پترو ماشین کو

راکت لب، شریک شدن هوافضای پرتابگر ماهواره های کوچک پس از پرتاب یکی از موشک هایش در بامداد امروز، آن را با توفیق به زمین بازگرداند و تحت مجموعه ای از چترهای خلاصی به آرامی تو اقیانوس فرود آورد. این مانور، بخشی از آزمون نهایی مرموز ای حیات که راکت لب به قصد تمرین تقریبا تمام گام های تک احتیاج بخاطر بازیابی و استفاده ی مجدد از راکت هایش در آینده انجام قسط.

موشک راکت جوهر با نام الکترون امروز جمعه در زمانه ۵:۵۰ به لمحه ایران از سایت پرتاب همدستی در نیوزیلند از روی زمین برخاست و دسته ای از ماهواره های کوچک را به مدار نزدیک زمین حمل کرد. الکترون در کامل ۱۵ پرتاب خویشتن تا به امروز، موشکی یک بارمصرف بوده و داخل هر مأموریت تازه از نسخه ای کاملا متاخر از آن استفاده شده است. ولی راکت نسب در سال ۲۰۱۹ اطلاع دادن کرد که درصدد جدیت برای بازیابی جزء بنیادی ی راکت الکترون پس از پروازهای آتی است تا از پرتابگرش تو مأموریت های مربوط باینده دوباره استفاده یواش. شرکت از آن زمان تاکنون به آرامی درتلاش برای دستیابی به کمال مطلوب خود بوده است و مانورهای جدید را با هدف بازیابی موشک در مأموریت هایش آزمایش می کرد.

برنامه ی راکت گوهر بخاطر بازیابی موشک بوسیله کلی با رویکرد اسپیس ایکس تفاوت دارد. مشارکت هوافضای ایلان ماسک، راکت های فالکون ۹ را پس از هر پرتاب، روی سکوی فرود در کشتی بدون سرنشین فرود می آورد. درمقابل راکت لب نیز قصد دارد راکت را پس از پرتاب به شیوه ای کنترل شده بوسیله زمین بازگرداند؛ اما الکترون به محض قرارگیری داخل اوج معین، چتر نجات لنگر و چتر استخلاص حقیقی اش را بوسیله منظور کاهش سرعت سقوط خود می گشاید. درحالی که الکترون به آرامی درحال بازگشت بوسیله زمین است، راکت عین هلی کوپتری را به تصعید درمی آورد تا با دریافت موشک داخل میانه ی فضا از برخورد ابدار آن با سطح یبوست جلوگیری بطی ء.

راکت ذات درجریان پرتاب شانزدهم خود و پس از پرتاب الکترون از تاسیسات اصلی اش داخل نیوزیلند، گام های رمز شده ازجمله گشودن چتر نجات را تمرین کرد. بااین حال، راکت عین از مشق دامنه نهایی یعنی اخذ الکترون درمیانه ی هوا صرف نظر کرد و موشک درنهایت در اقیانوس آرام بوسیله آب افتاد. هدف شریک درکل هوش این موضوع بود که آیا می تواند موشک را تندرست به زمین بازگرداند و آن را یک لقمه تو اقیانوس فرود آورد یا خیر. پیتر بک، مدیرعامل راکت ریشه تصویری از الکترون را والا چتر نجات تو توییتر منتشر کرد و وعده ی سرایت تصاویر بیشتر را در آینده داد.

راکت گوهر تقریبا دو ساعت پس از پرتاب، الکترون را با کشتی استخلاص از آب گرفت تا آن را بوسیله منظور بازرسی دقیق به تاسیسات خود منتقل نرم. مهندسان این نسخه از الکترون را بوسیله حسگرهای زیادی تجهیز کردند تا حین پرتاب و نزول موشک داده هایی از موضع آن جمع آوری کنند. تیم فنی سپس بهتر خواهد فهمید که چه زمان باید هلی کوپتر را برای گرفتن الکترون ارسال درنگ. این احتمال وجود دارد که موشک بوسیله خصوص به کاررفته داخل تصعید امروز درصورت داشتن شرایط مناسب، مکرر تو آینده پرتاب شود.

هرچند عملیات بازیابی موشک درون پرتاب امروز، بیش ترین توجه ها را به خود جلب کرد، راکت گوهر در مأموریت اخیر ۳۰ ماهواره از نوع دیده بان زمین تا مخابراتی را نیز به فضا فرستاد. همچنین درمیان حمل ی الکترون، وسیله ای وجود دارد که عملکرد فناوری جدیدی را با شعار پاکسازی محیط از بقایای غیرضروری و خطرناک به ارائه خواهد گذاشت.بیشتر بخوانید:وداع با محقق مشهور فرازمینی ها؛ رصدخانه آرسیبو به زودی خرابکاری خواهد شدفضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس، چهار فضانورد ناسا را به رله فضایی بین المللی رساندپخش حی رویداد نخستین پرتاب عملیاتی کرو دراگون اسپیس ایکس [پرتاب شد]درخشش سطحی قمر اروپا از رازهای آن پرده برمی دارداگر داخل سیاه چاله هبوط کنیم، چه اتفاقی می افتد؟
  • ۹۹/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی