پترو ماشین کو

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

گروهی متشکل از ارشد ترین شرکت های دنیای فناوری پروگرام ای با شعار مبارزه با سوءاستفاده ی جنسی آنلاین از کودکان راه اندازی کردند. فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توییترعضو قسمت قسمت کردن ۱‍۴ ساله ای به نام Technology Coalition هستند که برنامه ای جدید به نام Project Protect دارد. این برنامه تلاش می کند پنج ستون برای توسعه ی طرح حمایتی خویشتن آماده بطی ء. این طرح ساختار و مدل های عضویت و دیگر بخش های خدمات آنلاین را در مسیر پشتیبانی از اهداف بلندمدت دسته مدیریت می کند. پنج سیلندر برنامه ی جدید عبارت اند از: نوآوری، رفتار جمعی، تحقیقات مسقل، پول اعانه دانش و اطلاعات و شفافیت و مسئولیت پذیری.مقاله های مرتبط:ادوات جدید مایکروسافت برای مبارزه با کودک آزاری آنلاینتأثیر مدت زمان استعمال از رسانه های دیجیتال بر کودکان

پروژه ی متاخر غول های فناوری قوطی سرمایه گذاری مبتنی بر تحقیق و نوآوری نحو اندازی می یواش. سرمایه های این صندوق بخاطر خلق کردن ابزارهایی با مرام جلوگیری از سوءاستفاده ی جنسی از کودکان در فضای آنلاین استفاده خواهد شد. از فعالیت های دیگر می قابلیت به انتشار گزارش سالانه از تلاش های کل فعالان صنعتی و تشکیل انجمنی سالانه بخاطر ابونمان گذاری بهترین روش ها اشاره کرد.

این گروه در کمی از بیانیه ی پروگرام ی جدیدش می گوید تعداد کاربران آنلاین در جهان که در سال ۲۰۲۰ از مرز ۴/۵ میلیارد نفر هم فراتر رفت، مشکل حفظ امان فضای اینترنت را بیشتر می نرم. درادامه، اگرچه ابزارهای شناسایی سوءاستفاده از کودکان در فضای آنلاین مرموز و صنف ای شده اند، مجرمان نیز روش های صنف ای رطوبت را برای انجام کارهای خود توسعه داده اند.

اهدافی که بخاطر برنامه ی جدید غول های فناوی تدوین شد، ستودنی هستند؛ اما درحال حاضر، جزئیات یدکی از دستور کار تو دست محو. بوسیله عنوان مثال، نمی دانیم هریک از پلتفرم ها چقدر در پروژه تنخواه گذاری خواهند کرد. تاکنون، جزئیاتی از شریک های توقیف در پروژه منتشر نشده است.

گروه Technology Coalotion داخل سال ۲۰۰۶ روش اندازی شد که دایره های خیرات ی متمرکز پیاده شدن کودکان غصه با آن ها شریک می کنند. به عنوان مثال، می توان به سازمان های بین المللی همچون یونیسف اشاره کرد که چهارچوب های اصلی و سرمایه های لازم را نیز برای پلتفرم های فناوری حاضر می کنند. آن ها جدیت می کنند هر برنامه ی متمرکز پهلو ایمنی از کودکان تو فضای اینترنت، سرمایه و پشتیبانی لازم را قبض بطی ء.بیشتر بخوانید:گوگل احتمالا قابلیت Minis را از جی بورد حذف می کندگوگل امکان ذخیره سازی فایل ها به رخساره رمزنگاری را به اپلیکیشن مدیریت فایل می افزایدویندوز فیچر اکسپرینس پک در آپدیت متاخر ویندوز 10 چیست؟جدیدترین نسخه گوگل مپ امکان استفاده بی قراری زمان از یوتیوب موزیک را فراهم آورده استالگوریتم زیرفون در چالش نمره دیپ فیک فیسبوک یک سوم از پاسخ ها را لغزش حدس زد
ASGHARازOOON زمان انتشار مشخصات فنی پلی استیشن ۵ می دانستیم که درایو حالت جامد (SSD) به کاررفته در کنسول ورزش جدید سونی قرار است یکی از ممتاز ترین نکات مربوط بوسیله آن باشد، استفاده از این حافظه ذخیره سازی باعث می شود سرعت اجرای بازی ها به معیار زیادی اضافه محسوس نرم. سونی و شماری از توسعه دهندگان ورزش های ویدئویی بارها روی مزیت های SSD تأکید کرده اند و آن را اتفاقی تغییر آفرین برای کنسول های بازی به حساب آورده اند. اپیک گیمز مدتی پیش از جدیدترین موتور ورزش سازی خود با نام آنریل انجین ۵ پرده برداری کرد. ظاهرا ذهن SSD پلی استیشن ۵به حدی زننده بوده که اپیک را مجبور کرده است بخش هایی از کد آنریل انجین ۵ را از ابتکاری بنویسد. 

سونی می گوید درایو SSD سفارشی بوسیله کاررفته تو پلی استیشن ۵به لطف بهره گیری از PCIe 4.0 می تواند داده های فشرده شده را با سرعت حداکثر ۹ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد، عدد یادشده بوسیله معیار دوبرابر بیشتر از حداکثر سرعت واگذاری ایکس باکس سری ایکس (۴/۸ گیگابیت بر ثانیه) است. پس از خروج داده ها از حالت فشرده شده، کنسول سونی توانایی انتقال آن ها را با سرعت حداکثر ۵/۵ گیگابیت به خشکی امدن لحظه دارد. این مغز نیز دوبرابر بیشتر از ایکس باکس سری ایکس است. کنسول طایفه نهمی مایکروسافت بوسیله دنبال برون رفت داده ها از حالت فشرده شده، آن ها را با حداکثر سرعت ۲/۴ گیگابیت کنار ثانیه نقل مکان می کند.

اپیک چند هفته پیش به عارض رسمی نخستین دموی مربوط به آنریل انجین ۵ را با رسانه ها بوسیله اشتراک گذاشت، دموی موردبحث روی کنسول پلی استیشن ۵ درحال اجرا بود. نیک پنواردن، قائم مقام مهندسی درون اپیک گیمز در گفت و گویی جدید با خبرگزاری VG247 توضیحاتی دررابطه با دلیل استعمال از پلی استیشن ۵ به قصد اجرای دموی موردبحث عرضه داده است. پنواردن می گوید: «پلی استیشن ۵ جهشی مجلل داخل بنیان ی پردازشی و عملکرد گرافیکی را ارائه می دهد، اما معماری حافظه ی ذخیره سازی آن نیز واقعا خاص است». پنواردن در امتداد ی مصاحبه ی خویشتن گفت سرعت SSD پلی استیشن ۵ به حدی بالا بوده که او و اعضای تیمش مجبور شده اند بوسیله منظور کاربرد از تمامی مزیت های آن، بخش هایی از آنریل انجین ۵ را بازنویسی کنند. 

تو بخشی از مصاحبه ی پنواردن می خوانیم: «توانایی پخش محتوا با سرعت بسیار بالا ترقی دهندگان بازی های ویدئویی را قادر می سازد محیط هایی متراکم تر و پرجزئیات مرطوب در آثار خویشتن ساختن کنند. این موضوع باعث می شود نحوه ی تفکرات ما درمورد اجرای محتوا تغییر درنگ. سرعت اجرای محتوا به حدی اثرگذار بود که ما انگیزش شدیم ساب سیستم های اصلی I/O O موتور آنریل انجین ۵ را با درنظر گرفتن اقتدار های PS5 بازنویسی». 

کنیم کاربران کنسول های ورزش متصل به کندبودن سرعت بارگذاری بازی ها انتقاد کرده اند، بااین حال به لطف نصیب گیری کنسول های نسل بعد از حافظه های NVMe SSD سرعت بارگذاری کاهش پیدا می. نرم استفاده از این حافظه ها باعث می شود فداکار حقه های خاص ترقی دهندگان بسان حضور طولانی مدت در آسانسور و ورود بوسیله فضا های سربسته و کم جزئیات به منظور بارگذاری محیط اطراف، به تاریخچه. بپیوندند اد بون، از خالقان سری بازی های مورتال کامبت و مدیر نوآوری بازی مورتال کامبت ۱۱ می گوید مصرف کنندگان نباید توانایی های ذهن های SSD را روی گشایش امتحان ی بازی های ویدئویی دست کمینه. 

بگیرند گرچه فرایند بازنویسی کد آنریل انجین ۵ به دلیل سرعت بالای PS5 پیوستگی افتاد، اما تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز می گوید تمامی پلتفرم ها از مزیت های بازنویسی کد آنریل انجین ۵ بهره مند خواهند. شد در توییت سویینی می: «خوانیم تقلا بسیار اضافی کرده ایم تا روانی بارگذاری و اجرای ورزش ها را تو آنریل انجین محکمی کنیم؛ از این طریق قصد داریم کاری کنیم پردازنده ی مرکزی کنسول تمامی فشارهای مربوط به اجرای ورزش ها را متحمل. نشود پلی استیشن ۵ بخش مجلل سبب ی ما را برای این فرمان به وجود آورد، اما بهبودهای قیافه محزون در آنریل انجین جدید باعث ارائه ی مزیت هایی ویژه به تمامی پلتفرم ها خواهد».

شد دیدگاه شما کاربران زومیت تو این زمینه چیست؟بیشتر:بخوانید انعطاف پذیری بیشتر پلی استیشن 5 بوسیله لطف فرکانس متغیر پردازندهاطلاعات جدیدی از سیستم تهویه پلی استیشن 5 منتشر شدمشخصات هدفون سونی-WH 1000XM4 فاش شدهمکاری ایسوس با یونیتی بخاطر گشایش تجربه ورزش روی ROG PhoneHP لوازم جانبی گیمینگ با طراحی میسر و ارج مناسب معرفی کردن
مایکروسافت اخیرا روند پراکندن مرورگراج (Microsoft Edge)را ازطریق پاره به روزرسانی ویندوز ۱۰ موسوم به Windows Update آغاز کرده است تا این مرورگر را بخاطر رایانه ی شمار درخورتوجهی از کاربران در دسترس قرار دهد. نسخه ی متاخر اج که پهلو پایه ی موتور کرومیوم ساخته شده است در ماه ژانویه ی گذشته منتشر شد و هنگام ماه های اخیر موفق شده توجه کاربران اضافی را به خود فراخوانی بطی ء.

تا پیش از رفتار جدید مایکروسافت، کاربران ویندوز مجبور بودند اج را بوسیله صورت دسترسی ازطریق وب سایت این مرورگر روی سیستم خود دانلود کنند. مایکروسافت دربیانیه ای جدیدمی گوید اج ازطریق Windows Update منتشر شده است، بدین معنی که مرورگر موردبحث بوسیله زودی روی رایانه ی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا نصب خواهد شد. 

بیانیه ی مایکروسافت نشان می دهد مرورگر اج به رخساره خودکار ازطریق به روزرسانی متاخر ویندوز ۱۰ روی سیستم کاربران نصب می شود و دیگر امکان حذف آن وجود نخواهد داشت؛ این اتفاق برای نسخه ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ و نسخه های جدیدتر رخ خواهد داد که حصه اعظمی از نسخه های تحت پشتیبانی ویندوز ۱۰ را شامل می شود. بدین ترتیب چنانچه تاکنون اج را نصب نکرده اید در آینده ای نزدیک مجبوربه گمارش آن خواهید شد. همچون همیشه، پراکندن مایکروسافت اج ازطریق Windows Update به صورت تدریجی انجام می شود و داخل روز شروع همه ی کاربران آن را اخذ نمی کنند.

این نخستین باری ازاله که مایکروسافت تکاپو می کند اج را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهد. مایکروسافت مدتی پیش سراغ بخش نبض و جوی ویندوز ۱۰ رفت تا با اعمال اصلاحاتی در آن، در راستای افزایش محبوبیت اج شلنگ بردارد. بر همین زمینه هرگاه نام مرورگرهای وب را جست و فضای اطراف هر جسمی کنید، لینک مربوط به اجرای اج بی قراری به نمایش درمی آید. همچنین اگر اج را نداشته باشید و ازطریق بخش جست و جوی  ویندوز  اشتهار مرورگری شبیه  موزیلا  فایرفاکس را تایپ کنید، لینک دانلود مایکروسافت اج به نشانی اولین خراج به عرضه درمی آید (نمونه عکس).

مایکروسافت اج به هنگام انتشار در ماه ژانویه ی گذشته مرورگری معمولی حیات و برخی قابلیت های کاربردی داشت، اما ردموندی ها هنگام ماه های اخیر مجاهدت کرده اند از جوانب اضافی آن را گشایش دهند و همچنان خودشان را به گشایش اج کفالت دار می دانند. همین چند لحظه پیش بود که مایکروسافت از افزایش شدن قابلیت همگام سازی افزونه ها بوسیله اج روی دستگاه های متنوع خبر داد، با این حال متأسفانه این مرورگر هنوز هم از قابلیت همگام سازی کتاب ی جست و واحد فشار هوا و تب های بازشده پشتیبانی نمی کند. مایکروسافت می گوید داخل تابستان پیش رو امکان همگام سازی تاریخچه ی نبض و مجرای لنف و تب ها را به اج اضافه می کند.

مایکروسافت درون جریان برگزاریکنفرانس بیلد ۲۰۲۰ اعلام کرد می خواهد تب های عمودی را به مرورگر اج افزایش کند. این مرورگر همچنین قرار است درون نوار کناری (سایدبار) میزبان بخش ضربان و لوله کوچک شود. در ماه های آینده میانبر پینترست غم استراحت است به مایکروسافت اج اضافه شود. ردموندی ها همچنین از مدتی پیش شرکت نزدیک با گوگل را مبدا کرده اند تا بتوانند غلط یاب املایی را داخل مرورگر اج گشایش بخشد. به علاوه مایکروسافت از بهبود در پشتیبانی از اپلیکیشن های عرشه وب (PWA) درون اج شناسایی می دهد.

اطلاع دادن جدید مشعر از آن است مایکروسافت اج همچنان به اضافه تسهیم خود از راسته مرورگرهای وب دنباله می دهد. گزارش مؤسسه ی نت مارکت شر اخبار می کند که مرورگر اج در مارس ۲۰۲۰، ۷/۵۹ درصد از سهم بازار را در اصالت داشت، اما این عدد تو آوریل بوسیله ۷/۷۶ درصد رسیده است که گرچه مقدور چندان به چشم نیاید، اما در هر صورت روند روبه رشد اج را نشان می دهد. مایکروسافت اج مدتی پیش در آزمون HTML5 Accessibility امتیاز تمام را کسب کرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد رفتار مایکروسافت دارید؟ بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های اندرویدی مایکروسافت تو سرفیس دوئو چه معنوی خواهند داشت؟ نسخه بتا اندروید 11 برای شماری از گوشی های پیکسل منتشر شد وان پلاس لانچر 4.4.2 با برخی تغییرات منتشر شد iOS 13.5.1 با هدف غیرفعال سازی جیلبریک جدید منتشر شد سرویس نقشه مایکروسافت بینگ از TomTom به عنوان سرویس اصلی داده نقشه کاربرد می کند
یک گوهر آگاه  در گفت وگو با خبرگزاری جماعت خبرنگاران جوان ،  از ثبت صیت بیش از ۵ میلیون نفر تو فروش زبر العاده دو خودروساز ارشد ناحیه خبر رحم.  او با تاکید بر این که چنانچه ویژگی داخل قرعه کشی مرطوب شده و وجه تک احتیاج را تامین نکند تا دو سال از انبازی در فرآیند ثبت اشتهار محروم می شود، گفت: خودروساز ها با همین شرایط اندوه فروش فوق العاده و سیستم ارزش گذاری را به ضرر خود می دانند بنابراین تغییر فرآیند پرداخت بوسیله نحوی که پول در دست خودروساز ها نماند چندان امکان پذیر زدودن. پلاک های زرد یعنی خودرو های کامیون، تاکسی و خودرو های عمومی جزو پلاک های سیال محسوب نشده و دارندگان این خودرو ها می توانند وارد فرآیند ثبت اشتهار شوند. بنا به خشکی امدن اعلام وزارت صمت تا چند روز آینده پیش فروش دوم هم بخاطر ۷۵ هزار خودرو آغاز خواهد شد که تحویل آن بوسیله نیمه دوم سال ۹۹ موکول می شود. از خرداد امسال تا ایام دهه فجر ابتیاع فوق العاده ۲۵ هزارتایی خواه پیش سودا ۷۵ هزارتایی خواهیم داشت که یک ماه در میان برگزار می شود. در مجموع ۴ خرید ویژه و ۴ پیش خرید پیش رو خواهیم داشت.تقاضای بسیار پشته برای پژو پارس

براساس گزارش های غیر رسمی، تا بوسیله امروز بیش از ۵ میلیون  نفر بخاطر شریک تو قرعه کشی ثبت شهرت کرده اند که حدود نیمی از آن ها یعنی ۲/۵ میلیون نفر خواهان بیع پژو پارسTU5 بوده اند. به عبارتی درون شرایط فعلی به ازای هر ۲۰۰ نفر یک خودرو داخل فرآیند قرعه کشی وجود دارد.

 

 بیشتر بخوانید:طرح پلاک ثالث خودرو، امسال بوسیله صورت محدود عمل می شودراهنمای خرید خودرو کارکرده داخل بازار ایرانقیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا برای سال ۹۹ مشخص شدزوج محتکر خودرو به اعدام محکوم شدند؛ حبس برای مدیرعامل سابق سایپابررسی شرایط جدید ثبت اشتهار خودرو؛ چگونه در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا همدستی کنیم؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانون خبرنگاران جوان، سرهنگ نعمت الله آزادی حاکم انتظامی شهرستان آمل استان مازندران، گفت: در اثر واقعه چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، موضوع تو دستور کار کارآگاهان نماینده آگاهی این فرماندهی صبر گرفت.

او افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی، فیروز به وقوف و دستگیری ۲ برادر جیب بر در این ارتباط شدند.

سرهنگ آزادی گفت: این افراد در تحقیقات و بازجویی ها تاکنون به ۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل داخل خاتمه از شهروندان خواست: با نصب دزدگیر و اقدامات پیشگیرانه زمینه ارتکاب خطا را از سارقان ایجاب و با اعلام بوسیله موقع اخبار و داده ها درون تک هرگونه روند امنیتی نماینده را در ایجاد امنیتی پایدار تو شهرستان مدد دهند.
ASGHAROOOشرمنSGHAROOOONSGHAROOOON فیرچالید (Sherman Mills Fairchild) کارآفرین و تنخواه گذار آمریکایی حیات که در طول دوران فعالیت خود بیش از ۷۰ شریک شدن رویه اندازی کرد. از شرکت های مهم او می توان بوسیله Fairchild Aircraft و Fairchild Industries و Fairchild Camera Instruments اشاره کرد. فیرچایلد نقش مهمی داخل تکامل صنعت هوانوردی ایالات متحده ورزش کرد و در تالا افتخارات صنعت هوانوردی این ملک بی قراری نامش دیده می شود. نکته ی مهم دیگر رمان زندگی او، نقش زیرمجموعه ی تولید نیمه هادی شریک شدن تجهیزات دوربین فیرچایلد حیات که از پیش گامان سیلیکون ولی محسوب می شود.

فیرچالید علاوه بر کارآفرین، بوسیله عنوان مخترع و نوآور فناوری همچنین شناخته می شود. او ۳۰ پتنت بوسیله نام خویشتن داشت که در حوزه های گوناگون از دوربین تا نصف هادی ثبت شده بودند. فیرچایلد نقش مهمی تو اختراع و توسعه ی اولین شاتر دوربین هماهنگ با فلاش ایفا و فناوری هایی نیز برای تصویربرداری فلکی اختراع کرد. دستاوردهای او در این حوزه بعدا در مأموریت های آپولو استفاده شدند. فیرچایلد در دوران طلایی شکوفایی صنعت نیم هادی عمر می کرد و درکنار بزرگانی همچون رابرت نویس و ویلیام شاکلی و گوردون مور، نقشی حیاتی درون شکل گیری دنیای امروز ما داشت.تولد و تحصیل

شرمن فیرچایلد ۷ آوریل ۱۸۹۶ داخل ولایت اونینتا ایالت نیویورک به جهان آمد. پدرش جورج وینتروپ فیرچایلد و مادرش جوزفین میلز شرمن اشتهار داشت. جورج از اعضای جمهوری خواه کنگره ی ایالات متحده حیات که به عنوان اولین رئیس هیئت مدیره ی IBM اندوه شناخته می شود. او ثروت درخورتوجهی داشت که پس از مرگش تو سال ۱۹۲۴، به عزب فرزندش رسید. شرمن همچنین سهام پدرش در IBM را نیز بوسیله ارث سرما و تا زمان مرگ، بزرگ ترین سهام دار IBM به شمار می رفت.



نقاشی از عمارت محل تولد شرمن فیرچایلد

کودکی فیرچایلد با کنجکاوی و گرایش جدی به آموختن مفاهیم گاراژ همراه بود. او هدیه تولد ۹ سالگی خود، یعنی دوربین عکاسی را کاملا کالبدشکافی کرد تا ساختار و نحوه ی حکم آن را بیاموزد. شرمن همچنین در دوران کودکی زمان اضافی را درون فروشگاه ماشین آلات و زمانه پدرش می گذراند و درکنار کارگرها، با ساختار آن ها آشنا می شد.

شرمن فیرچایلد در سال ۱۹۱۵ برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه هاروارد رفت و درون آنجا نیز به عقب علاقه ی خود، یعنی کشف ساختارهای مکانیکی و مهندسی بود. فیرچایلد تعلق ی اضافی به دوربین های عکاسی داشت و به دنبال نوآوری بیشتر در آن ها وجود. او ابتدایی شاتر هماهنگ با فلاش دوربین را درون همان سال های اولیه ی تدریس در هاروارد ابتکار کرد.

شرمن در دوران تحسیل در هاروارد، به بیماری سل مشغول شد و به دستور پزشک، برای مداوا بوسیله آریزونا رفت. تحصیلات دانشگاهی او نیمه طولانی ماند تا مدتی در هوای بی آب ایالت آریزونا قرار درنگ. زمانی که شرمن پس از مداوا از آریزونا بازگشت، ایالات متحده رسما دانا نبرد جنگ جهانی ابتدا شده بود. شرمن که هیچگاه گاه آرام و فراغت نداشت، با وجود موقعیت خانوادگی کم قیمت و ثروت فراوان، پافشاری می کرد به جبهه های پیکار برود. به هرحال، سابقه ی بیماری سل از بوسیله نزاع روبیدن شرمن مانع شد. درعوض، از نفوذ پدرش درون دولت واشنگتن استفاده کرد تا بوسیله زیرمجموعه ی Signal Corps بپیوندد و در جزء صنایع هواویی آن مشغول به کار شود.



فیرچایلد درون جوانی

مهندسان زیرمجموعه ی متخصص لشکر آمریکا تو ابتدا شرمن را جدی نمی گرفتند. او تحصیلات رایج مهندسی و فنی را نداشت و همگی ی اصول را با خودآموزی فراگرفته بود. البته شرمن فرزند نماینده ی کنگره بود و آن ها خواه ناخواه باید با او کنار می آمدند. یکی از افسران خیل که ساختمان و آزمایش های فنی را به شرمن نشان می داد، با او درباره ی مشکلات عکس برداری هوایی گپ کرد. آمریکایی ها به قفا پیاده سازی دوربین داخل هواپیماهای ارتشی خود بودند؛ ولی مشکلات فنی هنوز مانع توسعه ی محصولاتی بادوام می شد. شرمن در همان روز اول درون آزمایشگاه خانگی اش طرحی برای رفع بغرنج نصب دوربین آماده کرد و به مهندسان داد. همین طرح اولیه، ابتدایی پتنت شرمن بود که درود مهندسان سیگنال کورپس را به همراه داشت.نوآوری در عکس برداری فلکی

یکی از مشکلات تصویربرداری هوایی که ارتش ایالات متحده را با فردی روبه رو می کرد، شاتر دوربین های آسمانی بود. دوربین های هوایی ابعاد بزرگی دارند؛ بجای باید تصاویر شکوه را از هوا مدنظر ثبت کنند. تنها سیاق تصویربرداری بهترین با آن ها، استفاده از شاترهای جنس FPS یا Focal Plane Shutter است. این شاترها از صفحه ی مات شکاف دار دربرابر صفحه ی کانونی بهره می برند. درون این طور سبکی از عکس برداری، بی مو فیلم به یک باره درمعرض نور قرار نمی گیرد؛ درنتیجه، هرگونه حرکت تصادفی تصویر را خراب می درنگ. در تصویربرداری هوایی، دوربین ابد درمعرض حرکت های ناگهانی استراحت دارد. در تلاطم جهانی اول نیز که اولین جنین عکس برداری هوایی در ابعاد وسیع ادا می شد، دوربین ها مدام درحال حرکت و تکان خوردن بودند و ثبت تصاویر باکیفیت زیاد بغرنج می شد.



دوربین هوایی شرمن F-1

برای حل مشکلات نظری عکس برداری، باید شاتر میان لنز در دوربین ها استفاده می شد که کچل شمایل را به یک باره به حسگر نقل مکان می کرد. شرمن با این ریختگی از شاتر آشنا و تعداد زیادی از آن ها را در دوربین های کوچک کالبدشکافی کرده بود. البته تا آن زمان، هیچ گونه شاتر میان لنزی برای دوربین های مجلل آسمانی طراحی و ساخته نشده بود. لنزهای مدنظر قطر سه اینچی داشتند و قطعه ی فلزی شاتر باید در چند صدم ثانیه، این سطح سه گانه اینچی را طی می کرد تا عکس هوایی باکیفیت ثبت شود. به هرحال در تکان های شدید هوایی، قطعه ی فلزی دوربین درمعرض فشارهای جدی حیات و خم یا حتی شکسته و بسرنوشت شوم دچار کردن می شد.شرمن اولین دستاوردهایش را در جنگ جهانی مطلع به ارتش ایالات متحده نمایش کرد

شرمن اعتماد به وقت زیادی تو نوآوری و مدل سازی داشت. او به افسران سیگنال کورپس گفت شاتری برای عکاسی فلکی طراحی خواهد کرد. البته قطعا طرح مدنظر، به سرعت آماده نمی شد. این بار شرمن بوسیله جای یک شب، دو سال زمان احتیاج داشت تا اولیه شاتر میان لنز را برای دوربین های مجلل هوایی مدل سازی درنگ. تا آن زمان، دعوا پایان یافته و بازار سرباز برای دوربین های هوایی تقریبا از بین رفته بود. به هرحال عکس برداری فلکی کاربردهای دیگری روشن کرد و هنوز عده ی زیادی بوسیله قفا دوربین های باکیفیت بخاطر این اهداف بودند. عکس برداری از فلک تأثیر زیادی بر صنعت اطلس برداری گذاشت. به علاوه، کاربردهای دیگری همچون تصویربرداری باستان شناسی هم برای آن ترسیم شده بود.

ابتدایی دوربین شرمن که برپایه ی شاتر نوآورانه ی او توسعه یافته بود، در سال ۱۹۲۱ به محصولی تمام تحول شد. دوربین هوایی فیرچایلد اولین معیار ای بود که تصاویر هوایی را با کیفیت مناسبی ثبت می کرد. بخشی بعد، نیروی هوایی خیل ایالات متحده حاضر شده دو هزاره دلار برای دوربین شرمن بپردازد. به نرم کردن دوربین او درون میان نیروهای ارتش طرفداران زیادی پیدا کرد و به مقیاس عکس برداری آسمانی در نیروی دریایی و کل ارتش ایالات متحده تبدیل شد.



لوگوی همکاری Fairchild Aerial

شرمن با هدف ترقی ی تصرف وکار در مرزوبوم ی دوربین های هوایی، شرکت Fairchild Aerial Camera Corporation را گونه اندازی کرد. بدوی دوربین او K-3 نام گرفت که به سرعت بوسیله آمار خرید چندهزار وسیله رسید. کسب وکار شرمن به خوبی پله های ابتدایی توفیق را پشت سر گذاشت و شهرت فیرچایلد به عنوان ستاره جدید صنعت عکاسی شناخته شد. حتی هواپیماهای ژاپنی که در حمله ی تاریخی پرل هاربر آستان داشتند، از دوربین های فیرچایلد مصرف می کردند. دوربین های فیرچایلد مساحت مهم ای از آمریکای جنوبی و تقریبا تمامی آمریکای شمالی را اطلس برداری کرده بودند.

محصولات شرکت دوربین هوایی فیرچایلد در دوران جنگ جهانی دوم سهم اصلی راسته را دراختیار داشتند و خصوصا در برنامه های جاسوسی هوایی، از تجهیزات این شرکت بوسیله وفور استعمال می شد. دوربین های هوایی فیرچایلد درادامه بوسیله حدی ترقی یافتند که درون پروگرام های فضایی ایالات متحده ی آمریکا همچنین استفاده شدند.

ادبیات کسب وکار دوربین هوایی فیرچایلد، رمان باهم اتحاد کردن موفقی را علامت می دهد؛ ولی خود شرمن به تماشایی بسیاری از مورخان، تاجر مظفر و صنف ای نبود. او فراغت و حوصله و تحمل مدیری حرفه ای برای مناقشه با مشتریان و تمامی کارهای اجرایی ریزودرشت بخاطر تحویل محصول را نداشت. درواقع، شرمن بیش از مدیربودن نوآور بود. ابد ایده های جدید باعث می شدند تمرکز او از کارهای اجرایی انبازی بوسیله بخش های دیگر معطوف شود. ادامه ی ادبیات زندگی او و راه اندازی و کنف از کسب وکارهای بی شمار فناورانه بی قراری داخل مسیر همین خواهش بوسیله نوآوری لباس گرفت.



شمایل فلکی از نیویورک سیتی (۱۹۳۲) که تو انبازی فیرچایلد ثبت شد. ورود به صنعت هوانوردی

شرمن فیرچایلد در شباب با هاوارد هیوز آشنا و مانوس شد. او همچنین متشابه بسیاری از جوان های دارا آمریکایی به میهمانی های عظیم علاقه داشت و درون دسته ی جوان های خوش گذران فراغت می گرفت. شرمن تا پایان زندگی دفترچه ی خاطرات را با بلیت های سینما و دعوت روزنامه هایی لبریز کرده بود که در شباب برای حضرت درون میهمانی ها شهود می کرد. تصور شرمن تو سال های جوانی درون ستون زندگی ثروتمندان در اکثر نامه های آمریکایی دیده می شد. شرمن تنها با نگاه کردن به پیانیست ها، نواختن پیانو را فراگرفت و از طرفداران اکید استیل جاز هم بود.

دوستی فیرچایلد با هیوز اگرچه درون میهمانی ها شکل خمود بود و درون همان محیط ها غصه استحکام می شد؛ اما موضوع گپ های این دو نفر ابد درباره کارآفرینی شکل می گرفت. آن ها با دوستان خود به میهمانی می رفتند؛ ولی آن چنان گرم صحبت درباره ی ایده های کارآفرینانه و خصوصا هوانوردی می شدند که بقیه را نوظهور می گرفتند. همین گفتگو ها و ایده پردازی های فراوان فیرچایلد درکنار هیوز، توسعه ی کسب وکار او را از تولید دوربین به نقشه برداری در پی داشت. فیرچالید اولین کسی بود که اطلس ی هوایی نیویورک سیتی را آماده کرد؛ اطلس ای ارشد با کشش حدود سه گانه متر که تمامی جزئیات دهکده را درون تصاویر آسمانی به عرضه می گذاشت.

خلبان های باهم اتحاد کردن شرمن که مقرری ی پرواز برفراز شهرها و عکس برداری برای مدل سازی نقشه را برعهده داشتند، پس از مدتی از اشکالات و افت امکانات در هواپیماهای خود شکایت کردند. فیرچایلد درون مسیر همان خلاقیت و نوآوری همیشگی، تصمیم گرفت به نعوظ بهترین به صنعت جدید و توسعه ی هواپیماهای وارد شود. اولین هواپیمایی که او طراحی کرد، به نام FC-1 شاخته شد که در گروه ی تک باله قرار می گرفت و کابین نگهداری شده دربرابر باد و سرما داشت. خلبان های فیرچایلد از پرواز با هواپیمای جدید لذت می بردند و البته حکم آسانی در پرواز بخاطر عکس برداری فلکی داشتند. تصعید درون پشته مشخص، مسیر تکراری رفت و برگشتی، وضعیت آب و هوایی ایدئال و عاری آماج و احتمال گم شدن، کار خلبان ها را آسان می کرد.



دوربین شرکت فیرچایلد که تو عکاسی از ماه در پروژه آپولو بوسیله کار اندوهناک شد.

هواپیمای FC-1 مبدا به صورت اخصاصی برای عکس برداری فلکی مدل سازی شد. البته به مرور علاقه مندانی از صنایع دیگر بخاطر معامله آن شوق نشان دادند. طراحی این جت که نهنگ را در بالای اتاقک راحتی داده بود، تزیین خاصی به آن می بخشید و پایداری پرواز را همچنین تکثیر می عدل. اولین نسخه از هواپیما در سال ۱۹۲۵ آماده شده بود و شرمن داخل سال ۱۹۲۷ کمی طراحی آن را گشایش داد. نقشه کشی تیغه ی دم و بدنه تغییر کرد تا فضا و پایداری بیشتری به هواپیما اضافه شود. نقشه کشی FC-1 این امکان را حاضر می کرد که قطعات اضافی اسکی یا فرود روی آب بی قراری به آن افزودن شود. پس از مدتی، همدستی فیرچایلد با تکیه به خشکی امدن همین طراحی ها، کرجی های فتنه ای همچنین طراحی و تولید کرد.

فیرچایلد پس از موفقیت های اولیه در طراحی و تولید هواپیما، سعی کرد بوسیله حوزه های دیگر این صنعت تولیدی بااطلاع شود. او ضایع تاسیس موتور شعاعی را از هارولد کامینز خرید. کامینز این طرح را در ایستگاه آزمایشی نیروی هوایی ارتش آمریکا در منطقه ی مک کوک دایتون اوهایو طراحی کرده وجود. شرمن پس از ابتیاع راست پتنت، خودِ کامینز را اندوه برای ساخت و آزمایش محصول نهایی استخدام کرد. موتور کامینز روزی وری و بازدهی بیش بیشتری از موتورهای مرسوم هواپیما داشت و با وزن سبک تر، نیروی محرکه ی بیشتری منتقل می کرد. البته درنهایت محصولی کاربردی درون هواپیما از طرح کامینز مخلوق نشد. با وجود کامل ویژگی های مثبت، موتورهای او رعشه زیادی داشتند و استفاده از آن ها در هواپیما تعبیر کردن فنی نداشت.

همان طورکه گفته شد، فیرچایلد منتظر نوآوری و ایده های جدید بود و آن چنان روی بازدهی نهایی خواه دگرگونی به محصول تمرکز نمی کرد. اگر ایده ای جدید و انقلابی تو صنعت مشاهده می شد، فیرچایلد غبطه داشت در آن نقش داشته باشد. او با بود انقراض در ایده ی موتورهای شعاعی، در دهه ی ۱۹۳۰ بوسیله ایده ی تولید مواد بوسیله راه دورامولد (Duramold) علاقه مند شد. سرهنگ ویرجینیوس ای. کلارک، یکی از نابغه های متعددی که فیرچایلد را به خود جذب کرد، این روش را توسعه داده حیات. کلارک با ایده ای دیگر به معروفیت ماهی واره Clark Y هم شناخته می شد که هنوزهم درون طراحی هواپیماهای مدل استفاده دارد.



F-46

روش دورامولد بخاطر تولید قطعات سبک به امر می رفت. کلارک عقیده داشت با این سیاق می استعداد تخته های چندلایه ی چوبی را زیرفشار و در قالبی تولید و سپس با چسب های پلاستیکی به هم هموار کرد. روش او با هدف ساختن بدنه و لمحه جت به صورت یکپارچه توسعه یافته بود. فیرچایلد طرح کلارک را معامله و برای ایجاد بدوی مدل ها نیز خود او را استخدام کرد؛ سیلان دیگری که از عطش سیری ناپذیر او برای تبدیل ایده های نوآورانه بوسیله کسب وکار حکایت می کرد. درپایان دهه ی ۱۹۳۰، اولین هواپیما با روش دورامولد بوسیله صیت F-46 باریک شد. این هواپیما زیبا و سبک و بسیار سریع با طراحی تک باله در پایین اتاقک بود که مخصوص راسته هواپیماهای شخصی نقشه کشی شده بود. داخل بدنه ی این هواپیما، اثری از پیچ و مهره و جوش نبود و سطحی کاملا صیقل داشت.فیرچایلد هوس اشباع ناپذیری برای سرمایه گذاری در ایده های نوآورانه داشت

ایده ی هواپیمای چوبی کلارک و فیرچالید هم به موفقیت چندانی نرسید و هیچگاه کس میل نداشت هواپیمای چوبی بخرد. فیرچالید به خوبی فناوری را درک می کرد و عشق زیادی به امتحان و آزمایش های متاخر نشان می داد. از همه اساسی تر، بوسیله حل مسئله دلبستگی مند بود. دراین میان، کمبود اطلاعات و تحقیقات از بازار ضربه های اصلی را به عضو ی کسب وکار فیرچایلد مسبوق می کرد. او معارفه چندانی از مراد مشتریان و روندهای میدان نداشت و تیم مناسبی غصه بخاطر این کار استخدام نمی کرد. راسته هوانوردی در آن سال ها به سمت هواپیماهای ارشد تر با ظرفیت بیشتر حرکت می کرد و آلومینیم دریافتن امنیت به همراه سبکی را به خوبی برای سرنشینان جت به همراه داشت. در همان دورانی که فیرچایلد مبتلا مدل سازی هواپیمای چوبی بود، دونالد داگلاس هواپیمای تاریخی DC-1 را هم مسیر با احتیاج و تمایل راسته طراحی می کرد.

عزب فردی که بوسیله ایده ی هواپیمای چوبی فیرچایلد گرایش نشان داد، هاوارد هیوز وجود که براساس همان طرح، سفینه فلکی غول هیکل Spruce Goose را طراحی کرد. خود فیرچایلد اندوه از طرح نوآورانه ی کلارک تو ساخت حین هواپیمای آموزشی PT-19 مصرف کرد. نقشه کشی چوبی ریختگی بخاطر هواپیماهای کوچک تر بسیار مناسب بود.



PT-19

با وجود تمامی شکست های اولیه، کسب وکار فیرچایلد در حوزه های انواع داخل سال های انتهایی دهه ی ۱۹۲۰ با رونق مناسبی روبه رو بود. از یک سو، به ابداع هواپیما مبتلا شده بود و از سوی دیگر، دوربین های هوایی اش روز بوسیله روز طرفداران بیشتری محسوس می کردند. کسب وکار تولید موتور هواپیما نیز با حیات شکست های اولیه، به شرکتی به نام Fairchild Ranger دگرگونی شد که درون تولید سواری وضعیت مناسبی داشت. به طورکلی درون آن سال ها، صنعت هوانوردی رو به اوج وجود و دستاوردهای چشمگیری بخاطر شرمن به ارمغان آورد.

هواپیماهای سری FC-2 فیرچایلد یکی از دلایل بنیادی صعود کسب وکار او در صنعت هوانوردی بودند. این هواپیماها تو سفرهای مسافربری هواپیمایی تو آمریکای جنوبی طرفداران زیادی پیدا کردند و کانادا نیز یکی از بازارهای اصلی برای آن ها وجود. فیرچایلد برای پاسخ به حاجت روزافزون کانادا، زیرمجموعه ای جدید از شریک هواپیماسازی اش را تو این کشور نحو اندازی کرد. دلبستگی مندان بوسیله پرواز در برخی مناطق و فرود با برگ اسکی نیز اشتیاق اضافی به هواپیماهای فیرچایلد علامت می دادند و پس از مدتی، آلاسکا و منطقه ی نزدیک به قطب درون کانادا، میزبان تعداد یدکی از هواپیماهای فیرچایلد بود.

فیرچایلد به نرم کردن فعالیت های بازاریابی را برای شریک هواپیماسازی اش توسعه داد و با استخدام هری برونو، از چهره های متمایز ایالات متحده داخل آن سال ها، بخاطر اعلامیه هواپیماها کاربرد کرد. او به همراه فیرچایلد ایده های واریته برای افزایش صیت هواپیماها به فرمان گرفت که حتی از بینایی سازی و تبلیغات منفی هم نصیب می برد. خود فیرچایلد غرض گرفت برای اثبات طول کوتاه اوج گیری و فرود هواپیماهای FC-2 یکی از آن ها را روی زمین بازی تنیس فرود بیاورد که البته هیچگاه کس با او مشارکت نکرد.

تنخواه گذاری تو صنعت هوانوردی یکی دیگر از فعالیت های شدید فیرچایلد بود که با هدف توسعه ی بیشتر کسب وکار انجام می شد. او در سال ۱۹۲۹ تو شرکتی به اشتهار Aviation Corporation سرمایه گذاری کرد که انتظار یدکی به پیشرفت و موفقیتش داشت. این هولدینگ متشکل از ۵۰ باهم اتحاد کردن مستقل بود و با وجود ظاهر موفق، فعالیت اثبات شده ی آن چنان یدکی از خود مدال نمی انصاف. با فوران یکی از بالن های هوایی هولدینگ تو سال ۱۹۲۹، کاستی آزاد آن نیز مقدمه شد. بوسیله هرحال، تنها چند شرکت محدود ازجمله Avco و American Airlines از هولدینگ باقی ماندند و فیرچایلد نیز مجبور شد باهم اتحاد کردن های خودش را از این هولدینگ بازخرید کند. او در آن زمان، فعالیت های عملیاتی شریک هواپیماسازی خود را از لانگ آیلند بوسیله هگرزتاون منتقل کرده بود و از شرکت تولید هواپیمای دوباله بوسیله صیت Kreider Reisner بهره می سرما.



تصور فیرچایلد روی جلد مجله ی تایم بحران جهانی دوم و عبور از بحران اقتصادی

دهه ی ۱۹۳۰، با تلاطم های اقتصادی بخاطر فیرچایلد و هر فعال دیگر دنیای کسب وکار همراه حیات. اگرچه تصرف وکار دوربین او وضعیت مناسب و پایداری سپری می کرد، تمایل اضافی بوسیله خرید هواپیما داخل بازار وجود نداشت. او با نقشه کشی هواپیمایی چهارنفره به اشتهار F-24 و ابتیاع تقریبا موفق آن، توانست شریک شدن هواپیماسازی خود را قانون پا نگه دارد. بیش از ۱،۵۰۰ فروند از این هواپیما تو دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ باریک شد. راحتی و ترتیب طراحی هواپیماهای جدید فیرچایلد راسته خود را برای آن ها فراهم کرده بود. هواپیمای F-24 در دو مدل حاضر به موتور ۲۰۰ اسب بخاری Ranger یا ۱۶۴ اسب بخاری Warner Scarab تولید می شدند. ریموند لووی طراح داخلی قد ی هواپیما بود. برخی خلبان ها اعتقاد داشتند راحتی هواپیمای F-24 به حدی است که گویی در حجره نشیمن داخل حال تصعید هستید.

بسیاری از مورخان صنعتی هوانوردی به سهولت پرواز با F-24 اذعان کرده اند؛ بوسیله همین دلیل، بسیاری از هنرپیشه های هالیوود و چهره های اسمی این هواپیما را خریدند که از میان آن ها می توان به جیمی استوارت، رابرت تیلور، تایرون پاور و مری پیکفورد اشاره کرد. هواپیماهای F-24 در جنگ جهانی دوم نیز مشتری داشتند و ارتش ایالات متحده از آن ها به عنوان هواپیمای امدادرسان کاربرد می کرد. البته در برخی موارد نیز، از همین هواپیماها برای بمباران قایق های جنگی آلمانی استفاده شد.

شورش جهانی دوم فرمان خلاصی صنعت هوانوردی را داشت و شرکت فیرچایلد همچنین از این فرصت استفاده کرد. شرمن در سال ۱۹۳۹ درون رقابت با ۱۷ تولیدکننده ی دیگر صنعتی هوانوردی، مظفر شد با ارتش ایالات متحده قراردادی بخاطر تاسیس هواپیمای آموزشی جدید موسوم بوسیله PT-19 منعقد کند. مورخان جنگ جهانی دوم توقع می کنند این هواپیما بیش از هر هواپیمای دیگر، خلبان دعوایی تربیت کرده است. فیرچایلد و پیمان کارهایش درون شورش جهانی دوم، حدود هشت هزار فروند هواپیمای PT-19 تولید کردند.



C-82 packet

با کاهش مطالبه تو میدان هواپیماهای آموزشی، فیرچایلد میدان جدیدی برای محصولاتش برملا کرد. هواپیماهای باربری مرام متاخر شرکت فیرچایلد بودند. در سال های پایانی جنگ، همدستی فیرچایلد موفق شد برای تولید هواپیمای C-82 Packet پیمان نامه ببندد؛ هواپیمایی که بوسیله Flying Boxcar هم اشتهار داشت. خلبان هایی که سابقه ی پرواز با C-82 را داشتند، آن را پرنده ای لرزان و نامطمئن توصیف می کردند. این هواپیما اول با شعار جابه جایی وسیع ی نیروهای ارتش به راسته های نبرد ژاپن مدل سازی شد؛ اما پیش از آماده سازی نهایی، جنگ به پایان رسید. عملیات استخلاص محاصره ی برلین داخل سال ۱۹۴۸، یکی از معدود مأموریت هایی بود که C-82 کارایی خویشتن را درون آن ثابت کرد.جنگ جهانی دوم بسیاری از شرکت های هواپیماسازی را استقلال داد

هواپیمای C-82 با وجود موفقیت های نسبی، مشکلات بحرانی داشت. بخش های دوقلو در دو طرف قامت ضعیف بودند و عموما درون تصعید از تن ی اصلی استثنا می شدند. همین ضعف خسارت های مالی و جانی زیادی تو پروژه های عملیاتی بوسیله لشکر تحمیل کرد. فیرچایلد کمی طراحی هواپیما را تبدیل داد و آن را با موتورهای قدرتمندتر محکمی کرد. تغییرات متاخر به حدی شدید بودند که جت با نام جدید C-119 یا Dollar Nineteen معرفی شد. این پرنده ی غول پیکر توانایی حمل همگی ی نیازهای ارتشی را داشت و در جنگ های کره و ویتنام، نقش مهمی داخل نبردهای آسمانی ایفا کرد. حدود ۱،۱۰۰ فروند هواپیمای C-119 طراحی و ساخته شد که آن را بوسیله یکی از محصولات موفق فیرچایلد تبدیل کرد.



C-119 تداوم نوآوری و ورود به صنایع متاخر

فیرچایلد تو دوران شکوفایی شریک هواپیماسازی، مانند گذشته در ساختارهای مدریت و عملیاتی آن دخیل نبود. در آن سال ها، او دو شرکت در فهرست فورچن ۵۰۰ داشت و موفقیت های درخورتوجهی تو دنیای کسب وکار تجربه می کرد و بسیار از ۳۰ هزار نفر درون باهم اتحاد کردن های او مشغول بوسیله فقره بودند. بااین حال، علاقه ی پاینده به نوآوری و ایده های متاخر درون قلبش زنده بود و او را به پیمودن مسیرهای متاخر تشویق می کرد.

فیرچایلد در ساختمانی ای در منهتن عمر می کرد که تو نقشه کشی آن هم با نقشه کش مشهور، جورج نلسون، همکاری کرده حیات. او عمارتی هم تو لانگ آیلند داشت که بوسیله زمین تنیس مسقف و فناوری های مدرن گرمایشی و سرمایشی مجهز بود. همان طورکه گفته شد، شرمن فیرچایلد علاقه ی یدکی بوسیله موسیقی جاز داشت و ایده ی نوآورانه ی بعدی اش حزن حول همین علاقه شکل گرفت. او اعتقاد داشت کیفیت ضبط موسیقی هنوز ظرفیت های زیادی برای بهبود دارد؛ بوسیله همین دلیل، مشارکت Fairchild Recording Equipment را تأسیس کرد. شرمن محصولات نوآورانه را مقابل ایده ها و دیدگاه های انحصاری خودش طراحی و تولید می کرد؛ محصولاتی که با وجود قیمت گران، موفقیت های درخورتوجهی در صنعت پرونده موسیقی تجربه کردند.

عطش اشباع ناپذیر شرمن فیرچایلد بخاطر ایده های نوآورانه بوسیله سرمایه گذاری های وزین در صنایع انواع می انجامید. او پس از ساخت محصولات فیروز بایگانی موسیقی، بوسیله پشت گشایش فناوری تصویربرداری استودیویی حیات و بازهم با راه اندازی شرکت، افرادی برای توسعه ی ایده اش استخدام کرد. آنتونی براندت، نویسنده ی ادبیات عمر شرمن که مدتی هم تو شرکت او فرمان می کرد، روایت جالبی از ایده پردازی هایش دارد. او می گوید:شرمن احتمالا از همان ابتدا می دانست ایده ی دوربین استودیویی به توفیق مالی نمی رسد؛ اما اهمیتی به این گنجایش نمی داد.

شرمن فیرچالید در میانه ی قرن بیستم به ظهر صنعت و نوآوری جدیدی برای تنخواه گذاری و فعالیت بود؛ البته هنوز بخش هواپیماسازی کسب وکار او با قدرت به فعالیت ادامه می انصاف. فیرچایلد هواپیمای مسافربری Fokker F-27 Freindship را تو سال ۱۹۵۶ طراحی و تولید کرد. این هواپیما در مشارکت با شریک شدن هلندی فوکر طراحی و به عنوان اولین هواپیمای آمریکایی ملتفت خطوط هواپیمایی شد. ناگفته نماند نسخه ای دیگر از همان پرونده بوسیله صیت FH-227 نیز طراحی شد.



A-A

10 همدستی هواپیماسازی فیرچایلد در سال ۱۹۶۴ شرکت Hiller Helicopters را خرید و به Fiarchild Hiller تغییرنام رحم و هلیکوپتر-FH 1100 یکی از محصولات آن باهم اتحاد کردن. بود از آخرین فعالیت های شریک فیرچایلد در زمان حیات زمینه گذار، می توان بوسیله قرارداد طراحی نمونه ی اولیه ی-YA 10A با نیروی هوایی اشاره کرد که درون سال ۱۹۷۰ منعقد. شد تولید جت براساس این استاندارد اولیه، پس از مرگ شرمن در سال ۱۹۷۴ شروع شد و محصول A-نهایی A 10 Thunderbolt.

نام گرفت داخل میان فعالیت های متعدد و سرمایه گذاری های متنوع شرمن فیرچایلد در صنایع فناوری، همدستی او با پیش گامان صنعت نیمه هادی، جذابیت بسیار. زیادی دارد شرمن تو سال ۱۹۴۴ نام شرکتش را بوسیله Fairchild Camera and Instrument تغییر. داده بود تنوع محصولات شرکت از دوربین های عکس برداری هوایی فراتر رفته بود و دوربین های خصوصی مسلسل، دوربین های اشعه ی ایکس، دوربین های راداری و قطب نماهای رادیویی را دربرگیرنده. می شد تنخواه گذاری باهم اتحاد کردن در فرایندهای تحقیق و توسعه، در دهه ی ۱۹۵۰ بسیار.بیشتر شد شرکت تولید نیمه

هادی فیرچایلد ویلیام شاکلی، از پیش گامان صنعت نصف هادی، توانایی فراوانی در جذب استعدادهای. فنی داشت او گروهی از مهندسان خبره را تو شرکتش استخدام کرده بود؛ اما به برهان مدیریت غلط، اکثر آن ها به مرور تصمیم گرفتند از شرکت. خارج شوند گروهی که «بعدها به» هشت خائن نامدار شدند، محتوی مهندسان باسابقه ی صنعت نیمه هادی همچون رابرت نویس و گوردون مور بود که شاکلی را با هدف راه اندازی شرکتی مستقل. ترک کردند نویس که مدیریت آویشن را برعهده داشت، بخاطر جذب سرمایه گذار با فیرچایلد هوشیار.



مذاکره شد فیرچایلد می گوید مراد نویس و چشم اندازی که بخاطر آینده ی صنعت نیم هادی ترسیم می کرد، او را به راه اندازی زیرمجموعه ی تولید نیمه هادی. مجاب کرد درنهایت، زیرمجموعه ی تولید نیمه هادی در سال ۱۹۵۷ تو شریک فیرچایلد. تأسیس شد اولین تراتزیستور این شریک در سال ۱۹۵۸ و بوسیله نام 2N697 به بازار نمایش شد که حاصل نقشه کشی گوردون. مور بود ترانزیستور سابق الذکر موفقیت درخورتوجهی برای همدستی شرمن به. همراه داشت آن ها ۱۰۰ عدد از ترانزیستور را به قیمت ۱۵۰ دلار برای هر قطعه به IBM فروختند تا از آن برای پیدایش کامپیوتر بمب-افکن B 70.استفاده درنگ رابرت نویس بخاطر سرمایه گذاری تو شرکت جدید تولید شقه هادی، ابتدا بوسیله سراغ

فیرچایلد رفت داخل سال ۱۹۶۰، دستاورد ارشد بعدی در انبازی فیرچالید رخساره عدل و اولین مدار مجهز به چهار ترانزیستور روی یک ویفر تکی سیلیکون ساخته شد و اولین مدارمجتمع سیلیکونی تاریخ با نام فیرچایلد. گره خورد شرکت Fairchild Semiconductor تا آن زمان از ۱۲ مستخدم به ۱۲ هزاره کارمند رسا حیات و درآمد سالانه ۱۳۰ میلیون.

دلاری داشت دهه ی ۱۹۶۰، با توسعه ی فعالیت ها و بازار هدف شرکت فیرچایلد. همراه بود نویس درکنار همکارانش، انواع نوآوری را داخل صنعتی رو به رشد پیاده می کرد و به مرور، زیرمجموعه های شریک شدن در مناطق دیگر دنیا راه. اندازی شد با وجود تمام موفقیت ها، فرهنگ حقوق بگیر تو شرکت مجلل فیرچایلد با مشکلاتی روبه رو وجود و زیرمجموعه ی نیمه هادی، از همین مشکلات ضربه. می خورد تو سال ۱۹۶۷، مقدماتی بحران های مالی غصه به باهم اتحاد کردن وارد شد و رابرت نویس و گوردون مور داخل سال های پایانی دهه به عنوان آخرین بنیان گذاران از فیرچایلد.



خارج شدند درکنار رابرت نویس و

گوردون مور انبازی تولید نیم هادی فیرچایلد تا دهه ها پس از مرگ شرمن فیرچایلد به فعالیت. ادامه قسط آن ها در سال ۱۹۹۷ به شرکتی مستقل تبدیل شدند و درنهایت در سال ON ۲۰۱۶، شرکت ON Semiconductor تمامی مایملک های فیرچایلد.را تصاحب کرد عمر

شخصی و مرگ شرمن فیرچایلد هیچگاه گاه نکاح نکرد و فرزندی هم نداشت و عمده ی زمان زندگی خویشتن را صرف فعالیت های نوآورانه و. سرمایه گذاری کرد علاوه بر فناوری، معماری، آشپزی، موسیقی جاز، رقص، فلسفه و تنیس بی آرامی از علاقه مندی. های فیرچایلد بودند بنیاد شرمن فیرچایلد مستخدم غیرانتفاعی بود که این کارآفرین و سرمایه گذار بزرگ آمریکایی در سال ۱۹۵۵. طرز اندازی کرد مسکن مرکزی بنیاد در چوی چیس مریلند استراحت دارد و هنوز غصه معاون خرج هایی بوسیله افراد نیازمند.اهدا می کند:مقاله های مرتبط تذکره هاوارد هیوز؛ هوانورد، تاجر، فیلم سازبیوگرافی رابرت نویس، مخترع مدار حلقه و اندوه شالوده گذار اینتلبیوگرافی گوردون مور، موسس اینتل و خالق طریق موربیوگرافی ویلیام شاکلی، مخترع ترانزیستور و منفورترین

کارآفرین سیلیکون ولی شرمن فیرچایلد در ۲۸ مارس ۱۹۷۱. از دنیا رفت او پیش از مرگ به علت مصیبت کامل مدت در بیمارستان روزولت. نیویورک بستری بود جسدش فیرچایلد داخل گورستان گرینوود. نیویورک دفن شد میراث فیرچایلد بوسیله ۵۰ نفر از اعضای فامیل و دوستان و. کارمندان سابقش رسید او در زمان اجل حدود ۲۰۰ میلیون دلار اموال داشت که البته اکثر آن به بنیاد خیریه ی شرمن فیرچایلد.

اهدا شده بود شرمن فیرچایلد بوسیله تجلیل خدمات ارزشمندش به صنعتی هوانوردی، اندام مؤسسه ی علوم هوانوردی و اتحادیه. سلطنتی هوانوردی بود مؤسسه ی اسمیث سونین از سعی های فیرچایلد متجاوز. قدردانی کرده است درون سال ۱۹۷۹، نام او وارد تالار افتخارات هوانوردی.ایالات متحده:شد بیشتر بخوانید شرح حال کارلوس اسلیم، ثروتمندترین بازرگان و سرمایه گذار آمریکای لاتینبیوگرافی پیتر ثیل، هم بنیان گذار اثر پال و از تنخواه گذاران اثرگذار سیلیکون ولیبیوگرافی رید هافمن؛ تیمار بنیان گذار لینکدین و اسمی به استاد مبصر سیلیکون ولیگزارشی تحلیلی از فضای استارتاپی ایرانبیوگرافی رید هستینگز، شالوده گذار
فولکس واگن در حال جدیت بخاطر تبدیل کردن خودروی مفهومی ID.Buzz به مدل تولیدی است که در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد. علاوه پهلو این، فولکس واگن مدل برقی ون ترنسپورتر (Transporter) را که به نعوظ مشترک با انبازی تیونینگ خودرو آلمانی ABT تولید شده است، برای رانندگانی که دلبستگی مند به رانندگی با خودروی الکتریکی هستند، ارائه می کند.

ون برقی جدید فولکس واگن که با نام eTransporter شناخته می شود، از بیرون مشابه مدلی دیزلی ون ترنسپورتر به نظر می رسد؛ البته اگر لوگوی کوچک ABT روی جلوپنجره را تو نظر نگیریم. فولکس واگن تصاویری از فضای تو کابین منتشر نکرده است، اما گفته می شود که از استعداد سنج (power meter) به نشانی جایگزین سرعت سنج در پنل دیجیتال داشبورد مصرف می کند.

مقاله های مرتبط:ون فولکس واگن ترنسپورتر با تیونینگ ABT معرفی شداپل و فولکس واگن در حال ساخت ون الکتریکی خودران

موتور الکتریکی ون، قدرت خویشتن را از پکیج باتری جمع وجور می گیرد تا ۱۱۰ اسب بخار قدرت را ازطریق جعبه کنگره خودکار دوکلاچه سازش شده به چرخ های جلو ارسال بطی ء. فولکس واگن تشریح داد که این باتری را تو مادون اندام جاسازی می کند تا از کاهش حجم حمل بار ون جلوگیری کند؛ حجم اتاقک هنوز ۶،۶۸۲ لیتر است، اما حجم یا وزن این خودروون هنوز مشخص ازاله. صرف دید از این موارد، نتیجه نهایی ون برقی دنج و بدون لرزشی است که به نگه داری بسیار بخشی احتیاج دارد، اما همچنان باید داخل هر ۱۳۰ کیلومتر یک وهله شارژ شود و ۱۷/۴ ثانیه طول می کشد تا بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. مهندسان فولکس واگن هنگامی که تصمیم گرفتند که تا ترنسپورتر را برقی کنند، بیشتر استفاده شهری از آن را در ذهن داشتند.

فناوری شارژ سریع، باتری را در مدت زمان ۴۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می درنگ. از لفظ دیگر، کسانی که ون الکتریکی eTransporter را به شارژر دیواری وصل می کنند، بخاطر چسبیدگی به ۱۰۰ درصد شارژ باید ۵ زمانه و نیم صبر کنند.



مقدار ون برقی فولکس واگن ای ترنسپورتر از حدود ۵۱،۰۰۰ دلار نخست می شود. بخاطر مقایسه بد محو بدانید که نسخه ی دیزلی ون ترنسپورتر دارای قیمت پایه حدود ۳۳،۰۰۰ دلار است. اگرچه فروش این ون در ابتدا کمی باطراوت به نظر می رسد، باید بدانید که مدل الکتریکی این خودرو فولکس واگن ترنسپورتر در انگلستان از عوارض جاده ای (VED) معاف است و از دسترسی نامحدود به مناطق فوق العاده کمتر آلایندگی لندن و مناطق هوای پاک بهره مند می شود. فدایی کارشناسان پارسا هستند که این مزیت ها، بیشتر خریداران را برای نصیحت ون برقی ترنسپورتر ترغیب می بطی ء.نسخه تولیدی فولکس واگن ID.Buzz

فولکس واگن اراده دارد نسخه ی تولیدی خودروی مفهومی و برقی ID.Buzz (که هنوز نام گذاری نشده است) را در سال ۲۰۲۲ عرضه یواش. میزان های باری و مسافری این ون روی پلتفرم MEB هاچ بک ID.3 ساخته خواهد شد، بنابراین ون ID.Buzz بوسیله عنوان خودرویی با پایه ی برقی توسعه خواهد یافت و مشخصات آن بسیار چشمگیرتر از ون ای ترنسپورتر خواهد بود. جهیز محرکه الکتریکی این خودروی مفهومی ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید کرده و به لطف نصیب گیری از باتری لیتیوم یون ۱۱۱ کیلووات ساعتی، ظرفیت پیمایشی در حدود ۴۳۵ کیلومتر ارائه می بطی ء. البته این مقادیر ممکن است با نزدیک شدن به مراحل ساخت استاندارد تولیدی تغییر بطی ء و انواع ارزان رطوبت با حجم پیمایش پایین تر، غلبه کمتر خواه ترکیبی از این دو می توانند با گذشت زمان به مجموعه ی محصولات فولکس واگن بپیوندند. عرضه ی محصولات برقی، نمایشی از توانایی و فناوری فولکس واگن درون زمینه ی تولید خودروی الکتریکی عاری آلایندگی است. بیشتر بخوانید:فولکس واگن به دلیل نشر آگهی نژادپرستانه عذرخواهی کردمرسدس بنز روی توسعه سوخت مصنوعی تنخواه گذاری نمی کندمینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا نمونه ۲۰۲۱ رونمایی شدموتور برقی Ampere؛ مخرب تو خودروهای الکتریکی ابداع خواهد کرداینورتر AC/DC چگونه باعث تحکیم خودروهای الکتریکی خواهد شد؟