پترو ماشین کو

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله ما گفته اند که روزی پنج وعده محصول و سبزیجات بخوریم و ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنیم و اینک به نظر می رسد، شاید در آینده بخشی از دستورالعمل های سلامتی بوسیله وقت گذرانی هفته ای یک وعده داخل طبیعت وصیت کنند. استیناف جدیدی داخل انگلستان نشان می دهد که محضر در طبیعت (جنگل، پارک، ساحل و...) به مدت دو روزگار داخل هفته می تواند برای سلامتی روحی و فیزیکی کارگر باشد و آن را بهتر کند.مقاله های مرتبط:۸ نکته برای زنده ماندن در طبیعت گردینکاتی برای مراقبت از صلح و صفا درون سیر و طبیعت گردی

این پژوهش که در ژورنال Scientific Reports منتشر شده، با ۲۰ هزار نفر از مردم انگلیس درباره ی بستگی شان با طبیعت درون هفته ای که گذشت، مصاحبه کرده و دریافته است، افرادی که طی هفت روز گذشته برای استراحت داخل پارک، ساحل خواه جنگل، زمان کم خواه هیچ زمانی را اختصاص نداده اند و حدود نیمی از مصاحبه شوندگان را تشکیل می دهند، سطح پایین تری از رضایت از زندگی داشتند و یک نفر از هر چهار نفر می گفت که ازلحاظ سلامتی مشکل دارد. داخل میان افرادی که حداقل دو ساعت را تو دنیای فطرت سپری می کردند، فقط یک نفر از سه نفر احساس رضایت از عمر نداشت و یک نفر از هفت نفر دچار بیماری وجود.



متیو وایت از دانشکده ی پزشکی دانشگاه اکسیتر که مدیریت این پژوهش را برعهده داشته است، می گوید:چیزی که بیشتر باعث تعجب ما شد، استمرار این مناسبت بین تقریباً طولانی گروه های پایین تر مصاحبه بود، از جوان و پیر و مرد و زن خمود تا اهالی شهر و روستا، مناطق فقیر و ثروتمند و به خصوص بین کسانی که بلای ناگهانی یا ناتوانی بلندمدت داشتند. استیناف ما نشان داد نه تنها افراد سالم با وقت گذرانی درون سرشت حال بهتری معین می کنند، بلکه افراد مبتلا بوسیله بلای ناگهانی همچنین با دو شایسته کردن درگاه در طبیعت در طی هفته از دریافتن بهتر خویشتن می گفتند. بااین حال، برای تأیید این یافته ها باید استیناف بیشتری ایفا شود و همکاری کنندگان در بازه ی زمانی طولانی تری بررسی شوند.

تو این پژوهش مهم نبود که افراد دوساعت محضر خویشتن درون طبیعت را داخل یک خواه چند بار در هفته داشته باشند. علاوه براین، تأثیر مثبت این وقت گذرانی تو نهاد هم ارز وجود و مزایای کار کننده آن برای کسانی که زمان بیشتری را تو سرشت سپری می کردند، افزایش نمی یافت. همچنین پژوهش سابق الذکر فقط زمان پیشگاه در فضاهای طبیعی عمومی را مدنظر صبر داده بود و توجهی به زمانی که بی همتا در باغ شخصی خود می گذراند، نداشت.



انسان هنگام درگاه درون طبیعت، احتمالاً فعالیت فیزیکی بیشتری دارند. متیو وایت می گوید:نتایج این پژوهش را می نبوغ اینطور توضیح رحم که حضور تو سرشت به معنای داشتن فعالیت فیزیکی است و همین عامل شاید به بهبود سلامتی و حال بهتر افراد منجر می شود و نه صرفاً وفاق با طبیعت.

بااین حال، باید نحو ژاپنی شینرین یوکو یا حمام جنگل نیز تک بررسی استراحت بگیرد که می گوید نشستن منفعلانه در طبیعت، مزایای متنوع روحی و فیزیکی برای انسان دارد.

مارک هولدر، استاد روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا است که روی علم شادی مطالعه می درنگ. او می گوید:تجربیات معنی در خلقت ظاهراً باعث بهبود حال انسان می شود و مدل این تأثیر زیاد قوی است.

ازآنجاکه این پژوهش در انگلستان انجام شده است، باید وارسی ی بیشتری داخل دستور کار قرار بگیرد تا رک شود که آیا جناب درون طبیعت تأثیر مشابهی بر مردم سایر نقاط گیتی دارد یا خیر. انگلستان کشوری با درآمد ارتفاع است و جامعه ای عمدتاً شهرنشین دارد و بااینکه جناب در طبیعت تأثیر مثبتی روی انگلیسی های سفیدپوست داشته است، ولی آدم سایر نزاکت ها و قومیت ها تأثیر مشابهی را گزارش نکرده اند. سبب این موضوع شاید بوسیله میزان ارتباطی که شرکت کنندگان با صنع مستحکم می کنند، مربوط باشد. ارتباط با سرشت چیزی فراتر از یک تجربه ی چندحسی مختلف است؛ درواقع، پیشینه و دیدگاه های شخصی، رویکردهای بلندمدت فرهنگی و حسی که از یک جا به ما دست می دهد، نقش مهمی تو مزایای حضور در فطرت دارد، عواملی که شاید نشان دهد چرا الگوی شبیه انسان انگلیس، بخاطر سلامتی افراد سایر نقاط گیتی مشاهده نشده است.



متیو وایت می گوید که تیم او بی آرامی اینک برای پژوهشی مشابه، داده های ۱۸ ناحیه دنیا که شامل ۱۴ کشور اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و هنگ کنگ می شوند را جمع آوری کرده اند. او توضیح می دهد:نتایج این پژوهش بوسیله زودی منتشر خواهد شد، ولی ازآنجاکه همه ی این کشورها جزو کشورهای ترقی یافته هستند، این سؤال مطرح می شود که آیا نتایج مذکور برای آدم کشورهای درحال ترقی نیز صدق می کند خواه خیر، به خصوص که طبیعت این کشورها ممکن است خطرات متجاوز اضافی بخاطر صلح و صفا آدم داشته باشند. بوسیله طور خلاصه، ما برای تعمیم بین المللی یافته های به مشت آمده از پژوهش داخل انگلیس جانب احتیاط را رعایت می کنیم.

پژوهش دانشکده ی پزشکی دانشگاه اکسیتر، بزرگ ترین مطالعه ی دنیا است که داده های مربوط بوسیله تماس سالیانه شرکت کنندگان با دنیای فطرت را جمع آوری کرده است. به همین دلیل بیشتر از آنکه نتایج قاطع و محکمی را نمایش کند، بنیان ای متاخر از پژوهش را آغاز کرده است. یافته های این استیناف ها، نقطه ی آغاز بحث و وارسی برای نمایش توصیه های ساده و مبتنی بر شواهد درباره میزان زمان کم قیمت حضور در سرشت است که می تواند به گشایش وضعیت صلح و صفا و حال خوب انسان بینجامد.
بوسیله گزارش ایسنا، سپهبد حسین رحیمی درون سنت افتتاحیه کارگاه هنری های آموزشی پلیس راهور که در سوهانک برگزار شد، بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته، جلسه سازش و تعالی رفتار برای کارکنان و مدیرانمان برگزار کردیم اما امروز از لفظ رئیس پاسبان راهور تهران حوالی های پاسبان حرفه ای را برپا کرده ایم که مرام از آن این است بوسیله طور اختصاص توانمندی ها و احاطه های رؤسا و مدیران پاسبان هدایت و رانندگی تهران بزرگ را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توقع و غبطه آدم از نماینده اضافه داشته است، گفت: اولین دلیل این تکثیر ادعا نماینده است. مأموران ما نشان داده اند که توانمندی بالایی دارند و می توانند حزن وظایف و مأموریت های خودشان و هم وظایف دیگر سازمان ها را انجام دهند. از طرف دیگر مردم دیگر مانند گذشته نیستند به طوری که اگر کمتر کاری و غفلتی از سوی پاسبان مشاهده کنند، آن را تقریر می کنند و با فضایی که خود ما ایجاد کرده ایم، مردم به راحتی از عملکرد پلیس انتقاد می کنند. کما اینکه سامانه ۱۹۷ را نیز با شعار شما پلیس ما باشید، سیاق اندازی کردیم تا انسان بدون واسطه انتقادات خود را از پلیس و مأموران منتقل کنند که این امر متجاوز در عملکرد نماینده تأثیرگذار بوده است.

رحیمی با مداومت پهلو اینکه نماینده در سال ۹۸ توانمندتر و صنف ای نمدار از سال های گذشته خواهد بود، اظهارکرد: باید روانی رو به رشد نماینده ادامه داشته باشد.

وی با اظهار اینکه نماینده با هدف «خدمت برای مردم» داخل حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: همین موضوع نیز از عموم مواردی است که سبب اضافه انتظار آدم از پلیس شده است ولی حتماً باید روندی رو به رشد را درون وظایفی که در قبال مردم داریم، اتخاذ کنیم و دیگر نمی توانیم بوسیله شیوه و رفتارهای گذشته، عمل کنیم چرا که در جمهوری اسلامی ایران نیز به ما یاد داده اند که وظایفمان را با حداقل امکانات و نیکوترین نتیجه و نصیب وری انجام دهیم.

رئیس پلیس پایتخت داخل امتداد به وضعیت مناسبت ها و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ پرداخت و گفت: از حدود ۳۰ هزار تماسی که با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ پایدار می شود، حدود ۶۰۰۰ تماس یعنی اندازه ۲۰ درصد مربوط به موضوعات و مسائل ترافیکی است که این حجم بالایی را به خود ویژه داده است.

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲۵۰۰ تصادفی جرحی و خسارتی در تهران صورت می دهد که مقدور است در بعضی از این تصادفات حاجت بوسیله کشیدن کروکی نباشد اما مأموران راهور حتماً باید در آن آستان داشته باشند. ضمن اینکه طبق آمارهای ما تصادفات خسارتی دارای کروکی یومیه ۳۰۰ کار و تصادفات جرحی دارای کروکی نیز حدود ۶۰ فقره است.

رحیمی با اشعار اینکه حدود ۲۰۰۰ مورد تماس گرفته شده با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ همچنین مربوط بوسیله شکایت های سد تنگه است، گفت: سد معبرها یکی از عوامل زیاد مؤثر داخل ترافیک تهران هستند که در سیلان آن افرادی تحت عنوان دستفروش خواه هر موضوع دیگر اقدام به بند معبر خواه اخلال تو ترافیک می کنند.

حاکم انتظامی تهران بزرگ به تعداد تقاطع های پایتخت نیز اشاره و اظهارکرد: بالغ کنار ۵۵۰۰ تقاطع دارای چراغ راهنمایی در تهران داریم. تقاطع هایی غصه هستند که فاقد چراغ هستند و در اکثر این تقاطع ها مأموران ما حضور دارند.

وی با بیان اینکه نماینده ایران جزو پیشرفته ترین پلیس ها در آسیا محسوب می شود، گفت: پاسبان با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر را رصد  و با ۱۳۵۰ دوربین تخلفات رانندگی را کنترل می کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از طرح جدید پلیس بخاطر ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی خبر داد و گفت: یومیه حدود ۱۲۰۰ نفر به ستادهای ترخیص پلیس مراجعه می کنند. ما مداومت کردیم که این افراد قبل از مرخص کردن ابزار نقلیه خود حتماً باید آموزش های لازم را ببینند و بدون دریافت این آموزش ها ترخیص دستگاه نقلیه شان امکان پذیر نیست البته آموزش بوسیله این افراد جزو وظایف پلیس محو ولی ما بوسیله این روانی نیز ورود کردیم چرا که معتقدیم آموزش سهم بسیاری دارد.

رحیمی با بیان اینکه حدود ۱۲۰۰ نفر در ستادهای ترخیص و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق متنوع نماینده راهنمایی و رانندگی تهران آموزش می بینند، اظهارکرد: به طور میانگین روزی ۲۰۰۰ نفر از رانندگان متخلف در تهران دون آموزش صبر می گیرند و این فرمان اهمیت است چراکه اگر همین عدد را ضرب در روزهای سال و صدمه تو حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آموزش برای هر نفر کنید، دانا خواهید شد که چه عدد وقار به دست می آید.

وی با اشاره بوسیله برگزاری کارگاه ارشد پاسبان حرفه ای خاطرنشان کرد: پلیس تربیت و رانندگی تهران بزرگ کبیر پهلو ۲۰۰ نفر از افسران خود را تاکنون بوسیله عنوان مربی تربیت کرده است که این افراد آموزش های لازم را بوسیله رانندگان متخلف ارائه خواهند قسط.

رحیمی با تاکید به خشکی امدن اینکه مأموران نیز باید آموزش ببینند، اظهارکرد: اعمال روال رانندگان متخلف به هیچ نشانی نباید به روش ای باشد که در حق راننده اجحاف شود. این مسئله عبث الناس است و باید نسبت به آن مداقه کافی قیافه گیرد. به استراحت نباید برگه جریمه از روی ترانه و تصمیم خارج بیاید. حتی باید به راننده متخلف همچنین شرف گذاشت. افسرمان موظف است برای اعمال قانون و رصد مدارک از ماشین پیاده شود و راننده را نسبت بوسیله تخلفی که مرتکب شده، توجیه کند.

وی با اظهار اینکه رفتار پاسبان باعث کاهش تصادفات و ارتقای نزاکت ترافیک خواهد شد، گفت: درون همین راستا همچنین ما باید رفتارمان را ارتقا دهیم. رفتار حرفه ای یعنی درون چیز پهن وقوع بی قراری متخلف خبر و تیمار ترافیک مدیریت و رسا سازی شود تا مردم معطل نشوند. ما باید برای مناطقی که در ساعات پیک ترافیک دستخوش ترافیک شدید می شوند، برنامه ریزی کنیم و بدانیم که تا اینکه یک دقیقه نیز از نفس آدم نباید صرف کردن ترافیک قطعی شود. رفتار صنف ای یعنی افزایش رضایتمندی مردم از پلیس.

رحیمی تصریح کرد: با تمام توان از همکارانمان دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که هیچ انفراد کوچک ترین تعرضی بوسیله هیچ یک از همکاران ما بکند و از سپاهی پلیس تا فرمانده نماینده بخاطر ما یکسان است و ما پای آبرویش ایستاده ایم. چنانچه تخلفی اندوه عارض گیرد، با آن تلاقی خواهیم کرد.

رئیس پاسبان پایتخت با اشعار اینکه مأموریت پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از شیرهدار ترین ماموریت هاست، گفت: مأموران پلیس راهور ما باید بر اقدام بیش از ۴ میلیون خودرو و بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت بازرسی کند که این مأموریتی سخت، طاقت فرسا و در عین حال بنیانی است.

رحیمی از افزودن مقیاس رضایت مردم از پاسبان راهور طی سال های اخیر خبر رحم و اظهارکرد: بیشترین تنش در این رده است ولی خرسند مردم درون سال های اخیر افزایش یافته است.

وی تو پایان ابرام کرد که پلیس باید خدمتکار مردم باشد و به دور از منت وظایف خویشتن را انجام دهد. ما با اعمال قانون بی مورد نباید خود را مدیون انسان کنیم بلکه باید کامل رفتارمان مبتنی بر قانون و تجلیل احترام به شهروندان باشد.
جای تهی سلوچ یکی از داستان های رئالیستی است. ادبیات های رئالیستی، داستان هایی واقع گرایانه هستند؛ یعنی همگی چیز را به همان شکلی که تو زندگی روزانه جریان دارند، برای مخاطب به تصویر می کشند. برای آشکار کردن ماهیت زیبای یک پدیده خواه چهره اصلی زشتی و پلیدی اتفاقات سیال در زندگی از این ریختگی داستان نویسی استفاده می شود. سبک رئالیستی در رمان نویسی، یعنی مشاهده دقیق واقعیت های زندگی، شرح دادن و توجیه صحیح و واضح رویدادهای زندگی اشخاص، که محمود دولت آبادی تو رمان «جای خالی سلوچ» به عطا به آن پرداخته است. حتما بخوانید:بهترین شعر های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانیدمعرفی کتاب سووشون؛ نوشته سیمین دانشورکتاب مدایح بی صله؛ اثری سزا از احمد شاملو شناسنامه کتاب

نام تاریخ: جای تهی سلوچ
دبیر: محمود بخت آبادی درباره کتاب جای خالی سلوچ

داستان این ادبیات روایت زندگی شاداب و دردناک و پرفراز و نشیب زنی به نام «مرگان» است که در یکی از روستاهای سبزوار زندگی می کند. مرگان ۳ پسر دارد؛ ۲ فرزند و یک بکر. مرگان و همسرش سلوچ (اشتهار کتاب برگرفته از این شخصیت است.) به تامل بیکاری مرد خانواده، با مشکلات مالی فراوانی دست و چنگ نرم می کنند. سلوچ به هر دری می زند کار منیع و حسابی نمودار نمی نرم. از این رو بخاطر اداره خانه به مشکلات اساسی برمی خورند و زندگی روز بوسیله روز برایشان بی قرار پر حرارت می شود. انتها استراحت سلوچ سر می آید و تکبر مردانه اش اجازه ماندن و ادامه اعطا کردن درون این طور وضعی را بوسیله او نمی دهد. به همین دلیل در یک غرض ناگهانی، بی سر و صدا، بدون آنکه کسی باخبر شود، دیاری که به آن تعلق خاطر داشته و خانه و خانواده اش را ترک می کند و با مرام ظاهر کردن حکم ارزان و تصرف درآمد روانه شهر می شود.

ماجراها با روبیدن سلوچ آغاز می شود. در غیاب سلوچ اتفاقاتی برای مرگان و فرزندانش می افتد که بسیار دوست داشتنی و خواندنی است. در بخش هایی از کتاب سرکشی و تخلف های پسران سلوچ را می خوانید و متحیر می شوید. درون مقدر شدن دیگری روایت عمر هاجر (دوشیزه سلوچ) و ازدواج اش با مردی که سال ها بزرگتر از او است را می خوانید و افسوس می خورید و قلب تان به درد می آید. داخل گوشه گوشه ی کتاب نیت بی نظیر مرگان را می خوانید که تحسین برانگیز است و خنیاگر را به هوس می آورد. زنی که بیش سختکوش و خستگی ناپذیر است و درون برابر مشکلات تسلیم نمی شود و قد خم نمی کند. انگار رنگ رفته خورده است که تا جان در بدن دارد ایستادگی کند. با بود این، روزگار به او روی خوش نشان نمی دهد و حتی یک روز بی قراری رنگ آرامش را نمی بیند. مرگان مقیاس بارز زنان این روزگار است که پا به پای مردان و چه بسا بیشتر از مردان، کار و مجاهدت می کنند تا چرخ زندگی لحظه ای از ماتم نایستد.

دولت آبادی این کتاب را به زبان شیرین محلی مردم سبزوار تالیف است. از این رو مقدور است خواندن آن برای همگی مخاطبان (به ویژه آنهایی که روال به روان خوانی و سریع خوانی دارند) آسان نباشد و نیاز به تأمل دارد. دبیر در جای خالی سلوچ، چهره زشت فقر را بی پرده به تصویر می کشد. توصیف و تصویرسازی ها به حدی قوی و با ذکر جزئیات هستند که حس وحال پرسه کوفتن در روستا و لمس گور و زباله و فقر مطلق را برای رامشگر القا می کنند.

درون این کتاب با زندگی واقعی انسان یک بخانه برگشتن با همگی ناچیز و کاستی ها و ماندگی هایی که متحمل می شوند، با همه سعی هایی که برای گذراندن عمر روزمره می کنند و زحمت های بی مثالی که می کشند، مواجه می شویم.محمود اقبال آبادی این تاریخ را در طول ۳ سالی که در زندان بندگی بود، در حافظه پروراند و به محض آزادی از زندان نگاشتن تاریخ را شروع کرد و طی ۷۰ روز نگارش این کتاب خواندنی را به اختتام رساند. آیا این تاریخ برای شماست؟

اگر بوسیله خواندن تاریخچه هایی با حال وهوای عمر خوش نشین فرع مند هستید، پیشنهاد می کنیم جای خالی سلوچ را داخل لیست کتاب هایی که انتظار می کشند تا به سراغ شان بروید و آنها را بخوانید و کیف ببرید، قرار دهید. بخش هایی از تاریخچه

«خیر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش بود نه سفره ای. هیچگاه کدام. بی کار خوان هم نیست و بی سفره، عشق. بی خاطرخواهی سخن نیست و واج که نبود فریاد و دعوا نیست، خنده و متلک نیست؛ تعبیر و دل کهنه می شود، تناس پیاده شدن لب ها می بندد، روح در چهره و نگاه بر چشم ها می خشکد، دست ها در بیکاری فرسوده می شوند و بیل و منگال و دستکاله و علفتراش در پس کندوی خالی، دون لایه ضخیمی از غبار رخ پنهان می کند.»

«گاه خاطرخواهی گم است؛ ولی هست، هست، چون نیست. خاطرخواهی مگر چیست؟ آنچه که پیدا ست؟ نه، عشق اگر پیدا شد که دیگر عشق زدودن. دانش است. عشق از آن رو هست، که نیست. پیدا محو و حساسیت می شود. می شوراند. منقلب می کند. بوسیله رقص و شلنگ اندازی وامی دارد. می گریاند. می چزاند. می کوباند و می دواند. دیوانه به وادی!»

«هاجر بوسیله خود باورانده حیات که هر وصلت ای اندکش سلیقه است و بقیه اش تیمار به قوه ی فکر دلخواه می شود. آدمیزاد است دیگر! گاهی وقت ها می تواند بی نهایت چیزها را ندیده بگیرد.» در امتداد بخوانید: آشنایی با وقار آل احمد؛ بیوگرافی، استیل نوشتن و آثار او
راهنمای معامله بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه بوسیله استراحت بلیط جت تمهید کنیم؟چگونه بلیط جت مفت به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان بخاطر خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟



از چند روز قبل  بلیط هواپیما  را خریداری کرده اید و هم حالا روز پرواز فرا رسیده است. چمدان بسته و راهی فرودگاه می شوید، ولی درون کمال ناباوری کنسلی تصعید اطلاع دادن می شود.

البته بارش برف، باران یا طوفانی شدن هوا با شانس شما ارتباطی ندارد! و تغییر آب و فضا امری طبیعی است؛ اما بوسیله هر حال درون این هوای نامناسب پرواز شما کنسل شده و همه ی برنامه ریزی ها بر باد رفته اند. اما دلیل کنسل شدن پرواز هواپیماها چیست؟

درون همه جای گیتی پروازهای زیادی تو طول سال به دلیل هوای نامساعد جوی کنسل شده یا با تأخیر اجرا می شوند. بارندگی، تندباد و پیشرفت یاجنبش سریع وعظیم و صاعقه می تواند فرودگاه را فلج کند.  

متهم اصلی شرایط رود است؛ بجای شرایطی خلق می یواش که امنیت نشست و برخاست و مدت تصعید هواپیما را از بین می برد. شرکت های سازنده ی هواپیما و شرکت های هواپیمایی قانون های ویژه ای دارند که مشخص می کنند در چه شرایط آب و هوایی امکان پرواز بود ندارد.



دراین میان تیر کوچک و برق و یخ زدن باران یا برف زیادترین خطر را دارند. برفی که روی بدنه ی هواپیما یخ می زند، معادل جت را بیشتر کرده، کنار ائرودینامیک بال ها اثر منفی می گذارد. روش محلول این مشکل یخ زدایی (de-iced) هواپیما است که با وسیله های گران نرخ و ویژه انجام می شود. متد فقره اسپری کردن ترکیبی از آب و اتیلن گلیکول بر هواپیما است. ولی تا اینکه چنانچه هواپیما یخ زدایی شده باشد، ممکن است یخ زدن و سُر شدن باند پرواز، علت لغو شدن پرواز باشد؛ بجهت بدترین شرایط برای یخ زدایی باند پرواز، دمای پایین و نتابیدن آفتاب است!



البته داخل ایران همدستی های هواپیمایی زیادی نیستند که مجهز به این مایه های گران قیمت باشند و به غیر از ایران ایر که یخ زدای قدیمی تو اصالت دارد و برای هواپیماهایش از آن بهره می برد، شرکت های دیگر این دستگاه ها را خریداری نمی کنند. احتمالا به دلیل قیمت بالای دستگاه و اینکه تعداد روزهای یخبندان در سال چندان زیاد نیست، ترجیح می دهند نفقه نکنند.



خلبان ها تا حدی می توانند شرایط آب و هوایی را اداره کنند، ولی هنگامی که آب بیشتر از ۱.۲۷ سانتی متر باشد یا برف جمع شده باشد، مدیریت تصعید شاق خواهد بود و قبل از پایان یافتن باند فرودگاه، امکان بلند شدن از زمین مجهز نمی شود.

وجود آب بارش خواه برف در باند پرواز، موجب از بین عدول کردن مالش شده، ایجاد هیدروپلنینگ (hydroplaning) می کند؛ به این معنی که باعث منحرف شدن چرخ های هواپیما از دست خط واقعی شده و امنیت پرواز را بوسیله مخاطره می اندازد.



خلبان برای داشتن یک تصعید بدون نقص به رویت کافی نیاز دارد. برف اندک، تاثیری در پرواز ندارد، ولی برف سنگین دید خلبان را بی نظم می کند. باد شدید و رعد و برق رویت کافی را از بین می برند و موجب یخ زدگی سطوح می شوند. اما حتی چنانچه برف بوسیله فرجام رسیده باشد، باد شدید می تواند برای پرواز مشکل ایجاد درنگ. جریان هوا در روزهای آفتابی و هوای صاف مدیریت می شود، ولی وقتی همه جا یخ بزند، دیگر باید باطل شدن پرواز را منحصر به فرد دانست. اگر سرعت نفخ تا ۴۶.۳ کیلومتر بر زمانه باشد، حرکت هواپیما قابل کنترل است؛ بادهای شدیدتر، بلند شدن، فرود و پرواز را دچار مشکل می کند. 



یخی که روی اندام ی هواپیما و چرخ ها می نشیند، می تواند موجب مشکلات عملیاتی یا حرکتی شود و توقف به موقع دشوار خواهد بود. باران ریز و موکد اندوه در زمانی که دمای هوا به صفر نزدیک می شود، می تواند انگیزه کنسل شدن تصعید شود؛ زیرا در آن صورت سرعت یخ زدن بدنه ی هواپیما، از سرعت یخ زدایی بیشتر است.



به نظر می رسد تا اینکه اگر لغو شدن پرواز، حسابی برنامه ی سفر شما را به غصه بریزد، بهترین گزینه در شرایط بد آب و هوایی، تعطیلی فرودگاه است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از کجارو می توانید  بلیط هواپیما چارتر  خواه سیستمی کم ارزش به مقصد تک نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر خریداری کنید.بیشتر بخوانید:چگونه برای سفر با ماشین شخصی برنامه ریزی کنیم؟تجربه های غیرتوریستی درون ایران که نباید از مشت دهیدجذاب ترین عید های ترکیه ای که ارزش سیر کردن دارندچرا غذای خلبان جت با کادر پرواز و مسافران متفاوت است؟جنگل های ارسباران؛ جواهری پنهان تحت لایه ای از مه
پس از اینکه مردم های بدوی پای خود را از آفریقا بیرون گذاشتند و پراکنده شدن داخل سرتاسر کشور اوراسیا را شروع کردند، کدام مسیرها را تفویض کردند؟ پاسخ مقدور است همان چیزی نباشد که زمانی به آن پندار می کردیم. پژوهش جدیدی که این جزئی از جمله مهم مهاجرت انسان ها را وارسی کرده، نشان می دهد مسیرهایی که قبلا آن ها را در رویت نگرفته بودیم، امکان پذیر است سال ها پیش به مایه ی انسان های قدیمی پیموده شده باشد. پیاده شدن این اساس، شاید داستان نحوه ی پیوستن ما بوسیله اینجا بوسیله کمی بازنویسی نیاز داشته باشد. پاتریک رابرتز، از مؤسسه ی علوم تاریخ بشر ماکس پلانک می گوید:میزان سازی داده های موجود جغرافیایی و معلومات اقلیمی گذشته پیشنهاد می نرم باستان شناسان و انسان شناسان باید در جست وجوی آستان انسان های اولیه و مهاجرت و تعاملات آن ها با دیگر مردم تباران، بخش های جدید آسیا را بررسی کنند که قبلا عجیب گرفته شده اند.

در روایت های سنّتی، این فضاهای بی جنبش در شمال و مرکز آسیا بیابان ها و محدوده های کوهستانی نظیر بیابان گبی و لفافه کوه آلتای را شامل می شوند؛ مناطقی که به دیدن بیش از حد سکونت ناپذیر و گذرناپذیر بوده است. به همین دلیل، پژوهشگران ازلحاظ تاریخی روی مسیرهای مهاجرتی رو به جنوب بوسیله سمت خاورمیانه و حصه های جنوبی چروک تأکید بیشتری کرده اند که در مقایسه با وادی ها و رشته کوه های شمالی مناطق سخاوتمندتری بوده اند. رابرتز و همکارانش تو مقاله ی خود توضیح می دهند:وضعیت سرد و خشکی و اوج بسیار این مناطق شمالی علت شده باستان شناسان عمدتا آن ها را ازنظر اطلس برداری و ظرفیتشان به نشانی مسیرهایی رادیکال برای پراکندگی آدم ها بی سابقه بگیرند.

تو سال های اخیر، افزودن معرفت ما از اقلیم های قدیمی و تغییرات آب و فلکی (همراه با اکتشافات متاخر باستان شناسی) سرنخ های جدیدی درباره ی چگونگی و مکان مهاجرت انسان ها داخل پلیستوسن پسین (حدود ۱۲۵ تا ۱۲ هزار سال پیش) مهیا کرده است.

مسیرهای احتمالی ژولیدگی انسان های باستانی در آسیا براساس تجزیه و تحلیل خوش نویسی دارای حداقل هزینه

رابرتز و همکارانش بخاطر شناسایی مسیرهای ممکن مهاجرت درون آسیا که قبلا بی سابقه گرفته شده بود، از مقیاس سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) همراه با شواهد باستان شناسی و اطلاعات اقلیم های باستانی استفاده کردند. نتایج استاندارد سازی علامت دهنده ی وجود مسیرهایی با حداقل نفقه در این مناطق بود؛ مسیرهای مسافرتی که بخاطر حرکت آدم های باستانی حداقل دشواری و مقاومت را داشته است. این اولین جنین است که این نوع از تجزیه و تحلیل تو این بخش از آسیا مصرف شده و این پژوهش یکی از بدوی پژوهش هایی است که از این روش برای تجسس ی پراکنش آدم ها داخل پلیستوسن پسین استعمال کرده است.

براساس این نتایج، در روند دوره های خشکی و سرما، کوهستان های آلتای و تیان پایگاه و مسیرهای صحرا های گبی و تَکله مکان احتمالا بوسیله همان عارض که قبلا نیز تصور می شد، مانع های مهمی شیوه سیاق مهاجرت انسان های باستانی بودند. بااین حال تو دیگر گوناگون اقلیم این دوره، این مناطق می توانسته حقیقتا بوسیله جای مانع، راهروهایی برای گذر مردم ها بوده باشند. در این دوران بوسیله دلیل آب و هوای مرطوب، شرایط آبی مناسبی در دریاچه ها و سیستم های رودخانه ای باستانی ساختن شد و پهلو این اساس داخل این مناطق، حداقل سه مسیر مهاجرت مشخص شد که تاکنون شناسایی نشده وجود. نویسندگان داخل مقاله ی خود توضیح می دهند:معیار های مسیرهای حداقل خرج ی ما نشان می دهند درون وضعیت مرطوب مرطوب و گرم تر، حرکت یمین انسان ها به جانب غرب و تو وادی های گبی و تَکله جا و نیز در کوهستان آلتای و تیان شان امکان پذیر شده است. تصور می شود پیدایش دریاچه های آب شیرین و پوشش گیاهی مناسب درون این منطقه انگیزه جمع شدن پستانداران و شکارچیان جمع آوری کننده و نیز انسان های هوشمند داخل این دوروبر های مناسب پلیستوسن پسین شده باشد.مقاله های مرتبط:نگاهی بوسیله تاریخچه منشا انسان و خویشاوندان هم دودمان آن۹ جوهر جالب و باورنکردنی درمورد نئاندرتال هاتوالی های ژنتیکی، تاریخچه مردم را داخل آفریقا آشکار می کنند

البته به دلیل طبیعت مدل سازی، پژوهشگران اذعان می کنند داخل حال حاضر، نمی توانیم مطمئن باشیم که این مسیرهای فرضی به میانه روی به وسیه ی مسافران قدیمی گزینش شده اند خواه نه. آن ها اشاره می کنند با انجام پژوهش های میدانی باستان شناسی و انسان شناسی در کشش این مسیرها، امکان پذیر است بتوانیم شواهدی داخل تأیید این ایده علنی کنیم. اگر ایده ی پژوهشگران معتمد باشد، متباعد زدودن گذشتگان این مسیرها را برای مسافرت های خود انتخاب کرده باشند؛ هرچند شرایط سرد و خشک پیشین آن، از لول اجداد آن ها داخل این مسیرها جلوگیری کرده باشد.

پژوهشگران به این موضوع نیز اشاره می کنند که نباید انسان را درون رویارویی با تنوع اکولوژیکی دست کم بگیریم. یکی از ویژگی های مهم گونه ی ما اقتدار او بخاطر سازگاری و زندگی تو شرایط متجاوز متحرک بر روی اب اقلیمی و محیطی است که همه ی آن ها لزوما از رویت زندگی چندان راحت نیستند. رابرتز می گوید:باتوجه به آنچه درباره ی انعطاف پذیری نحو ی خویشتن می دانیم، جای تعجبی ندارد چنانچه آثار حضور انسان های هوشمند مقدماتی را تو میان بیابان های امروزی یا صفحات یخی کوه ها در سرتاسر آسیا ببینیم. درواقع، شاید کلید منحصربه فرید وضع ی ما در اینجا نهفته باشد.

نتایج این پژوهش در مجله ی PLOS One منتشر شده است.بیشتر بخوانید:نجاران باستان چگونه با دستان خود تمدن را ساختنددرون حافظه شکارچی: چه کسی یار دارد یک شیر را به کشتار برساند؟به کارگیری رحم قلابی برای رشد بار تا یک دهه آیندهفرسودگی تو حال؛ آیا فرهنگ و هنر می توانند ما را از فکر کوتاه مدت نجات دهند؟انسان های عصر پارینه سنگی غذای نشاسته دار مصرف می کردند
به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز در این مطالعه آمده است هر چه میزان مصرف مکمل های B۶ و B۱۲ بیشتر باشد احتمال شکستگی استخوان عادت ران داخل عهد یائسگی تکثیر پیدا می یواش.

میزان توصیه شده ویتامین B۱۲ و B۶ برای زنان بالای ۵۰ سال بوسیله زیبایی ۲.۴ و ۱.۵ میکروگرم است که با استعمال ۱۷۰ گرم ماهی اندام پخته شده مطمئن می شود. همچنین مواد غذایی بسیاری حیات دارند که حاوی این ویتامین ها هستند.

در این بررسی ۷۵ هزار و ۸۶۴ عیال بخاطر مدت زمان ۳۰ سال والا کنترل قرار گرفتند که در این مدت ۲۳۰۴ نفر از آنان دچار شکستگی سر استخوان ران شدند. محققان با در دیدن گرفتن فاکتورهای فراوان پزشکی، تغذیه ای و رفتاری دریافتند که زیاده روی داخل استعمال مکمل های حاوی این ویتامین مخاطره شکستگی را افزودن می دهد.

محققان نروژی اقرار داشتند: افراد باید داخل مصرف از مکمل ها مداقه داشته باشند و از زیاده روی در مصرف آن ها خودداری کنند.
تصویرسازی یکی از ابتدایی هنرهایی وجود که بشر اولیه برای ارجاع مفاهیم، پیام ها، نیازها و احساسات خود به آن پرداخت. نقش های برجای مانده از دیواره های غارهای باستانی لاسکو و آلتامیرا، نشان از قدمت هنر تصویرگری دارد.

 هنرمندان بوسیله عنوان پیشتاز داران فرهنگ جامعه، از همان دوران نخستین روزهای پیدایش بشر متصل تو  جای پا ماندگار کردن پیام خود بوده اند. هنر گرافیک خواه تصویرسازی همان ابزاری است که می تواند به ماندگاری، میسر سازی و افزایش تاثیر مفاهیم و پیام ها دستیار نرم.

گرافیک، خود عنوانی باستانی برگرفته از واژه ی یونانی Graphien، به معنای نگاشتن، طراحی و ترسیم است. گرافیک هنر ارجاع یک (یا چند) پیام ازطریق شمایل بوسیله مخاطب است. درواقع، تصاویر و خوش نویسی در آثار گرافیکی، بارِ رساندن پیامِ پی را برعهده دارند. هرچند گرافیک هنری عتیق به شمار می رود، اما توسعه ی آن تو پی انقلاب صنعت و رونق تولید انبوه شتاب گرفت؛ چرا که معرفی و معرفی متراکم کالاها در گرو تبلیغات بود تا مشتری در گزینش خود دچار سردرگمی نشود. طبیعتا، تبلیغ یک علیه برای عموم مردم مستلزم زبانی مشترک و همگی شعور است که بتواند ضمن جلب دید مخاطبان، خواسته ی تولیدکننده ی میوه را نیز برآورده سازد. این واژه مشترک و فراگیر، زبان تصویر است. امروزه حضور طراحی گرافیک در تبلیغات (تجاری، فرهنگی و…) به قدری چشم گیر و اثربخش است که همواره از گرافیک به عنوان نخستین جلوه گاه عناصر دیداری در تبلیغات یاد می شود. 



هنر گرافیک در ایران نیز سابقه ای کامل دارد. نگاهی به آثار و سنگ نبشته ها و دیوارنگاری های باستانی، از محوطه ی باستانی تیمره داخل خمین گرفته تا تخت جمشید و مهجور بستان، علامت از دیرینگی تصویرگری داخل میان هنرمندان ایرانی دارد. اما آن گونه که مرتضی ممیز، پدر گرافیک نوین ایران می نویسد، تاریخچه ی نخستین طراحی نوین آگهی بوسیله سال ۱۹۰۸ (حدود ۱۲۸۷ شمسی) و در گوشه ای از تهران بازمی گردد. از آن پس، طراحی گرافیک ایران بوسیله مرور سبک و سیاقی غربی را به خود گرفت و داخل پی آن، دانشکده ی هنرهای ممتاز دانشگاه تهران نیز در سال ۱۹۴۱ ( ۱۳۲۰ شمسی) تأسیس شدند و دوره های هنری گرافیک و مدل سازی در آن عرضه شد. بصیرت آموختگان این دانشکده، بنیان گذار بسیاری از کارگاه های دلگشا معروفیت گرافیک داخل تهران هستند. درون سال ۱۹۶۴ اولین نمایشگاه گرافیک در تهران برگزار شد و از آن پس طراحان گرافیک ایران آثارشان را داخل نمایشگاه های داخلی و اجنبی بسیاری به نمایش گذاشتند.چرا باید گرافیست شوم؟

هنر گرافیک نوین شاخه های کثرت و متنوعی دارد. از یک سو به عرصه ی تبلیغات فرهنگی و تجاری و از سوی دیگر در سینما و تلویزیون استعمال دارد. این هنر به معماری و عناصر طراحی محیطی همانند علائم راهنمایی و رانندگی و  زیباسازی فضاهای شهری نیز دخول پیدا کرده و از دیگر سو مواردی بجای نقشه کشی تمبر و اسکناس، مدل سازی کاشی، کاغذهای سپرده بندی، کاغذ دیواری، پارچه و… را همچنین شامل می گردد. با این حساب، امروزه کم نمدار حیطه ای یافت می شود که خالی از آثار گرافیست ها و رگه های خلاقیت آن ها باشد. افزایش شبهه فناوری همچنین علت گسترش شلنگ ی وظایف و نیاز روزافزون به مهارت های طراحان گرافیک و به تبع آن، ایجاد یک بازار فرمان جذاب و پرمتقاضی بخاطر این لفافه شده است. داخل دنباله ی این مقاله، بررسی جامعی از وظایف طراحان گرافیک، شرایط بازار فقره و همچنین برنامه های آموزشی و مدارک تحصیلی در این لفافه رخساره گرفته است. 

وظایف یک گرافیست چیست؟

طراحی گرافیک، رشته ای متنوع و با تخصص های گوناگون است که از آن یکسره می توان موارد زیر را برشمرد:ارتباط بصری (Visual communication)- از عموم طراحی پوستر، مدل سازی جلد، طراحی لوگو و هویت بصری برند، نقشه کشی صفحات وب و... .تصویرسازی (Illustration)- مثل تصویرسازی برای کتاب ها و نشریات کودکان و بزرگسالان و… .و گرافیک محیطی - نقشه کشی نقشه های راهنمای هوا که محل استقرار هر یک از حصه های یک محیط را با طرح و طعم جزیی مناسب بوسیله مرحمت نشان می دهد و… .

طراحان گرافیک، ایده ها و پیام های الهام بسرنوشت شوم دچار کردن و آگاهی دهنده را ازطریق آگهی، بروشور و دیگر ابزارهای ارتباطی به مخاطب ارجاع می دهند. بعضی از طراحان گرافیک برای شرکت های تخصصی در زمینه ی طراحی یا به نشانی عضوی از یک تیم سازمانی حکم می کنند، و سایر آن ها به لباس فریلنسینگ و به نعوظ مستقل فعالیت می کنند. طراحان گرافیست از مجموعه ای از ابزارهای پیچیده ی گرافیکی برای طراحی و دگرگونی در متن و تصویر، رنگ جزیی بندی، مدل سازی تصاویر ثابت و سریع الحرکه و پیدایش انیمیشن مصرف می کنند.



 بیشتر طراحان گرافیک برای تحویل به موقع پروژه، به قیافه تمام حین فرمان می کنند. ازاین رو نباید این شغل را به عنوان کاری مقدر شدن وقت قلمداد کرد. اشتغال گرافیک مستلزم انعطاف پذیری فراز و غلبه تعامل خوب با کارفرمایان است. به این تزیین ممکن است ناچار شوید بخشی از اوقات فراغت تان را نیز صرف کردن بازدید و هماهنگی با کارفرما و ردیابی امور کنید.

همانند بسیاری از مشاغل و صنف های دیگر، خدمت رسانی مرجح به مشتری و دعوت رضایت او مفتاح توفیق تو این شغل است. وانگهی، توفیق در شغل نقشه کشی گرافیک در گرو تحصیل قانون ی درست مسدود قرارداد، بازاریابی و ابداع و توسعه ی پایگاه مشتریان است.

ارتباطات در بیرونی این صنف صبر دارد. هرچند گرافیست ها کمابیش با ابزارهای هنری طریق و فقره دارند، اما آن ها هنر را برای هنر عمل نمی دهند. باورمندان به فلسفه ی «هنر بخاطر هنر» بر این عقیده اند که باید تنها در پی ترتیب هنر بود و هنر را عزب بوسیله خاطر خود هنر ستایش کرد و از آن هیچگاه کاربردی را توقع نداشت. به عقیده ی آن ها هنر باید آزاد و ول باشد و لذا بوسیله محض اینکه مفید و پرمنفعت شد، زیبایی و قیمت خود را از مشت می دهد. پس بوسیله نظر آن ها، عزب خاصیت ی هنر ترتیب آن است. با این وجود، طراحان گرافیک باید ضمن خلاقیت و چاشنی کردن ذوق هنری خود، خواسته ها و اهداف خریدار را دستمایه ی ارجاع پیام قرار دهند.



طراحان علاوه به خشکی امدن تسلط پهلو تسلط های عمومی، مقدور است در لفافه ای ویژه از گرافیک تخصص داشته باشند. تخصص های رایج گرافیک عبارت اند از:تایپوگرافینشر رومیزی و حروف چینی، صفحه بندی، طراحی، و چاپ با استعمال از رایانهطراحی عناصر هویت برند، و آگهی (چاپی، وب، دیجیتال)طراحی ایمیل و خبرنامه های الکترونیکطراحی رابط کاربری یا طراحی تجربه ی کاربریطراحی وب سایتطراحی امانت بندی محصولطراحی تاریخچه و صفحه آراییطراحی لوگوطراحی تویی ساختمانطراحی مد و پوشاکچاپ دستی خواه دیجیتال

فدایی طراحان ترجیح می دهند که کار خود را به تخصص مورد فرع اشان محدود کنند. بااین حال، تخصص های کثرت می تواند درکنار اضافه کمّ و کیفِ مشتریان، سبب ارتقاء فرصت های پیش رو شود.گرافیست های ایرانی و اجنبی چقدر حقوق می گیرند؟

استاندارد دستمزد طراحان گرافیک داخل سراسر جهان متغیر بوده و وابسته به عواملی برای اینکه تجربه، تحصیلات، کارفرما و موقعیت جغرافیایی است. موافق گزارش BLS، میانگین دستمزد سالانه ی ملی برای طراحان گرافیک آمریکایی داخل سال ۲۰۱۴ وزن ۴۵،۹۰۰ دلار بوده است، درحالی که ۱۰ درصد از طراحان گرافیک داخل همین سال حرفی بیش از ۷۷،۴۹۰ دلار دریافت کرده اند.

فارغ التحصیلان رشته های گرافیک می توانند صنف ی خود را به عنوان مدیر هنری، طراح چند رسانه ای، گرافیست وب، طراح و طراح صنعتی تعاقب کنند. هویدا تحت مدال دهنده ی میانگین پاداش دریافتی سال ۲۰۱۴ مشاغل مرتبط با گرافیک داخل آمریکا است:



طراحان گرافیک با بالاترین استاندارد دریافتی عموما اطراف های آموزشی پیشرفته ای را می گذرانند و برای شرکت های تخصصی در زمینه ی طراحی کار می کنند. Payscale.com گزارش می دهد که شهرهای رژه فرانسیسکو، واشنگتن دی سی و نیویورک بالاترین حقوق را بوسیله گرافیست ها صیقلی می کنند، بوسیله متد ای که گرافیست های بومی سان فرانسیسکو به نعوظ میانگین ۵۴.۷۱۱ دلار در سال ستاندن می کنند. به گزارش معلول اسکیل، درآمد طراحان دوست فرما سالانه ۲۰.۰۰۰دلار بیشتر از سایر طراحان است.

گزارش BLS، بالاترین میانگین دستمزدهای پرداختی قریه های آمریکا را در سال ۲۰۱۴ فهرست کرده است:ایالتدستمزد سالانه (بوسیله دلار)کلمبیا۷۲.۸۲۰نیویورک۶۰.۵۶۰کانکتیکت۵۸.۹۴۰کالیفرنیا۵۸.۹۴۰مریلند۵۸.۴۴۰

میانگین حقوق و اجرت پرداختی بوسیله گرافیست های ایرانی نیز مطابق گزارش های حقوق و عطیه پلتفرم های کاریابی داخل دسترس است. حقوق و مزایایی که کارفرمایان در تعدادی از موقعیت های شغلی ثبت شده درون جاب ویژن بوسیله عنوان حقوق مدنظر خود وارد می کنند، منبع حقیقی گزارش برای به دست آوردن میانگین حقوق پرداختی توسط کارفرمایان قرار محزون است. داده های این بخش، از ۶۴۰۰ موقعیت شغلی ثبت شده در جاب ویژن حصول شده اند:

دورنمای حرفه ی گرافیک

مراد می جوی که راسته فرمان طراحی گرافیک هنگام بازه ی زمانی خانه دادن ساله از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، بوسیله معیار ۷ درصد رشد کند. این ارج نمو بوسیله دلایلی پایین تر از میانگین آهنگ رشد دیگر مشاغل درون دوروبر ی پیش بینی شده است. چرا که توسعه ی سریع العمل و گسترش روزافزون رسانه ها و ابزارهای دیجیتال، موجب کوچک شدن بازارکار برای طراحان گرافیک داخل رسانه های چاپی شده است. از این رو طراحانی که بتوانند تو هر دو فضای دیجیتال و چاپی کار کنند، موقعیت مناسب تازگی برای اشتغال خواهند داشت. بنا بر گزارش BLS، مشاغل گرافیکی مرتبط با «روزنامه ها، نشریات، ناشران کتاب و حلقه های تبلیغاتی» هنگام ولایت سال تا ۱۶ درصد افت خواهند کرد. تو دیگر سو، راسته حکم مشاغل گرافیکی مرتبط با طراحی سیستم های کامپیوتری و خدمات مرتبط با آن بوسیله ویژه در رشته ی طراحی گرافیک وب و سرگرمی های ویدیویی، رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد. پیش بینی BLS مدال می دهد که در آینده ی نه چندان دور، رقابت سختی بر سر مشاغل متاخر لباس خواهد گرفت. درون مجموع، ایجاد جوان پهلو ۱۷.۴۰۰ فرصت شغلی جدید هنگام ایالت سال در این صنف پیش بینی شده است.

مقایسه ی مشاغل مرتبط به حوزه ی گرافیک

روی هم رفته، لفافه ی گرافیک راسته فرمان متنوعی دارد. از ساخت و طراحی صنایع دستی، مدل سازی انواع پوستر و آگهی تا صفحه آرایی کتاب و مجله، مدل سازی گرافیکی صفحات وب، و مدل سازی لوگو و نشان همکاری ها، همه و همگی بازار فرمان وسیع این رشته را تشکیل می دهند.نشانی شغلیبرآورد نمو سالانهمیانگین درآمد سالانه درون آمریکاالزامات تحصیلی و آموزشیهنرهای زیبا و صنایع دستی۳ درصد۴۴.۳۸۰ دلارالزامی بوسیله تحصیلات رسمی و آکادمیک وجود ندارد؛ بنیانی نیروی کوشا درون این بنیان گرداگرد های کار و دانش و مقطع هنرستان را گذرانده اندطراح مدمنفی ۳ درصد۶۲.۸۶۰ دلارلیسانس نقشه کشی مد و پوشاک؛ حوالی های آموزشی نقشه کشی با نرم افزار CADطراح صنعتی۴ درصد۵۹.۶۱۰ دلارلیسانس مدل سازی صنعتی؛ معماری یا مهندسیتدوینگر فیلم و ویدئو۲ درصد۵۷.۲۱۰ دلارلیسانس گرافیک؛ تجربه ی عملی؛ دانش نرم افزارانیمیشن سازان و هنرمندان چندرسانه ای۶ درصد۶۱.۳۷۰ دلارلیسانس گرافیک؛ علم بالای نرم افزاریطراح داخلی۱۳ درصد۴۷.۶۰۰ دلارلیسانس مرتبط؛ آموزش های آزاد

چطور گرافیست شویم؟۱. از همان عهد دبیرستان به فکر مهارت آموزی باشید

گرافیک از جمله رشته هایی است که در قالب لفافه های هنرستانی نیز نمایش می شود. بینش آموزان هنرستانی داخل بسیاری از کشورها باید دروسی مثل تاریخچه هنر، نقاشی، خوشنویسی، تصویرگری و نقشه کشی وب سایت را بخوانند. طراحی گرافیک احتیاج به چشمانی تیزبین و انتزاعی خلاق دارد، اما در عین حال توسعه ی تسلط های عملی و مهارت بر درنگ افزارهای این حوزه همچنین اهمیت دارد. گرافیک از یکسره رشته هایی است که بهتر است تو سنین پایین به آن خبردار شوید.۲. مدرک گرافیک بگیرید

امروزه علاوه بر دانشکده ی هنر دانشگاه تهران دست کم چهار مؤسسه ی دیگر تحصیلات عالیه درکنار ۶ مدرسه ی هنر وجود دارند که بالغ برهزار دانشجو در هر سال پذیرش می کنند. این رقم، دال پهلو اتساع طراحی گرافیک در رشته های انواع داخل ایران است.

زمانی بود که یک طراح گرافیک می توانست بوسیله فراغت و تنها با نمایش ی چند نمونه کار خلاقانه به استخدام کارفرمایان درآید. اما درحال حاضر، بیشتر کارفرمایان به عقب جذب طراحانی هستند که اطراف های آموزشی تام و آکادمیک را در این خصوص گذرانده باشند. در چندی موارد، تنها داشتن گواهینامه های آزاد آموزشی خواه دیپلم گرافیک بسنده می بطی ء. ولی براساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، اشتغال طراحان تازه کار در مشاغل باکیفیت تنها پس از کسب مدرک لیسانس میسر است. همان طور که بیان شد، در حال حاضر رشته ی گرافیک در بسیاری از دانشکده های هنرهای قشنگ و دانشگاه ها و مراکز آزاد آموزشی کشور عرضه می شود. رشته ی گرافیک علاوه کنار یادگیری در طیف وسیعی از دانشگاه های ارشد دولتی، مراکز آموزشی کوچک مخصوص و غیرانتفاعی و موسسات هنری معتبر، داخل قالب دوره های مجازی نیز ارائه می شود. حوالی های آنلاین زیادی داخل مورد گرافیک وجود دارد. بخاطر واضح کردن این حوالی ها کافی است گشتی تو اینترنت بزنید و در دوره های مجازی شرکت کنید. البته می توانید ویدیوهای آموزشی رایگان تو این زمینه را همچنین تو سایت های آپارات و یوتیوب نبض و جو و سیاحت کنید.



دوره های آموزشی گرافیک شامل طیف وسیع ای از موضوعات مانند تصویرگری، اصول طراحی، گرافیک تجاری، نقشه کشی وب، طراحی تبلیغات و آموزش مهارت امر با یواش افزارهای گرافیکی است. درون تعدادی از مراکز آموزشی، مباحثی چون بازاریابی و اصول تصرف و امر نیز در برنامه ی درسی دانشجویان گنجانده شده است، زیرا طراحان باید درکنار توانمندی در تدارک و نمایش ی پیشنهادهای شغلی، بتوانند تولیدات خویشتن را بوسیله مشتریان بالقوه بفروشند. صرف رویت از دوره ای که انتخاب می کنید، جدیت کنید در یک دوره ی آموزشی برومند و درون یکی از مراکز آموزشی صاحب نام مبتلا بوسیله تحصیل شوید.۳. کارآموزی کنید

کارآموزی و پرگیر های کوتاه مدت کارورزی، دامنه مهمی داخل جهت یافتن فرصت های شغلی مناسب است. بدبختانه یکی از دلایل اصلی نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه تو ایران، نداشتن تسلط های نظری است.

کارآموزی نه تنها تجربه ای کاربردی و ارزشمند از دنیای واقعی را به ارمغان می آورد، بلکه به کارآموزان کمک می نرم تا درکنار کارفرمایان آینده نگر راحتی بگیرند و ارتباطات حرفه ای متین کنند. این شبکه ی ارتباطی، اثری تعیین کننده در آینده ی شغلی علاقمندان به مشاغل گرافیک خواهد داشت. می توانید لمحه تحصیل و تعطیلات تابستانه خواه پس از قرار از پرورش به کارآموزی بپردازید. اطراف های دانشگاهی لفافه ی گرافیک داخل غیاب دوره های کارآموزی اثربخشی لازم را نخواهند داشت. دوره های کارآموزی فرصتی استثنایی بخاطر کسب تجربه ی عملی، خلق کردن روابط حرفه ای با اجتماع ی طراحان و کارفرمایان و استحکام پرتفولیوی کاری فراهم می کند.



کارهای داوطلبانه را همچنین فراموش نکنید. فداکار مؤسسات از جمله مراکز خیریه به قصد صرفه جویی در خرج های خود، نیاز به همکارانی دارند که بدون دریافت پاداش یا داخل ازای مبلغ ناچیزی امور طراحی گرافیک وب و اقلام تبلیغاتی آن ها را عهده داری دار شوند. می توانید بوسیله این مؤسسات بپیوندید تا سریع تر بیدار میدان کار شوید و رزومه ی خود را قوی کنید. ۴. یک پرتفولیو یا آلبوم کار کننده مؤثر بسازید

نمایش ی پورتفولیو در لفافه های مرتبط با مدل سازی از جمله گرافیک، یکی از ارکان ادامه ی فراگیری یا نخست حکم حرفه ای است. پورتفولیو تنها مدرک «لازم» نیست. بلکه می تواند منبعی باشد که به ما نشان می دهد چگونه با تاکید کنار توانایی های خویشتن و بوسیله مشت آوردن استعداد های مختلف، داخل هم چشمی با دیگران مظفر تر ارتکاب کنیم.مقاله مرتبط:آموزش: چگونه رزومه حرفه ای بنویسیم

پرتفولیو در حکم آلبوم فرمان شما بوده و ویترین معرفی تان به بازار فرمان به احصائیه می رود. هرچند که گرافیست ها نیاز به رزومه هم دارند، اما می نبوغ گفت که پورتفولیو تنها طرز مؤثر اثبات توانمندی های عملی و نمایش حروف ترقی آن ها به خداوندگار است. لذا پرتفولیو مبصر ترین ابزار و موثرترین راه کشف کردن شغل مناسب در حرفه ی گرافیک است.پرتفولیو ویترین معرفی تان به بازار امر است

در گذشته، پورتفولیوی طراحان تنها شامل کلکسیون ای سهل از میزان های آگهی های جرائد و تبلیغات مجله ای بود. ولی پورتفولیوهای امروزی پیچیدگی های بیشتری دارند، و به جز تبلیغات چاپی، دربرگیرنده نمونه نقشه کشی تبلیغات آنلاین، گرافیک وب و حتی آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و پیش نمایش های انیمیشنی می شوند. بسیاری از کارجویان نیز درکنار مدل های چاپی، نسخه های دیجیتال استاندارد کارهای خود را در قالب CD یا DVD داخل اختیار دارند و تو جلسات مصاحبه نمایش می کنند. ضمن آنکه برخی نیز رفتار به بارگذاری آخرین میزان های کاری خود درون سایت های شخصی شان می کنند. تهیه ی پورتفولیو برای دانشجویانی که به تری ملتفت بازار کار شده اند، باتوجه به تجربه ی کاری اندک و نمونه های محدود کاری کمی مشکل است. در این مورد، باید کیفیت مقدم بر کمیت قرار بگیرد و عزب به عرضه ی نیکوترین مقیاس کارها اکتفا کنید. ضمن آنکه پورتفولیوی خود را براساس نیاز و مسائل آقا تنظیم کنید. سعی کنید در فضاهای آنلاین نیز آستان پررنگی داشته و آثار خود را به عرضه یکسره بگذارید. شرکت داخل هم چشمی ها و مسابقات طراحی نیز راهکار دیگری است که نوبت موفقیت شغلی تان را تضمین می بطی ء و صیت تان را سرزبان ها می اندازد.

۵. بوسیله روز باشید

مدل سازی گرافیک رشته ای دائما داخل حال تغییر و ترقی است. به همین سبب، طراحان باید ابتکاری ترین روندهای تجاری و هنری در صنعت را دنبال کنند – چرا که در غیر این صورت از گردونه ی رقابت حذف خواهند شد. علم و مهارت گرافیست ها تو مبنا دستور کار های طراحی گرافیک نیز باید همواره به روز باشد. موسسه هایی مانند موسسات هنرهای تجسمی خواه انجمن های صنفی هنرمندان گرافیک، ریشه مرحمت بخاطر قفا کردن تازه های فناوری و درنگ افزاری و درس رویکردهای جدید مدل سازی هستند.۶. وارد تحصیلات تکمیلی شوید

 طراحان گرافیک می توانند مهارت ها، خلاقیت و معرفت خود تو زمینه ی شغلی موجودی را ازطریق اتمام گرداگرد های آموزشی ارتقاء دهند. علاقمندان می توانند تحصیلات خویشتن را در مقطع کارشناسی بزرگ (MA) و زبر لیسانس هنرهای قشنگ ظهر کنند. مسیرهای آموزشی در رشته ی گرافیک

متقاضیان قبل از تصمیم به ادامه ی تدریس تو مقاطع عالی، باید حساسیت کاملی از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود و نیز انتظارات و اهداف شان از ادامه ی یادگیری داشته باشند. اخذ مدرک، برای برخی از دانشجویان داخل امر ابزاری برای دستیابی به اهداف شان است: یک حرفه ی جدید، یک کار بهتر، یا توسعه ی احاطه ها و کسب تخصص های نو.اهداف شغلی و/خواه الزامات آموزشیدیپلم هنرستانکارشناسیکارشناسی ارشددوره های مجازیعلاقمند به درس طراحی گرافیک و کار با ابزارها و دستور کار های پایه برای پیدایش و طراحی لوگو، وب سایت، و اقلام چاپی گرافیکی هستم✓✓من مبانی گرافیک را می دانم و قصد دارم برای درس مهارت های کلیدی هنرهای دیجیتال و تصویرگری به تحصیلاتم در مقطع والاتر ادامه دهم✓✓قصد دارم درکنار آموزش گرافیک پیشرفته بوسیله تحصیل احاطه های مدیریت پروژه بپردازم✓✓می خواهم وقتم را صرف یادگیری عملی مباحث و محکمی آلبوم کاری ام کنم✓✓ مقاطع تحصیلی لفافه ی گرافیک تو یک نگاه

رشته ی گرافیک از زیر مجموعه های گروه هنر درون شاخه ی متخصص و صنف ای است که هر خرد آموز پس از طی کردن سال تحصیلی مبدا مدرسه می تواند داخل طی یک پیرامون ی دو تا سه ساله و در یکی از هنرستان های فنی و حرفه ای خواه کاردانش دیپلم گرافیک بگیرد. هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیلی خویشتن داخل هنرستان با موضوعاتی مانند طراحی، هنرهای تجسمی، اثر جزیی شناسی، مبانی تصویرسازی، شیار داخل گرافیک، خوشنویسی، چاپ دستی و عکاسی آشنا می شوند.

هنرجو می تواند پس از ستاندن دیپلم هنرستان، عاری آزمون ورودی خبردار پیش دانشگاهی هنر شود و پس از یک سال تحصیل، داخل کنکور سراسری هنر انبازی کرده و تو یکی از لفافه های عکاسی، صنایع دستی، سینما، تئاتر، مرمت آثار باستانی، هنرهای اسلامی، طراحی و طبع پارچه و لباس، گرافیک، نقاشی، طراحی صنعتی و مدل سازی فرش تحصیل کند. هنرجویان این مقطع پس از ۴ سال مظفر به اخذ لیسانس می شوند.



ثروتمند بودن مدرک لیسانس پیش احتیاج ادخال به بسیاری از حرفه ها و مشاغل طراحی است. هنرجویان مقطع کارشناسی مبصر نیز بر احاطه های نظریه و استودیویی و توسعه ی مهارت های تخصصی، مدیریت پروژه، و تئوری پیشرفته ی طراحی و فراگیری برنامه های کاربردی تمرکز می کنند.مقطع هنرستان

داخل نظام جدید آموزشی، کلیه ی معرفت آموزان در سرانجام محور ی نهم باید به معاون آزمون های رغبت سنجی، استعدادشناسی، شخصیت شناسی و نظر والدین به لفافه ها و تقسیم های تحصیلی مناسب خویشتن راهنمایی شوند. امروزه بسیار از یک سوم دانش آموزان ایرانی مسبوق رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای می شوند؛ رشته هایی که مزیت سندیت کارمحوری است. لذا خرد آموزان از همان ابتدا ملتفت فعالیت ها و حرفه های مهارت محور می شوند. بوسیله جرات می نبوغ گفت رشته ی گرافیک از متنوع ترین رشته های فنی و صنف ای است. دلیل آن نیز تعداد احاطه هایی است که هنرجویان درون این رشته می توانند یاد بگیرند. مهارت هایی که هر یک بنیاد ای مساعد برای ورود بوسیله یک اشتغال مطلوب و پردرآمد هستند.کارمحوری، مزیت لفافه های هنرستانی است

داشتن معدل ۱۶ یا بالاتر درون ترازنامه ی سال اول و  داشتن علاقه و انگیزه لازم به تحصیل در این رشته، از یکسره وضعیت ورود به رشته ی گرافیک داخل مقطع هنرستان است.



هنرستانی ها در طول تحصیل خود دوره ها و دروس آموزشی متعددی را می گذرانند:نام دورهتوضیحاتمهارت هایی که در قالب این پرگیر ی آموزشی خواهید آموختاصول طراحیدوره ی مقدماتی آموزش عناصر نقشه کشی. در این دوروبر هنرجویان پیرامون مفاهیم و کاربردهای عناصر طراحی و ابزارهای ارتباطاتی آموزش می بینند.حساسیت کاربردهای خطوط، فام ها، بافت، اشکال، مقدار ها، و فضای منفی که در بسیاری از پروژه های گرافیک به فقره می روند.مقدمات تایپوگرافیهنرجویان طی این دوره با مفاهیم ابتدایی و استفاده تایپوگرافی تو مدل سازی آشنا می شوند و چگونگی تاثیر آن بر مفهوم، برند و هویت آن را مورد بررسی صبر می دهند.مهارت های پایه تو انواع نوشتار و فونت های مورد استعمال در متون و لوگوها

درک اولیه از چگونگی برداشت مخاطب از جزئیات بصریتئوری رنگهنرجویان طی این دوره ضمن مطالعه ی رنگ ها، تاثیر آن بر مولفه های روانشناختی و فرهنگی را معاینه می کنند. تئوری رنگ در هنرهای تجسمی به منزله ی یک راهنمای نظریه برای پیش روی تأثیر خیساندن رنگ ها است.مهارت های پایه در انواع نوشتار و فونت های مورد استفاده درون متون و لوگوها

دریافتن مقدماتی از چگونگی برداشت مخاطب از جزئیات بصریطراحی وبآموزش مقدمات کاربرد طراحی گرافیک داخل طراحی چندرسانه ای و دیجیتال. هنرجو در این دوره با چیدمان و طراحی ورق های وب سایت آشنایی یافته و می تواند به کمک کدنویس ها قالب گرافیکی کارآمد و بهینه ای برای وب سایت آماده نرم. در این مبحث بر عوامل فنی، محیطی و عناصر معماری سایت، کاربرپسندی و الگوهای نیکوترین ی طراحی تمرکز می شود.کاربردهای طراحی گرافیک درون پروژه های دیجیتال

 مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی هنر درون قالب چندین رشته و غبطه درون سطح مراکز آموزشی تحصیل می شود:ارتباط تصویری (گرافیک)آهنگسازیفرشادبیات نمایشیکتابت و نگارگری بازیگریمرمت آثار تاریخیتلویزیون و هنرهای دیجیتالیمجسمه سازیچاپصنایع دستی موزهسینماموسیقی سپاهی هنر اسلامی نقاشیطراحی صحنهطراحی پارچهطراحی لباسنمایش عروسکیعکاسیطراحی صنعتیهنرهای صناعینوازندگی موسیقی ایرانیمرمت و احیای بناهای تاریخیو نوازندگی موسیقی جهانی.

مقطع کارشناسی مناسبت تصویری (هنرهای گرافیک) به طور معمول چهار سال طول می کشد و دربرگیرنده دروس عمومی، دروس پایه در طراحی گرافیک و واحدهای درسی تخصصی به قرار زیر است:

الف- اصول گزارش نویسی و مستندسازی

ب- عرضه ی نتایج امر و جریان فعالیت ها (presentation)

پ- ادا فرمان گروهی

ت- طبقه بندی و پردازش داده ها

ث- نصیب گیری از رایانه

ج- برقراری ارتباط مؤثر تو هوا کار

چ- سازماندهی و راه اندازی کردن افراد زیر سرپرستی و آموزش آن ها

ح- خودآموزی و یادگیری پیوسته در راستای بالندگی شغلی

خ- خلق تصرف و کارهای کوچک و کارآفرینی

د- تجلیل اخلاق حرفه ای و رفتار مستخدم

ذ- اجرای الزمات بهداشت ، پناه و محیط زیست (HSE)

ر- تامل نقادانه و اقتضایی

ز- خلاقیت و نوآوری



هنرجویان مهارت های دیگری را نیز در مقطع کارشناسی کسب می کنند:شهرت دورهتوضیحاتمهارت هاکارآفرینیعلم کارآفرینی و بازاریابی سعی دارد با مفاهیم و اصول خویشتن راهکارهایی را خلق کردن کند تا آثار هنری با بیشترین نوبت اشتراکی رو بوسیله رو گردد.بوسیله کارگیری اصول تئوریک داخل انجام

دانش کسب و کار، بازاریابی و تکنیک های تبلیغات.

 نقشه کشی پرتفولیوپرتفولیو از الزامات اشتغال نقشه کشی گرافیک به احصائیه می رود. این موضوع تنها به نمایش پورتفولیو بوسیله دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش در مقاطع ممتاز ختم نمی شود، بلکه به همراه داشتن نمونه آثار گرافیکی یکی از ارکان مهم در جلب نظر کارفرمایان است.روش طراحی و ساخت پرتفولیو و آلبوم نمونه ی کار که نمایشی از روند نمو مهارت ها و خلاقیت شما تو گذر زمان است.

تصرف توانایی ارائه ی پرتفولیو و اشعار مهارت ها و توان های صنف ای خویشتن.

 



 مقطع کارشناسی بزرگ

کارشناسی بزرگ هنر تو دانشگاه های ایران در ۱۲ رشته نمایش می شود:کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی درون ۶ خواست:ارتباط تصویری (گرافیک)تصویرسازیتصویر متحرک (انیمیشن)نقاشیعکاسیو مرمت اشیای فرهنگی و تاریخیکارشناسی مبصر نقشه کشی صنعتیکارشناسی بزرگ نقشه کشی شهریگرایش های کارشناسی ارشد معماریرشته های کارشناسی ارشد کلکسیون هنرهای نمایشی و سینماکارشناسی بزرگ صنایع دستیکارشناسی ارشد پژوهش هنرکارشناسی ارشد فلسفه ی هنرکارشناسی بزرگ اقتصاد هنرکارشناسی ارشد هنر اسلامی (با ۵ اشتیاق)کارشناسی بزرگ فرش (با ۳ امید)و هوی های کارشناسی ارشد موسیقی.



درون این میان، کلکسیون ی هنرهای تصویری و مدل سازی داخل دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه (اقبال دوم)، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی دانشجو می پذیرد. مجموع ظرفیت تصویب در مقطع کارشناسی بزرگ هنرهای تصویری و طراحی سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر است، که این رقم بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد است.

معرفت آموختگان مقطع کارشناسی بزرگ هنرهای تصویری درکنار دروس تخصصی و عمومی خویشتن از جمله بستگی تصویری، وضع تحقیق درون هنر، ارتباط شناسی، فرایند چاپ، گرافیک محیطی، رایانه داخل طراحی و اصول دیزاین، تسلط های دیگری نیز کسب خواهند کرد که تبحرشان داخل این مهارت ها موقوف به کیفیت مواد آموزشی و مهارت های فرادرسی آن ها خواهد بود:سواد بصریتفکر خلاقنوآوری و قریحه هنریمشارکتشمّ تجاریدانش آموختگان مقطع کارشناسی مبصر هنرهای تصویری برای ایجاد یک محصول نهایی گیرا و جذاب، در موضوعاتی بسان اختلاط بندی، تئوری ته رنگ و تایپوگرافی مهارت آموزی می کنند.چنانچه خلاق نباشید، ایده های جدید را کشف نمی کنید. تفکر خلاق به معنای اقتدار دید آنچه که سایرین نمی توانند (خواه نمی خواهند) ببینند است. گرافیست ها داخل طول دوره ی آموزشی خویشتن یاد می گیرند که حافظه شان را کوشا نگه دارند و از وجوه متضاد نهراسند.دانشجویان می آموزند که چطور امضای شاخص و منحصربه فرد خود را پای آثارشان داشته باشند و به تله تقلید و امتداد روی کورکورانه نیافتند.علم چگونگی تعامل سازنده با آویشن های طراحی، فنی و نیز مشتریان، مرز بین توفیق و شکست درون رشته ی گرافیک را رقم می زند.فارغ از اینکه برای خودتان کار می کنید یا کارمند یک شرکت هستید، باید به احاطه درون فروش، بازاریابی و ارتباط با مشتری مسلط باشید. دانش اصول تجارت، کارآفرینی و بازاریابی عاملی تعیین کننده تو موفقیت شغلی شما محسوب می شود.جعبه ابزار طراحان گرافیک: تسلط ها، ابزارها و فناوری ها

طراحان گرافیک با ترکیبی از مهارت های تحلیلی و شم هنری قادر هستند تصاویری گیرا تولید کنند که پیام تک دید کارفرما و برند را به شکلی اثربخش و شفاف به مخاطبان انتقال دهد. آن ها درکنار مهارت های طراحی دستی باید تو کاربرد از درنگ افزارهای اختصاص نیز تبحر داشته باشند. به علاوه، زمان یدکی از گرافیست ها صرف وابستگی با مشتریان و هماهنگی با کارکنان تیم نقشه کشی می شود، بنابراین تسلط آن ها به اصول ارتباطات انفراد همچنین حائز اهمیت است. اما یک طراح گرافیک زیاد از هر چیز باید سواد بصری بالایی داشته باشد. به این مفهوم که معنای تصاویر را بوسیله دهش دریافتن کند. سواد بصری با عمل رویت پرورش می یابد.

علاوه براین، طراحان حرفه ای گرافیک بوسیله میانجی ی سواد بالای فنی می دانند که چگونه به بهترین شکل ابزارهای دیجیتال را درون خدمت حل چالش های سازمانی به کار گیرند و زیادترین نفوذ کردن را برجای گذارند.بیشتر کارفرمایان، متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی را اولویت می دهند

بهینه گواه بر حسن سابقه و لیاقت های حرفه ای طراحان گرافیک، «آلبوم فقره» و پرتفولیوی طرز کار آن ها است. طبق داده های دفتر آمار ایالات متحده آمریکا (BLS)، قبض مدرک دانشگاهی درون شالوده ی گرافیک همچنین یکی از اجزای مهیب موفقیت در این رشته است. چرا که بیشتر کارفرمایان، متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی را به سایر کارجویان اولویت می دهند.

مهارت های لازم برای گرافیست شدنارتباطات

طراحان گرافیک ایده ها را ازطریق متن و تصویر احاله می دهند. بنابراین، مهارت های ارتباطی از ضرورت های این شغل است. بااین حال، ارتباطات در مدل سازی گرافیک از گنجایش های دیگری نیز اهمیت دارد.مقاله مرتبط:چگونه مهارت های مدنی را تکثیر دهیم

طراحان گرافیک باید بتوانند ایده های خود را بوسیله شرکت ها، مشتریان، و کارفرمایان معرفی کرده و نهایتا بفروشند. توفیق در این فقره مستلزم مهارت بر فن مذاکره، سخنوری، مهارت ارائه و همچنین نصیب مندی از قلمی شیوا برای نگارش اثرگذار پروپوزال است. گرافیست ها به علاوه باید بتوانند بوسیله شکلی ارزان و مؤثر ازطریق تلفن، ایمیل و دیگر بسترها نظیر اسکایپ با مشتریان و کارفرمایان ارتباط قائم کنند. طراحان گرافیک باید به نیازهای مشتریان خود شنوایی فرا دهند و راه حل های متقاعدکننده و متناسب با آن را ارائه دهند.طراحان گرافیک باید بتوانند ایده های خویشتن را بوسیله مشتریان شان بفروشند

مهارت های ارتباطی شامل موارد بی حد دیگری همچنین می شود:توکل به نفسمهارت نمایش ی مشاورهتوانمندی تو خدمات دهی بزرگوار به مشتریتوانایی مناظره و برقراری توافق با مشتریمهارت تفسیر آثار هنری برای عموم مردمشناخت ذائقه ی مشتریانروابط محکم بین فردیمهارت گوش دادن فعالپذیرش نقدهای سازنده درباره ی آثار هنریمهارت فروشمهارت رابطه کلامی و غیرکلامیقدرت تعاملمهارت داخل ارتباطات نوشتاریخلاقیت و ذوق هنری

طراحان گرافیک باید متفکرانی خلاق باشند. آن ها باید بتوانند ایده های خویشتن را بوسیله شکلی خلاقانه و ازطریق متن و شمایل منتقل کنند. گرافیست ها باید به اسلوب های مبتکرانه، متد کارهایی نوآرانه را برای مشتریان خویشتن فراهم کنند. برای مثال، ممکن است یک گرافیست موظف شود که با رعایت عناصر هویت برند یک شرکت، ضمن بهره گیری از عناصر تصویری و نقشه کشی یک امانت بندی متناسب، بوسیله بیع محصولی ویژه کمک کند. موفقیت در این بنیاد در گرو خلاق اندیشی، توانایی حل مسئله و مهارت های دیگر است:تزیین شناسیتفکر طراحیتوجه به جزئیاتبرقراری موازنه میان عناصر هنرمندانه و ذائقه ی مخاطبانقدرت تجسممهارت نمایش بصری ایده هامهارت مدل سازی و اتودزنیتوانایی تشکیل جلسات طوفان مغزیدرک فناوری و تسلط به انواع درنگ افزار

طراحان گرافیک باید بر نرم افزارهای مختلفی مسلط باشند. داخل منصب ی نخست، آن ها باید به بطی ء افزارهای متداول طراحی شبیه نرم ابزار صفحه آرایی کوارک اکسپرس، و نیز ایندیزاین و مجموعه درنگ افزارهای ادوبی اشراف داشته باشند.

تلفیقی از دانش و ذوق هنری با مهارت کاربرد از ابزارهای جدید طراحی، لازمه ی موفقیت درون شغل گرافیک است. این ابزارها بسیار متنوع اند و طراحان گرافیک ودیعه به تخصص خود و بن ی شغلی موردنظرشان، باید دست ناچیز بوسیله تعدادی از این ابزارها احاطه کافی داشته باشند:ابزارهای ضروری برای طراحان چاپیابزارهای ضروری برای طراحان دیجیتالابزارهای ضروری برای طراحان وبابزارهای ضروری برای موشن کارهاQuarkXPress

Adobe FrameMaker

Adobe InDesign

Adobe PageMakerAdobe Illustrator

CorelDraw Graphics Suite

Adobe Fireworks

Adobe FreeHandAdobe Flash Player

Adobe Dreamweaver

Macromedia HomeSiteAutodesk Maya

CINEMA 4D

3D Studio Max

MoGraph

Adobe After Effects

البته براساس مطالعات روی آگهی های شغلی، از هر ۱۰۰ آگهی ۷۴ مورد پهلو احاطه کارجویان بوسیله سه نرم افزار فتوشاپ، ایندیزاین و ایلاستریتور تاکید داشته اند:



آشنایی به تعبیر های مختلف برنامه نویسی از جمله HTML و CSS و همچنین سیستم های مدیریت محتوای  وب مانند WordPress نیز می تواند به پیشرفت شغلی گرافیست ها و توفیق آن ها در طراحی وب کمک شایانی بطی ء.آشنایی با UX/UI

UX یا امتحان ی کاربری به مشتری آن چیزی را ارائه می دهد که واقعا لازم دارد، نه آن چیز که زیباتر باشد. به طور مثال، شاید ظاهر سس های نامدار هاینز عجیب و ناآشنا باشد، اما از این سس اسایش تیز مصرف می کنید چون نیاز به تکان دادن ندارد.مقاله مرتبط:آموزش طراحی امتحان ی کاربری (UX)

رابط کاربری یا همان UI، همچنین به معنی چیزی است که کاربر مشاهده می کند و با آن بنده است. مواردی مثل اینکه محصول، سایت یا نرم وسایل شما چه شکلی است. رابط کاربری برضد تجربه ی کاربری عزب به علنی و کاربرپسندی آن اهمیت می دهد.

گرافیست هایی که تو بن ی مدل سازی تجربه ی کاربری و رابط کاربری تبحر دارند، قابلیت درآمدزایی بالاتری همچنین از اشتغال گیرایی دارند:

مهارت مدیریت زمان

اغلب طراحان گرافیک در آن واحد چندین پروژه را داخل مشت دارند. از آنجایی که چندوظیفه گری و اجرا پروژه های چندگانه در این شغل بسیار رایج است، گرافیست ها باید مهارت کافی داخل مدیریت زمان داشته باشند.مقاله مرتبط:آموزش مدیریت زمان پروژه

طراحان گرافیک باید بتوانند چندین حکم را به طور هم زمان عمل دهند و در منبع حال تمام سررسیدهای تعیین شده را رعایت کنند. به عنوان یک طراح گرافیک، ممکن است داخل دفتر یک همکاری امر کنیدیا افسون شده باشید و در کارگاه کوچک شوهردار خویشتن کار کنید؛ درهرصورت معمولا در طول روز باید چندین وظیفه را ادا دهید.اندوه زمان درکنار چندین پروژه، علاقمندید تکنیک های جدید نقشه کشی را فرا بگیرید، جستجو کنید، به جلسه بروید، و بیشتر و بیشتر! بنابراین، باید مدیریت درستی پیاده شدن زمان خود داشته باشید تا همگی این وظایف را بوسیله اجرا برسانید.

 مهارت هایی که درون ادامه رمز می شود، به گرافیست ها در مدیریت بهینه ی زمان کمک می درنگ:فکر انتقادیقاطعیتتهیه ی فهرست عملیاتی بخاطر پروژه هاتوانایی مدیریت سررسید پروژه هامهارت تدوین استراتژی و گلچین صدمه العجلتوانایی کنترل عوامل حواس پرتی تقسیم پروژه های مبصر به چند خرده پروژه ساماندنی محیط کار و جداسازی محیط کار و استراحتمهارت های سازمانیمهارت چند شهریه گریمهارت اولویت بندیمهارت حل مسئلهانعطاف پذیری بالامهارت تایپوگرافی (ریختگی نوشتاری)

مدل سازی گرافیک دارای سبک های متنوعی از جمله تایپوگرافی است. استفاده ی درست و به مکان از هر یک از این سبک ها باتوجه به شرایط متنوع می تواند منجر به خلق اثری منحصربه فرد و تأثیرگذار شود. تایپوگرافی، هنر و تکنیک نقشه کشی و چینش دست خط و کاراکترها است. طراحی و چیدمان مسیر و کاراکترها بخشی از هنر تایپوگرافی است که شامل اندازه ی نقاط، طول خطوط، فاصله ها و محل قرارگیری آن ها است. تایپوگرافی نقش مهمی تو محکمی برند و نیز ایجاد فرع به دشت درون میان مخاطبان دارد.

طراحان گرافیک باید با فونت های ویژه و مواردمرتبط با آن آشنا باشند:گزینش فونت مناسبطراحی لوگوتایپطرح بندیاصلاح طرح هافاصله گذاریطراحی استوری بورد و طرح ابتدایی



یک طراح گرافیک موفق توانمندی ها و ویژگی های دیگری نیز دارد:دقتبردباریابتکار عملخلاقیت و قدرت تداعی آزادمهارت های تحلیلیقاطعیتاستقلال عملشناخت رنگدانش تئوری رنگترکیب بندیمدل سازی سه بعدیتوانایی طراحی اینفوگرافیکچاپ دیجیتالتوانایی برآورد هزینهدانش تصویرگریطراحی محتوای تصویری متناسب با هر شبکه ی اجتماعیمهارت طراحی آگهی اثرگذار و خلاقانهرنگ بندی و روان شناسی فام هادانش بازاریابیدانش برندینگمهارت مذاکرهشبکه سازیعکاسیتوانایی کار با دوربین های DSLRبرنامه ریزیمهارت ارائهتسلط بر فرایند تولیدتوانایی مدیریت پروژهمهارت ویراستاری متونتفکر استراتژیکمهارت دوست رفتار مصرف کننده و درک ذائقه ی بصری انواع مشتریانتوانایی کار گروهیمهارت کاربردپذیر کردن طرح هاو مشت کم ۲ تا ۳ سال سابقه

موافق داده های پژوهشی، ۸۳ درصد از آگهی های شغلی مستلرم حداقل یک سال تجربه اند. گرچه بیشتر آگهی های استخدامی و حدود ۵۰ درصد از شریک شدن ها شرط دو تا سه سال تجربه را در وضعیت احراز شغل قید کرده اند.نیمی از شریک ها تعهد دو تا سه سال تجربه را در شرایط احراز شغل قید کرده اند

سخن پایانی

عوامل مختلفی از جمله انفراد های شخصیتی، علایق، مهارت ها، اقتضائات مدنی و شرایط خانوادگی، داخل انتخاب خوش نویسی شغلی مؤثر هستند. یکی از مهم ترین عوامل دخیل در انتخاب شغل مناسب، در نظرگرفتن ویژگی های شخصیتی است. شناخت ثابت قدم شخصیت و انتخاب اشتغال زیبنده با روحیات و وضعیت موجب می شود تا داخل آن کار موفق شوید و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته باشید. گرافیک از یکسره شغل هایی است که اگر با روحیات تان سازوار باشد، درهای موفقیت را پیش روی تان می گشاید.بیشتر بخوانید:تپش چگونه امر ما را زیر تأثیر قرار می دهد؟بعد منفی داشتن شغل دلخواهنسخه جدید تبلت Intuos Pro Small وکام معرفی کردن شدهمه چیز درباره ی بازاریاب شدن؛ شغلی که باید از تازه شناختمایکروسافت فرم ورک Fluid را به نیت یکپارچه سازی اسناد آفیس شناساندن کرد
بر شالوده یک استفهام علمی جدید، مشخص شده است که عزب عمر کردن ظن ابتلا به اختلالات روانی شایع را بیشتر می کند. محرک حقیقی این افزایش ظن هم در تحقیق جدید محسوس شده است. در ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات قلیل تری در این تک در اختیارتان قرار بدهیم و ببینیم که عزب زندگی کردن چطور مصونیت فصیح افراد را تهدید می بطی ء. حتما بخوانید:چطور تنها سیر کنیم و دلگشا بگذرانیم؟لذت بردن از زندگی با ۱۴ نکته ای که زندگی را باب میلتان می کندتنهایی؛ مهم ترین مهارتی که هیچ کس به شما یاد نداده است

اختلالات خلقی، اضطراب و سوءمصرف مواد، از عموم اختلالات روانی شایع (به انگلیسی common mental disorders و به تلخیص CMD) هستند. بنا به نتایج فداکار تحقیقات ارتکاب گرفته، تقریبا یک ثالث مردم، در کشش عمرشان یکی از این اختلالات قضیه شایع را تجربه می کنند.

این اختلالات مشخصا عمر کسانی را که از آن ها رنج می برند تحت تأثیر فراغت می دهند. ولی به واسطهٔ همه گیر شدن شان، ممکن است انسان اجتماع را به طور کلی، در سطح وسیع لطافت عرشه تأثیر راحتی بدهند. بوسیله این فکر که اهمیت بیشتری علنی می کنند. در واقع شیوع فراخ و تأثیر این اختلالات باعث شد تا محققان، با سعی بیشتری درباره این اختلالات تحقیق کنند و خطراتی را که احتمال ابتلا به اختلالات جریان را در مردم بیشتر می کنند، شناسایی کنند.

یکی از خطراتی که طی سال های اخیر توجه بیشتری بوسیله آن نشان داده شده و تأثیر آن مورد بررسی قرار گرفته است، عزب زندگی کردن است. در تحقیقی جدید داخل این رابطه، که نتایج آن درون مجلهٔ انگلیسی زبان «PLOS ONE» منتشر شد، سعی بر آن بود تا تنها عمر کردن و تأثیر آن بر افزایش احتمال ابتلا به اختلالات روانی شایع از دیدگاهی تازه مورد بررسی راحتی بگیرد. موافق آنچه مؤلفان مقاله در بخش پایانی و نتیجه گیری تالیف پایگاه مطرح کردند، بین تنها زندگی کردن و افزایش احتمال ابتلا به اختلالات روند شایع، وابستگی ای حیات دارد. به علاوه در نتیجهٔ این تحقیق مشخص شد که تمامی مردم، صرف نظر از جنسیت و سن وسال شان، درون معرض این خطر راحتی دارند. تو واقع این انزوا است که به عنوان محرک و عامل خطرساز پا بر جا شناخته می شود و سایر مسائل و ویژگی ها، اهمیتی ثانویه دارند. تحقیقات علمی پیشین دربارهٔ تنها زندگی کردن



درون بیشتر کشورهای غربی، تعداد کسانی که عزب زندگی می کنند، طی روندی مستمر و تدریجی روبه اضافه است؛ این مسئله چند انگیزه دارد: از آن یکسره می استعداد بوسیله افزایش میانگین اهل سنت انسان کشورها، اعلی عدول کردن سن ازوداج و افزایش مقدار متارکه رمز کرد.

مناسبت میان تنها زندگی کردن و افزایش احتمال ابتلا به اختلالات سیلان شایع، پیش تر بی قراری مورد توجه محققان قرار پژمان بود. ولی بیشتر تحقیق ها متمرکز کنار افراد میان سال و دربارهٔ آن ها بود. به این خاطر نمی شد نتایج آن ها را بوسیله قسمت قسمت کردن های سنی دیگر گسترش داد.

به علاوه این تحقیقات نخستین صرفا با تمرکز بر ملالت ناشی از تنهایی رخ می پژمرده اند و سایر اختلالات روانی در آن ها جایی نداشته اند. بوسیله این تامل تصویر تام و دقیقی از اثرات تنهایی به دست نمی داده اند.

نکتهٔ دیگری که دربارهٔ تحقیقات پیشین حیات دارد این است که در آن ها تأثیر سایر عوامل ناشی از تنها عمر کردن، بر افزایش ظن ابتلا بوسیله اختلالات روانی شایع مورد مطالعه استراحت نگرفته بود؛ بوسیله نشانی مثال، کسانی که عزب زندگی می کنند، بیشتر از سایرین داخل معرض اضافه وزن، استعمال دخانیات، استعمال مواد مخدر و محروم ماندن از پشتیبانی آدم اجتماع قرار می گیرند. زمان حال این سؤال پیش می آید که کدام یک از این مسائل محرک اصلی ابتلا به اختلالات روانی شایع است؟

محققان و مؤلفان این مقالهٔ علمی جدید، تلاش کنار آن داشته اند تا در پیمانه امکان کاستی ها و ابهامات مقاله های پیشین را برطرف کنند. تو این تحقیق جدید، به رابطهٔ کلی میان عزب عمر کردن و اختلالات روانی شایع پرداخته شده است. به علاوه، عوامل تأثیرگذار بر این رابطه هم در نظر پژمرده شده اند. درون دنباله با هم نگاهی به حاصل تحقیقات آن ها خواهیم داشت. بررسی جستجو علمی جدید و نتایج آن



این استفهام علمی متاخر توسط محققان دانشگاه سن کونتین، واقع در ورسای فرانسه انجام گرفت. محققان درون این جستجو اطلاعات آماری گردآوری شده از ۲۰،۵۰۳ فردِ بالغ انگلیسی را که سن آنها بین ۱۶-۷۴ سال وجود مورد تجزیه وتحلیل فراغت دادند. این اطلاعات آماری، خراج سه بررسی تمامیت بود که دربارهٔ شیوع مصیبت های قضیه در انگلستان، درون سال های ۱۹۹۳، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷، توسط متخصص های انگلیسی اجرا گرفت.

کسانی که در این وارسی ها شرکت کردند، موظف به انباشته کردن استفسار نامه هایی می شدند که داخل اختیارشان قرار داده می شد. فنی های انگلیسی با ارزیابی اطلاعات خراج شده از این سئوال روزنامه ها، می توانستند پی ببرند که آیا شخصی که استفسار روزنامه را لبریز کرده بود، خلال هفتهٔ پیش از مملو کردن آن، مقصد های مرتبط با روان نژندی (نوعی اختلال روند که با احساسات موکد خوف و نگرانی همراه است) را تجربه کرده وجود یا خیر؟

داخل این مطالعه ها، اطلاعات گردآوری شده بر پایهٔ تعدادی متغیر، مقابله و تطبیق داده می شد؛ این متغیرها محتوی وزن، قد، معیار تحصیلات، شغل، مصرف الکل و مواد مخدر، چگونگی روابط مدنی و عاطفه تنهایی بود.

داخل این تفحص علمی جدید و با مطالعه اطلاعات گردآوری شده در انگلستان، همان طور که تمایل می رفت مشاهده شد که تعداد کسانی که تنها زندگی می کرده اند، در گذر سال ها روندی روبه رشد داشته است. در سال ۱۹۹۳ ۸٫۸٪ از شرکت کنندگان در این بررسی، تنها زندگی می کرده اند. این درصد تو سال ۲۰۰۰ بوسیله ۹٫۸ و داخل سال ۲۰۰۷ به ۱۰٫۷ اضافه پدیدار کرد.

به علاوه در نتیجهٔ این تجزیه وتحلیل اطلاعات آماری گذشته مشخص شد که صرف نظر از جنسیت و دسته اهل سنت افراد، رابطهٔ قابل توجهی میان تنها زندگی کردن و اضافه احتمال ابتلا بوسیله اختلالات روانی شایع وجود داشت. کسانی که تنها عمر می کرده اند، درون مقایسه با دیگر افراد، بیشتر تو معرض این اختلالات صبر می گرفته اند. در ادامه درصد انسان های تنهای مبتلا به این اختلالات را در مقابل دیگر افراد مشغول به آن ها مشاهده خواهید کرد (درصدها مرتبط با بررسی هایی هستند که داخل انگلستان ادا گرفتند): ۱۹۹۳: ۱۹٫۹٪ در موافق ۱۳٫۶٪؛ ۲۰۰۰: ۲۳٫۲٪ تو طبق ۱۵٫۵٪؛ ۲۰۰۷: ۲۴٫۷٪ در مقابل ۱۵٫۴٪. مشکلات ناشی از تنهایی



با بررسی ژرف برنده رابطهٔ میان تنها عمر کردن و ابتلا به اختلالات روانی شایع، واضح شد که ۸۴٪ افراد، بوسیله واسطهٔ انزوا بوسیله این اختلالات دچار می شدند.

داخل نتیجهٔ تحقیقات پیشین صریح شده بود که تنهایی، می تواند جهت افسردگی و سست شدن باشد. تماس میان تنهایی و افزایش میزان مرگ ومیر، موضوع دیگری بوده است که فداکار تحقیقات بر بن آن انجام گرفته اند.

ولی هدف از انجام این تحقیقات و نگرانی های این چنینی چیست؟ به اعتقاد برخی از صاحب نظران، تنهایی و تنها زندگی کردن، در عصر حاضر در حال همه گیر شدن است و به همین خاطر، نتایج چنین تحقیقاتی وقار بی پرده می کند. چراکه عزب با تحقیق و بررسی علمی است که می توان درک عمیق رطوبت از این مسئله معلوم کرد و از پیامدهای خطرساز و ناخوشایند آن تا حد امکان پیشگیری کرد. از لفظ دیگر، سلامت جریان مردم این زمانه از هر عهد دیگری بیشتر تو معرض خطر است و شاهد روند روبه افزایش اختلالات روانی هستیم. معلول بازی کردن به علل مختلف این اختلالات و شناسایی آن ها، می تواند در کنترل گیرایی مثمر دشت باشد.

البته باید در نظر داشت کسی که عزب زندگی می کند، لزوما دستخوش احساس انزوا نخواهد شد. کسانی حزن که این عاطفه بخاطر شان رنج آور است، می توانند از راهکارهای موجود برای غلبه پهلو آن استفاده کنند. شرکت درون جلسات گفتار درمانی، استفاده از خدمات نگهداری های اجتماعی و نگهداری از حیوانات خانگی، تعدادی از این راهکارها هستند. شاید چالش برانگیزترین قسمت کار، تصرف اطمینان از قرار اخذ این خدمات در دسترس کسانی است که تنها زندگی می کنند. مجاب کردن آن ها برای خارج آمدن از لاک تنهایی و قرار گرفتن تو جمع افراد، می تواند بغرنج باشد. فردی های تحقیق دربارهٔ تنهایی و اثرات تنها عمر کردن



البته محققان هنگام انجام این تحقیق بامحدودیت هایی اندوه مواجه بوده اند که خویشتن محققان هم بوسیله وجودشان اذعان داشته اند. اولین ویژگی این است که تو این تحقیق (و استفهام های مشابه)، مقطع بخصوصی از زندگی افراد مورد معاینه و مطالعه قرار گرفته است؛ ممکن است نتایج نتیجه شده بوسیله وضعیت خاص افراد درون آن دوره از زندگی شان ارتباط برملا بطی ء و تصویر جامعی که خواهش می رود، به دست نیاید. مهیا کردن شرایط برای انجام تحقیقات درون بلندمدت، پیشنهادی است که محققان برای به خشکی امدن آمدن با این انفراد ارائه کرده اند.

فردی دیگری که وجود دارد و البته هر نوع رسیدگی دیگر با چنین ماهیتی را تحت الشعاع قرار می دهد، ممکن نبودن تخمین رابطهٔ علت ومعلولی است: آیا شخص به تامل تنها زندگی کردن مبتلا به اختلالات سیلان شایع شده، خواه آنکه پس از ابتلا بوسیله این اختلالات تصمیم به تنها عمر کردن گرفته است؟ شاید هم اساسا کسی که مستعد ابتلا به این طور اختلالاتی باشد، تمایل بیشتری برای تنها زندگی کردن مدال بدهد؟ هرچه ژرف مرطوب روند را زیر دیدن استراحت بدهیم، مسبوق خواهیم شد که این طور محدودیت ها و ابهاماتی گریزناپذیرند و عزب کار و سعی روزافزون محققان و انجام تحقیقات بیشتر است که می تواند این ابهامات را برطرف کند.

البته صرف اکتفا بوسیله این محدودیت ها ممکن است نرخ تحقیقات را عرشه سؤال ببرد. نباید از دستاوردهای آن بی خبر شد: علاوه پیاده شدن اینکه تحقیقات پیشین بر نتایج خراج شده از این جستار جدیدتر صحه می گذارند، چند نتیجهٔ بنیادی دیگر هم از آن بوسیله دست آمده است که تقریبا جدی هستند؛ به عنوان مثال اینکه رابطهٔ میان سلامت روانی و عزب عمر کردن، به مرور زمان دستخوش دگرگونی نمی شود و درست است؛ و همچنین اینکه این رابطه صرفا بوسیله جوانان پابه سن گذاشته نم مرتبط نیست و به نعوظ کلی تنهایی، تأثیری بنیادی و اساسی تو سلامت روند دارد و می تواند آن را زیر الشعاع قرار بدهد. در دنباله بخوانید: بی قراری بیگانگی و راهکارهایی برای تسکین آن
فرزانه ابو رغیف، ممیز امنیتی عراقی اطلاع دادن کرد: نیروهای امنیتی قاهر شدند این گروهک تروریستی که بین استان های بغداد و سلیمانیه در تردد بوده و برای ایفا حمله های تروریستی در ماه جاری میلادی دستور کار ریزی می کرد، بر اساس داده های اطلاعاتی شناسایی و منهدم کرده و اعضای آن را بازداشت کنند.

به گزارش ایسنابه نقل از روسیا الیوم، ابو رعیف در دنباله افزود: برخی از سرکرده های داعش تقلا دارند که وارد بطرف خانه امنیت "سلیمانیه" شوند تا درون آنجا مکنون شوند، اما هماهنگی و همکاری میان وسیله های اطلاعات اقلیم کردستان و دولت مرکزی مانع عملی شدن اطلس آنها می شود.

حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق در آذر ماه سال ۱۳۹۶ از آزادسازی اراضی این ناحیه از جنگ عراق وقوف داد؛  اما با این وجود، تعقیب اعضای قسمت قسمت کردن تروریستی داعش و پاکسازی کامل عراق همچنان ادامه دارد.