پترو ماشین کو

به گزارش فارس، به دنبال تصادف سیل داخل چند استان کشورمان، موضوع بوسیله تعویق افتادن کنکور سراسری سال ۹۸ برای امان از داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده مطرح شد.

ابراهیم خدایی رئیس راه اندازی سنجش آموزش قلمرو پیش از این از لیس تحول زمان برگزاری کنکور شناسایی داده وجود.  اما با تجسس دوباره این موضوع درون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مکرر این موضوع و دلایل حاضر بودن تغییر زمان برگزاری کنکور برجسته شد.

الهی در ربط با قضیه بوسیله تعویق انداختن کنکور گفت: مساله بوسیله تعویق انداختن کنکور در مجلس آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بوسیله طور مفصل بحث شد و ما علت عدم تغییر زمان کنکور را بوسیله طور کامل تشریح کردیم.   ۳ دلیل عمده عدم تغییر زمان برگزاری کنکور

وی با تذکر دلایل لیس تبدیل زمان کنکور گفت: نخستین نکته این است که امسال کنکور بوسیله اندیشه دانش آموزان نظام جدید و اتمام فرایند اعلام سوابق تحصیلی این خرد آموزان، اواسط نشانه ماه برگزار می شود، درون حالی هر سال کنکور اوایل مقصد ماه برگزار می شد. اگر کنکور به تعویق بیفتد دانشگاه ها یک ترم تعطیل می شوند

مهتر راه اندازی عبرت اظهار داشت: پیغام بعدی اینکه آزمون سراسری دارای یک فرایند طولانی مدت است، اینگونه محو که به یک روز برگزاری خاتمه جلوه گر کند، بلکه حدود بیست روز بخاطر جمع آوری پاسخنامه ها و اعلام نتایج مقدماتی زمان لازم است که دهه اول مرداد معمولا این نتایج اطلاع دادن می شود.  پس از آن بحث گزینش رشته مطرح است که این فرایند همچنین ۲۰ روز به طول می انجامد و نمی توانیم هیچ کدام از این مراحل را حذف کنیم.  پس از آن، اسامی رشته هایی که امتحان عملی دارند مشخص می شود و همچنین رشته های مراکز خاص نیز باید مراحل مصاحبه و گزینه را بگذراند که این کارها نیز ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می برد و با هنگام این فرایند، نتایج بازپسین هر ساله پایان شهریور ماه اعلام می شود. با این اوصاف،  تخیل کنید کنکور دو ماه به تعویق بیفتد، تو این صورت هیچگاه دانشگاهی نمی تواند ترم اول تحصیلی را داشته باشد، لذا برای سازمان عبرت امکان فشرده شدن این فرایند زدودن.  

وی افزود: بخاطر آزمون کارشناسی ارشد همچنین که یک ماه بوسیله تعویق انداختیم، مطلع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور به ۱۵ نرمی ماه موکول شد.   تغییر زمان برگزاری کنکور در آموزش برجسته اختلال ایجاد می یواش

خدایی عنوان کرد: مطلب اتیه اینکه تبدیل زمان کنکور فقط به یک آزمون ختم نمی شود بلکه آزمون های دیگری مانند آزمون کاردانی به کارشناسی که راحتی است در مرداد ماه برگزار شود همچنین باید جابجا شود و تمام آزمون ها با آشفتگی مواجه می شود.  

وی با بیان اینکه تغییر زمان برگزاری کنکور یک آشفتگی داخل آموزش عالی خلق کردن می کند، گفت: تعویق زمان کنکور برای داوطلبان آنچنان نمی تواند مؤثر باشد چرا که کنکور یک آزمون رقابتی است و چنانچه به طور مثال ۱۵ یا ۲۰ روز به یک داوطلب زمان می دهیم و کنکور را به تعویق می اندازیم، این مهلت برای تمام داوطلبان است و آنهایی که بیشتر خوانده اند باز هم فرصت مطالعه پیدا می کنند.  

وی درباره اظهارنظر مسئولان آموزش و پرورش اطراف تحول زمان کنکور، گفت: آموزش و یادگیری مسئولیتی تو حوزه برگزاری زمان کنکور ندارد، این مسئولیت به خشکی امدن عهده اداره سنجش و وزارت علوم است و بیشتر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون نیز با این موضوع نقیض هستند.

مخالفت جماعت با دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت دو ماه

ر برابر این گزارش،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست پدیدار امروز دوشنبه باشگاه درخواست دو فوریت عده ای از نمایندگان در خصوص طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل دو ماه را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.
  • ۹۸/۰۲/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی