پترو ماشین کو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته بوسیله خبرنگاران گفت که تحریمی نمانده که آمریکا علیه ایران اعمال نکرده باشد. وی در پاسخ به پرسشی داخل مورد ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات آن ناحیه گفت: «یکی از مشکلات ما این است که آنچنان دو قلمرو را تحریم کرده ایم که فرمان چندانی نمانده که انجام دهیم.»

وی با این حال بار داد که «اقدام های بازدارنده» بیشتری میوه تهران، مسکو و پکن اتخاذ شود اما توضیح بیشتری تو این باره نداد.

ترکش خالی تحریم ها نکته ای است که سیاستمداران ایران و آمریکایی نیز به آن اشاره کرده و کمال مطلوب از تکرار بایکوت ها و بایکوت های تکراری را مجادله روند و تبلیغات برای چیره نشان دادن ترازنامه دولت جمهوری خواهان در برخورد با ایران دانسته اند.

واشنگتن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به عذر های مختلف تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفت که در عهد شکوفایی صنعت هسته ای این تدابیر ظالمانه به اوج خویشتن رسید و تقریباً تمامی ارکان نظام را نشانه رفت.

گر چه پس از توافق هسته ای ایران و ۱ ۵ جزء هایی از بایکوت های اقتصادی آمریکا کنار گذاشته شد، اما با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات زوجیت جمهوری و مرحله او بخاطر تجدیدنظر داخل برجام، آمریکا بوسیله طور یک جانبه از این توافق خارج و تحریم های خویشتن را که به صورت نصفه و نیمه به حالت تعلیق درآورده بود، مجدد اجرا کرد.

نصیب و قسمت جمهوری طالب که بازگشت بایکوت های پیشین را برای نیل بوسیله اهداف سیزده گانه خود ناکافی می دید، داخل ادامه راهبرد فشار حداکثری تکاپو کرد تا بوسیله بهانه فرجام تحریم تسلیحاتی ایران و علاوه پهلو اعمال بایکوت های جدید، تحریم های سازمان ملل را با توسل به قطعنامه ۲۲۳۱ بازگرداند.

روان واشنگتن از بی پی بودن این تهدید خود آگاه بود که پس از این اعاده بایکوت ها به تحریم های تکراری نیز متوسل شد و داخل تازه ترین اقدام بار دیگر بانک های ایرانی را و برای چندمین جنین مرام تحریم های ثانویه قرار داد.

اکنون باید دیدن رابرت اوبراین و همفکرانش در وزارتخانه های مخزن داری و امور خارجه به چه تمهید جدیدی برای اتخاذ «اقدام های بازدارنده» علیه ایران دست خواهند زد درحالی که خود او به وضوح اذعان کرده که دیگر گزینه ای برای تحریم های بیشتر علیه ایران سرمد نمانده است.

مهتر جمهوری آمریکا که با وعده خاتمه دادن به تلاطم های بی آخر بر سر حکم آمد حالا به مبنا بست بایکوت ها رسیده و راهی مگر بازگشت بوسیله میز مذاکره ندارد. شاید با علم به این گوهر است که ترامپ در خطبه های انتخاباتی خویشتن دم از توافق ۳ هفته ای و ۴ هفته ای پس از پیروزی در انتخابات ۱۳ آبان می زند چرا که به انعام می داند که ظرفیت تحریم ها برای مقابله با جمهوری اسلامی پایان یافته و واشنگتن چاره ای برای از سرگیری گفت وگوها با تهران ندارد.

تحریم های دولت دونالد ترامپ علیه ایران بوسیله ویژه در وضعیت شیوع ویروس کرونا باعث مشکلاتی برای مردم ایران شده است. عالمگیر این ویروس مرگبار اگرچه یک پدیده جهانی است و سراسر جهان را فراگرفته اما ایران بوسیله دلیل آسیب مضاعف از تحریم هایی که تا اینکه باعث عقد شدن راه واردات داور و برگ پزشکی شده، با مشکلات بیشتری در برابر کرونا شده است.
  • ۹۹/۰۸/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی