پترو ماشین کو

تصویرسازی یکی از ابتدایی هنرهایی وجود که بشر اولیه برای ارجاع مفاهیم، پیام ها، نیازها و احساسات خود به آن پرداخت. نقش های برجای مانده از دیواره های غارهای باستانی لاسکو و آلتامیرا، نشان از قدمت هنر تصویرگری دارد.

 هنرمندان بوسیله عنوان پیشتاز داران فرهنگ جامعه، از همان دوران نخستین روزهای پیدایش بشر متصل تو  جای پا ماندگار کردن پیام خود بوده اند. هنر گرافیک خواه تصویرسازی همان ابزاری است که می تواند به ماندگاری، میسر سازی و افزایش تاثیر مفاهیم و پیام ها دستیار نرم.

گرافیک، خود عنوانی باستانی برگرفته از واژه ی یونانی Graphien، به معنای نگاشتن، طراحی و ترسیم است. گرافیک هنر ارجاع یک (یا چند) پیام ازطریق شمایل بوسیله مخاطب است. درواقع، تصاویر و خوش نویسی در آثار گرافیکی، بارِ رساندن پیامِ پی را برعهده دارند. هرچند گرافیک هنری عتیق به شمار می رود، اما توسعه ی آن تو پی انقلاب صنعت و رونق تولید انبوه شتاب گرفت؛ چرا که معرفی و معرفی متراکم کالاها در گرو تبلیغات بود تا مشتری در گزینش خود دچار سردرگمی نشود. طبیعتا، تبلیغ یک علیه برای عموم مردم مستلزم زبانی مشترک و همگی شعور است که بتواند ضمن جلب دید مخاطبان، خواسته ی تولیدکننده ی میوه را نیز برآورده سازد. این واژه مشترک و فراگیر، زبان تصویر است. امروزه حضور طراحی گرافیک در تبلیغات (تجاری، فرهنگی و…) به قدری چشم گیر و اثربخش است که همواره از گرافیک به عنوان نخستین جلوه گاه عناصر دیداری در تبلیغات یاد می شود. 



هنر گرافیک در ایران نیز سابقه ای کامل دارد. نگاهی به آثار و سنگ نبشته ها و دیوارنگاری های باستانی، از محوطه ی باستانی تیمره داخل خمین گرفته تا تخت جمشید و مهجور بستان، علامت از دیرینگی تصویرگری داخل میان هنرمندان ایرانی دارد. اما آن گونه که مرتضی ممیز، پدر گرافیک نوین ایران می نویسد، تاریخچه ی نخستین طراحی نوین آگهی بوسیله سال ۱۹۰۸ (حدود ۱۲۸۷ شمسی) و در گوشه ای از تهران بازمی گردد. از آن پس، طراحی گرافیک ایران بوسیله مرور سبک و سیاقی غربی را به خود گرفت و داخل پی آن، دانشکده ی هنرهای ممتاز دانشگاه تهران نیز در سال ۱۹۴۱ ( ۱۳۲۰ شمسی) تأسیس شدند و دوره های هنری گرافیک و مدل سازی در آن عرضه شد. بصیرت آموختگان این دانشکده، بنیان گذار بسیاری از کارگاه های دلگشا معروفیت گرافیک داخل تهران هستند. درون سال ۱۹۶۴ اولین نمایشگاه گرافیک در تهران برگزار شد و از آن پس طراحان گرافیک ایران آثارشان را داخل نمایشگاه های داخلی و اجنبی بسیاری به نمایش گذاشتند.چرا باید گرافیست شوم؟

هنر گرافیک نوین شاخه های کثرت و متنوعی دارد. از یک سو به عرصه ی تبلیغات فرهنگی و تجاری و از سوی دیگر در سینما و تلویزیون استعمال دارد. این هنر به معماری و عناصر طراحی محیطی همانند علائم راهنمایی و رانندگی و  زیباسازی فضاهای شهری نیز دخول پیدا کرده و از دیگر سو مواردی بجای نقشه کشی تمبر و اسکناس، مدل سازی کاشی، کاغذهای سپرده بندی، کاغذ دیواری، پارچه و… را همچنین شامل می گردد. با این حساب، امروزه کم نمدار حیطه ای یافت می شود که خالی از آثار گرافیست ها و رگه های خلاقیت آن ها باشد. افزایش شبهه فناوری همچنین علت گسترش شلنگ ی وظایف و نیاز روزافزون به مهارت های طراحان گرافیک و به تبع آن، ایجاد یک بازار فرمان جذاب و پرمتقاضی بخاطر این لفافه شده است. داخل دنباله ی این مقاله، بررسی جامعی از وظایف طراحان گرافیک، شرایط بازار فقره و همچنین برنامه های آموزشی و مدارک تحصیلی در این لفافه رخساره گرفته است. 

وظایف یک گرافیست چیست؟

طراحی گرافیک، رشته ای متنوع و با تخصص های گوناگون است که از آن یکسره می توان موارد زیر را برشمرد:ارتباط بصری (Visual communication)- از عموم طراحی پوستر، مدل سازی جلد، طراحی لوگو و هویت بصری برند، نقشه کشی صفحات وب و... .تصویرسازی (Illustration)- مثل تصویرسازی برای کتاب ها و نشریات کودکان و بزرگسالان و… .و گرافیک محیطی - نقشه کشی نقشه های راهنمای هوا که محل استقرار هر یک از حصه های یک محیط را با طرح و طعم جزیی مناسب بوسیله مرحمت نشان می دهد و… .

طراحان گرافیک، ایده ها و پیام های الهام بسرنوشت شوم دچار کردن و آگاهی دهنده را ازطریق آگهی، بروشور و دیگر ابزارهای ارتباطی به مخاطب ارجاع می دهند. بعضی از طراحان گرافیک برای شرکت های تخصصی در زمینه ی طراحی یا به نشانی عضوی از یک تیم سازمانی حکم می کنند، و سایر آن ها به لباس فریلنسینگ و به نعوظ مستقل فعالیت می کنند. طراحان گرافیست از مجموعه ای از ابزارهای پیچیده ی گرافیکی برای طراحی و دگرگونی در متن و تصویر، رنگ جزیی بندی، مدل سازی تصاویر ثابت و سریع الحرکه و پیدایش انیمیشن مصرف می کنند.



 بیشتر طراحان گرافیک برای تحویل به موقع پروژه، به قیافه تمام حین فرمان می کنند. ازاین رو نباید این شغل را به عنوان کاری مقدر شدن وقت قلمداد کرد. اشتغال گرافیک مستلزم انعطاف پذیری فراز و غلبه تعامل خوب با کارفرمایان است. به این تزیین ممکن است ناچار شوید بخشی از اوقات فراغت تان را نیز صرف کردن بازدید و هماهنگی با کارفرما و ردیابی امور کنید.

همانند بسیاری از مشاغل و صنف های دیگر، خدمت رسانی مرجح به مشتری و دعوت رضایت او مفتاح توفیق تو این شغل است. وانگهی، توفیق در شغل نقشه کشی گرافیک در گرو تحصیل قانون ی درست مسدود قرارداد، بازاریابی و ابداع و توسعه ی پایگاه مشتریان است.

ارتباطات در بیرونی این صنف صبر دارد. هرچند گرافیست ها کمابیش با ابزارهای هنری طریق و فقره دارند، اما آن ها هنر را برای هنر عمل نمی دهند. باورمندان به فلسفه ی «هنر بخاطر هنر» بر این عقیده اند که باید تنها در پی ترتیب هنر بود و هنر را عزب بوسیله خاطر خود هنر ستایش کرد و از آن هیچگاه کاربردی را توقع نداشت. به عقیده ی آن ها هنر باید آزاد و ول باشد و لذا بوسیله محض اینکه مفید و پرمنفعت شد، زیبایی و قیمت خود را از مشت می دهد. پس بوسیله نظر آن ها، عزب خاصیت ی هنر ترتیب آن است. با این وجود، طراحان گرافیک باید ضمن خلاقیت و چاشنی کردن ذوق هنری خود، خواسته ها و اهداف خریدار را دستمایه ی ارجاع پیام قرار دهند.



طراحان علاوه به خشکی امدن تسلط پهلو تسلط های عمومی، مقدور است در لفافه ای ویژه از گرافیک تخصص داشته باشند. تخصص های رایج گرافیک عبارت اند از:تایپوگرافینشر رومیزی و حروف چینی، صفحه بندی، طراحی، و چاپ با استعمال از رایانهطراحی عناصر هویت برند، و آگهی (چاپی، وب، دیجیتال)طراحی ایمیل و خبرنامه های الکترونیکطراحی رابط کاربری یا طراحی تجربه ی کاربریطراحی وب سایتطراحی امانت بندی محصولطراحی تاریخچه و صفحه آراییطراحی لوگوطراحی تویی ساختمانطراحی مد و پوشاکچاپ دستی خواه دیجیتال

فدایی طراحان ترجیح می دهند که کار خود را به تخصص مورد فرع اشان محدود کنند. بااین حال، تخصص های کثرت می تواند درکنار اضافه کمّ و کیفِ مشتریان، سبب ارتقاء فرصت های پیش رو شود.گرافیست های ایرانی و اجنبی چقدر حقوق می گیرند؟

استاندارد دستمزد طراحان گرافیک داخل سراسر جهان متغیر بوده و وابسته به عواملی برای اینکه تجربه، تحصیلات، کارفرما و موقعیت جغرافیایی است. موافق گزارش BLS، میانگین دستمزد سالانه ی ملی برای طراحان گرافیک آمریکایی داخل سال ۲۰۱۴ وزن ۴۵،۹۰۰ دلار بوده است، درحالی که ۱۰ درصد از طراحان گرافیک داخل همین سال حرفی بیش از ۷۷،۴۹۰ دلار دریافت کرده اند.

فارغ التحصیلان رشته های گرافیک می توانند صنف ی خود را به عنوان مدیر هنری، طراح چند رسانه ای، گرافیست وب، طراح و طراح صنعتی تعاقب کنند. هویدا تحت مدال دهنده ی میانگین پاداش دریافتی سال ۲۰۱۴ مشاغل مرتبط با گرافیک داخل آمریکا است:



طراحان گرافیک با بالاترین استاندارد دریافتی عموما اطراف های آموزشی پیشرفته ای را می گذرانند و برای شرکت های تخصصی در زمینه ی طراحی کار می کنند. Payscale.com گزارش می دهد که شهرهای رژه فرانسیسکو، واشنگتن دی سی و نیویورک بالاترین حقوق را بوسیله گرافیست ها صیقلی می کنند، بوسیله متد ای که گرافیست های بومی سان فرانسیسکو به نعوظ میانگین ۵۴.۷۱۱ دلار در سال ستاندن می کنند. به گزارش معلول اسکیل، درآمد طراحان دوست فرما سالانه ۲۰.۰۰۰دلار بیشتر از سایر طراحان است.

گزارش BLS، بالاترین میانگین دستمزدهای پرداختی قریه های آمریکا را در سال ۲۰۱۴ فهرست کرده است:ایالتدستمزد سالانه (بوسیله دلار)کلمبیا۷۲.۸۲۰نیویورک۶۰.۵۶۰کانکتیکت۵۸.۹۴۰کالیفرنیا۵۸.۹۴۰مریلند۵۸.۴۴۰

میانگین حقوق و اجرت پرداختی بوسیله گرافیست های ایرانی نیز مطابق گزارش های حقوق و عطیه پلتفرم های کاریابی داخل دسترس است. حقوق و مزایایی که کارفرمایان در تعدادی از موقعیت های شغلی ثبت شده درون جاب ویژن بوسیله عنوان حقوق مدنظر خود وارد می کنند، منبع حقیقی گزارش برای به دست آوردن میانگین حقوق پرداختی توسط کارفرمایان قرار محزون است. داده های این بخش، از ۶۴۰۰ موقعیت شغلی ثبت شده در جاب ویژن حصول شده اند:

دورنمای حرفه ی گرافیک

مراد می جوی که راسته فرمان طراحی گرافیک هنگام بازه ی زمانی خانه دادن ساله از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، بوسیله معیار ۷ درصد رشد کند. این ارج نمو بوسیله دلایلی پایین تر از میانگین آهنگ رشد دیگر مشاغل درون دوروبر ی پیش بینی شده است. چرا که توسعه ی سریع العمل و گسترش روزافزون رسانه ها و ابزارهای دیجیتال، موجب کوچک شدن بازارکار برای طراحان گرافیک داخل رسانه های چاپی شده است. از این رو طراحانی که بتوانند تو هر دو فضای دیجیتال و چاپی کار کنند، موقعیت مناسب تازگی برای اشتغال خواهند داشت. بنا بر گزارش BLS، مشاغل گرافیکی مرتبط با «روزنامه ها، نشریات، ناشران کتاب و حلقه های تبلیغاتی» هنگام ولایت سال تا ۱۶ درصد افت خواهند کرد. تو دیگر سو، راسته حکم مشاغل گرافیکی مرتبط با طراحی سیستم های کامپیوتری و خدمات مرتبط با آن بوسیله ویژه در رشته ی طراحی گرافیک وب و سرگرمی های ویدیویی، رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد. پیش بینی BLS مدال می دهد که در آینده ی نه چندان دور، رقابت سختی بر سر مشاغل متاخر لباس خواهد گرفت. درون مجموع، ایجاد جوان پهلو ۱۷.۴۰۰ فرصت شغلی جدید هنگام ایالت سال در این صنف پیش بینی شده است.

مقایسه ی مشاغل مرتبط به حوزه ی گرافیک

روی هم رفته، لفافه ی گرافیک راسته فرمان متنوعی دارد. از ساخت و طراحی صنایع دستی، مدل سازی انواع پوستر و آگهی تا صفحه آرایی کتاب و مجله، مدل سازی گرافیکی صفحات وب، و مدل سازی لوگو و نشان همکاری ها، همه و همگی بازار فرمان وسیع این رشته را تشکیل می دهند.نشانی شغلیبرآورد نمو سالانهمیانگین درآمد سالانه درون آمریکاالزامات تحصیلی و آموزشیهنرهای زیبا و صنایع دستی۳ درصد۴۴.۳۸۰ دلارالزامی بوسیله تحصیلات رسمی و آکادمیک وجود ندارد؛ بنیانی نیروی کوشا درون این بنیان گرداگرد های کار و دانش و مقطع هنرستان را گذرانده اندطراح مدمنفی ۳ درصد۶۲.۸۶۰ دلارلیسانس نقشه کشی مد و پوشاک؛ حوالی های آموزشی نقشه کشی با نرم افزار CADطراح صنعتی۴ درصد۵۹.۶۱۰ دلارلیسانس مدل سازی صنعتی؛ معماری یا مهندسیتدوینگر فیلم و ویدئو۲ درصد۵۷.۲۱۰ دلارلیسانس گرافیک؛ تجربه ی عملی؛ دانش نرم افزارانیمیشن سازان و هنرمندان چندرسانه ای۶ درصد۶۱.۳۷۰ دلارلیسانس گرافیک؛ علم بالای نرم افزاریطراح داخلی۱۳ درصد۴۷.۶۰۰ دلارلیسانس مرتبط؛ آموزش های آزاد

چطور گرافیست شویم؟۱. از همان عهد دبیرستان به فکر مهارت آموزی باشید

گرافیک از جمله رشته هایی است که در قالب لفافه های هنرستانی نیز نمایش می شود. بینش آموزان هنرستانی داخل بسیاری از کشورها باید دروسی مثل تاریخچه هنر، نقاشی، خوشنویسی، تصویرگری و نقشه کشی وب سایت را بخوانند. طراحی گرافیک احتیاج به چشمانی تیزبین و انتزاعی خلاق دارد، اما در عین حال توسعه ی تسلط های عملی و مهارت بر درنگ افزارهای این حوزه همچنین اهمیت دارد. گرافیک از یکسره رشته هایی است که بهتر است تو سنین پایین به آن خبردار شوید.۲. مدرک گرافیک بگیرید

امروزه علاوه بر دانشکده ی هنر دانشگاه تهران دست کم چهار مؤسسه ی دیگر تحصیلات عالیه درکنار ۶ مدرسه ی هنر وجود دارند که بالغ برهزار دانشجو در هر سال پذیرش می کنند. این رقم، دال پهلو اتساع طراحی گرافیک در رشته های انواع داخل ایران است.

زمانی بود که یک طراح گرافیک می توانست بوسیله فراغت و تنها با نمایش ی چند نمونه کار خلاقانه به استخدام کارفرمایان درآید. اما درحال حاضر، بیشتر کارفرمایان به عقب جذب طراحانی هستند که اطراف های آموزشی تام و آکادمیک را در این خصوص گذرانده باشند. در چندی موارد، تنها داشتن گواهینامه های آزاد آموزشی خواه دیپلم گرافیک بسنده می بطی ء. ولی براساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، اشتغال طراحان تازه کار در مشاغل باکیفیت تنها پس از کسب مدرک لیسانس میسر است. همان طور که بیان شد، در حال حاضر رشته ی گرافیک در بسیاری از دانشکده های هنرهای قشنگ و دانشگاه ها و مراکز آزاد آموزشی کشور عرضه می شود. رشته ی گرافیک علاوه کنار یادگیری در طیف وسیعی از دانشگاه های ارشد دولتی، مراکز آموزشی کوچک مخصوص و غیرانتفاعی و موسسات هنری معتبر، داخل قالب دوره های مجازی نیز ارائه می شود. حوالی های آنلاین زیادی داخل مورد گرافیک وجود دارد. بخاطر واضح کردن این حوالی ها کافی است گشتی تو اینترنت بزنید و در دوره های مجازی شرکت کنید. البته می توانید ویدیوهای آموزشی رایگان تو این زمینه را همچنین تو سایت های آپارات و یوتیوب نبض و جو و سیاحت کنید.



دوره های آموزشی گرافیک شامل طیف وسیع ای از موضوعات مانند تصویرگری، اصول طراحی، گرافیک تجاری، نقشه کشی وب، طراحی تبلیغات و آموزش مهارت امر با یواش افزارهای گرافیکی است. درون تعدادی از مراکز آموزشی، مباحثی چون بازاریابی و اصول تصرف و امر نیز در برنامه ی درسی دانشجویان گنجانده شده است، زیرا طراحان باید درکنار توانمندی در تدارک و نمایش ی پیشنهادهای شغلی، بتوانند تولیدات خویشتن را بوسیله مشتریان بالقوه بفروشند. صرف رویت از دوره ای که انتخاب می کنید، جدیت کنید در یک دوره ی آموزشی برومند و درون یکی از مراکز آموزشی صاحب نام مبتلا بوسیله تحصیل شوید.۳. کارآموزی کنید

کارآموزی و پرگیر های کوتاه مدت کارورزی، دامنه مهمی داخل جهت یافتن فرصت های شغلی مناسب است. بدبختانه یکی از دلایل اصلی نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه تو ایران، نداشتن تسلط های نظری است.

کارآموزی نه تنها تجربه ای کاربردی و ارزشمند از دنیای واقعی را به ارمغان می آورد، بلکه به کارآموزان کمک می نرم تا درکنار کارفرمایان آینده نگر راحتی بگیرند و ارتباطات حرفه ای متین کنند. این شبکه ی ارتباطی، اثری تعیین کننده در آینده ی شغلی علاقمندان به مشاغل گرافیک خواهد داشت. می توانید لمحه تحصیل و تعطیلات تابستانه خواه پس از قرار از پرورش به کارآموزی بپردازید. اطراف های دانشگاهی لفافه ی گرافیک داخل غیاب دوره های کارآموزی اثربخشی لازم را نخواهند داشت. دوره های کارآموزی فرصتی استثنایی بخاطر کسب تجربه ی عملی، خلق کردن روابط حرفه ای با اجتماع ی طراحان و کارفرمایان و استحکام پرتفولیوی کاری فراهم می کند.



کارهای داوطلبانه را همچنین فراموش نکنید. فداکار مؤسسات از جمله مراکز خیریه به قصد صرفه جویی در خرج های خود، نیاز به همکارانی دارند که بدون دریافت پاداش یا داخل ازای مبلغ ناچیزی امور طراحی گرافیک وب و اقلام تبلیغاتی آن ها را عهده داری دار شوند. می توانید بوسیله این مؤسسات بپیوندید تا سریع تر بیدار میدان کار شوید و رزومه ی خود را قوی کنید. ۴. یک پرتفولیو یا آلبوم کار کننده مؤثر بسازید

نمایش ی پورتفولیو در لفافه های مرتبط با مدل سازی از جمله گرافیک، یکی از ارکان ادامه ی فراگیری یا نخست حکم حرفه ای است. پورتفولیو تنها مدرک «لازم» نیست. بلکه می تواند منبعی باشد که به ما نشان می دهد چگونه با تاکید کنار توانایی های خویشتن و بوسیله مشت آوردن استعداد های مختلف، داخل هم چشمی با دیگران مظفر تر ارتکاب کنیم.مقاله مرتبط:آموزش: چگونه رزومه حرفه ای بنویسیم

پرتفولیو در حکم آلبوم فرمان شما بوده و ویترین معرفی تان به بازار فرمان به احصائیه می رود. هرچند که گرافیست ها نیاز به رزومه هم دارند، اما می نبوغ گفت که پورتفولیو تنها طرز مؤثر اثبات توانمندی های عملی و نمایش حروف ترقی آن ها به خداوندگار است. لذا پرتفولیو مبصر ترین ابزار و موثرترین راه کشف کردن شغل مناسب در حرفه ی گرافیک است.پرتفولیو ویترین معرفی تان به بازار امر است

در گذشته، پورتفولیوی طراحان تنها شامل کلکسیون ای سهل از میزان های آگهی های جرائد و تبلیغات مجله ای بود. ولی پورتفولیوهای امروزی پیچیدگی های بیشتری دارند، و به جز تبلیغات چاپی، دربرگیرنده نمونه نقشه کشی تبلیغات آنلاین، گرافیک وب و حتی آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و پیش نمایش های انیمیشنی می شوند. بسیاری از کارجویان نیز درکنار مدل های چاپی، نسخه های دیجیتال استاندارد کارهای خود را در قالب CD یا DVD داخل اختیار دارند و تو جلسات مصاحبه نمایش می کنند. ضمن آنکه برخی نیز رفتار به بارگذاری آخرین میزان های کاری خود درون سایت های شخصی شان می کنند. تهیه ی پورتفولیو برای دانشجویانی که به تری ملتفت بازار کار شده اند، باتوجه به تجربه ی کاری اندک و نمونه های محدود کاری کمی مشکل است. در این مورد، باید کیفیت مقدم بر کمیت قرار بگیرد و عزب به عرضه ی نیکوترین مقیاس کارها اکتفا کنید. ضمن آنکه پورتفولیوی خود را براساس نیاز و مسائل آقا تنظیم کنید. سعی کنید در فضاهای آنلاین نیز آستان پررنگی داشته و آثار خود را به عرضه یکسره بگذارید. شرکت داخل هم چشمی ها و مسابقات طراحی نیز راهکار دیگری است که نوبت موفقیت شغلی تان را تضمین می بطی ء و صیت تان را سرزبان ها می اندازد.

۵. بوسیله روز باشید

مدل سازی گرافیک رشته ای دائما داخل حال تغییر و ترقی است. به همین سبب، طراحان باید ابتکاری ترین روندهای تجاری و هنری در صنعت را دنبال کنند – چرا که در غیر این صورت از گردونه ی رقابت حذف خواهند شد. علم و مهارت گرافیست ها تو مبنا دستور کار های طراحی گرافیک نیز باید همواره به روز باشد. موسسه هایی مانند موسسات هنرهای تجسمی خواه انجمن های صنفی هنرمندان گرافیک، ریشه مرحمت بخاطر قفا کردن تازه های فناوری و درنگ افزاری و درس رویکردهای جدید مدل سازی هستند.۶. وارد تحصیلات تکمیلی شوید

 طراحان گرافیک می توانند مهارت ها، خلاقیت و معرفت خود تو زمینه ی شغلی موجودی را ازطریق اتمام گرداگرد های آموزشی ارتقاء دهند. علاقمندان می توانند تحصیلات خویشتن را در مقطع کارشناسی بزرگ (MA) و زبر لیسانس هنرهای قشنگ ظهر کنند. مسیرهای آموزشی در رشته ی گرافیک

متقاضیان قبل از تصمیم به ادامه ی تدریس تو مقاطع عالی، باید حساسیت کاملی از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود و نیز انتظارات و اهداف شان از ادامه ی یادگیری داشته باشند. اخذ مدرک، برای برخی از دانشجویان داخل امر ابزاری برای دستیابی به اهداف شان است: یک حرفه ی جدید، یک کار بهتر، یا توسعه ی احاطه ها و کسب تخصص های نو.اهداف شغلی و/خواه الزامات آموزشیدیپلم هنرستانکارشناسیکارشناسی ارشددوره های مجازیعلاقمند به درس طراحی گرافیک و کار با ابزارها و دستور کار های پایه برای پیدایش و طراحی لوگو، وب سایت، و اقلام چاپی گرافیکی هستم✓✓من مبانی گرافیک را می دانم و قصد دارم برای درس مهارت های کلیدی هنرهای دیجیتال و تصویرگری به تحصیلاتم در مقطع والاتر ادامه دهم✓✓قصد دارم درکنار آموزش گرافیک پیشرفته بوسیله تحصیل احاطه های مدیریت پروژه بپردازم✓✓می خواهم وقتم را صرف یادگیری عملی مباحث و محکمی آلبوم کاری ام کنم✓✓ مقاطع تحصیلی لفافه ی گرافیک تو یک نگاه

رشته ی گرافیک از زیر مجموعه های گروه هنر درون شاخه ی متخصص و صنف ای است که هر خرد آموز پس از طی کردن سال تحصیلی مبدا مدرسه می تواند داخل طی یک پیرامون ی دو تا سه ساله و در یکی از هنرستان های فنی و حرفه ای خواه کاردانش دیپلم گرافیک بگیرد. هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیلی خویشتن داخل هنرستان با موضوعاتی مانند طراحی، هنرهای تجسمی، اثر جزیی شناسی، مبانی تصویرسازی، شیار داخل گرافیک، خوشنویسی، چاپ دستی و عکاسی آشنا می شوند.

هنرجو می تواند پس از ستاندن دیپلم هنرستان، عاری آزمون ورودی خبردار پیش دانشگاهی هنر شود و پس از یک سال تحصیل، داخل کنکور سراسری هنر انبازی کرده و تو یکی از لفافه های عکاسی، صنایع دستی، سینما، تئاتر، مرمت آثار باستانی، هنرهای اسلامی، طراحی و طبع پارچه و لباس، گرافیک، نقاشی، طراحی صنعتی و مدل سازی فرش تحصیل کند. هنرجویان این مقطع پس از ۴ سال مظفر به اخذ لیسانس می شوند.



ثروتمند بودن مدرک لیسانس پیش احتیاج ادخال به بسیاری از حرفه ها و مشاغل طراحی است. هنرجویان مقطع کارشناسی مبصر نیز بر احاطه های نظریه و استودیویی و توسعه ی مهارت های تخصصی، مدیریت پروژه، و تئوری پیشرفته ی طراحی و فراگیری برنامه های کاربردی تمرکز می کنند.مقطع هنرستان

داخل نظام جدید آموزشی، کلیه ی معرفت آموزان در سرانجام محور ی نهم باید به معاون آزمون های رغبت سنجی، استعدادشناسی، شخصیت شناسی و نظر والدین به لفافه ها و تقسیم های تحصیلی مناسب خویشتن راهنمایی شوند. امروزه بسیار از یک سوم دانش آموزان ایرانی مسبوق رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای می شوند؛ رشته هایی که مزیت سندیت کارمحوری است. لذا خرد آموزان از همان ابتدا ملتفت فعالیت ها و حرفه های مهارت محور می شوند. بوسیله جرات می نبوغ گفت رشته ی گرافیک از متنوع ترین رشته های فنی و صنف ای است. دلیل آن نیز تعداد احاطه هایی است که هنرجویان درون این رشته می توانند یاد بگیرند. مهارت هایی که هر یک بنیاد ای مساعد برای ورود بوسیله یک اشتغال مطلوب و پردرآمد هستند.کارمحوری، مزیت لفافه های هنرستانی است

داشتن معدل ۱۶ یا بالاتر درون ترازنامه ی سال اول و  داشتن علاقه و انگیزه لازم به تحصیل در این رشته، از یکسره وضعیت ورود به رشته ی گرافیک داخل مقطع هنرستان است.



هنرستانی ها در طول تحصیل خود دوره ها و دروس آموزشی متعددی را می گذرانند:نام دورهتوضیحاتمهارت هایی که در قالب این پرگیر ی آموزشی خواهید آموختاصول طراحیدوره ی مقدماتی آموزش عناصر نقشه کشی. در این دوروبر هنرجویان پیرامون مفاهیم و کاربردهای عناصر طراحی و ابزارهای ارتباطاتی آموزش می بینند.حساسیت کاربردهای خطوط، فام ها، بافت، اشکال، مقدار ها، و فضای منفی که در بسیاری از پروژه های گرافیک به فقره می روند.مقدمات تایپوگرافیهنرجویان طی این دوره با مفاهیم ابتدایی و استفاده تایپوگرافی تو مدل سازی آشنا می شوند و چگونگی تاثیر آن بر مفهوم، برند و هویت آن را مورد بررسی صبر می دهند.مهارت های پایه تو انواع نوشتار و فونت های مورد استعمال در متون و لوگوها

درک اولیه از چگونگی برداشت مخاطب از جزئیات بصریتئوری رنگهنرجویان طی این دوره ضمن مطالعه ی رنگ ها، تاثیر آن بر مولفه های روانشناختی و فرهنگی را معاینه می کنند. تئوری رنگ در هنرهای تجسمی به منزله ی یک راهنمای نظریه برای پیش روی تأثیر خیساندن رنگ ها است.مهارت های پایه در انواع نوشتار و فونت های مورد استفاده درون متون و لوگوها

دریافتن مقدماتی از چگونگی برداشت مخاطب از جزئیات بصریطراحی وبآموزش مقدمات کاربرد طراحی گرافیک داخل طراحی چندرسانه ای و دیجیتال. هنرجو در این دوره با چیدمان و طراحی ورق های وب سایت آشنایی یافته و می تواند به کمک کدنویس ها قالب گرافیکی کارآمد و بهینه ای برای وب سایت آماده نرم. در این مبحث بر عوامل فنی، محیطی و عناصر معماری سایت، کاربرپسندی و الگوهای نیکوترین ی طراحی تمرکز می شود.کاربردهای طراحی گرافیک درون پروژه های دیجیتال

 مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی هنر درون قالب چندین رشته و غبطه درون سطح مراکز آموزشی تحصیل می شود:ارتباط تصویری (گرافیک)آهنگسازیفرشادبیات نمایشیکتابت و نگارگری بازیگریمرمت آثار تاریخیتلویزیون و هنرهای دیجیتالیمجسمه سازیچاپصنایع دستی موزهسینماموسیقی سپاهی هنر اسلامی نقاشیطراحی صحنهطراحی پارچهطراحی لباسنمایش عروسکیعکاسیطراحی صنعتیهنرهای صناعینوازندگی موسیقی ایرانیمرمت و احیای بناهای تاریخیو نوازندگی موسیقی جهانی.

مقطع کارشناسی مناسبت تصویری (هنرهای گرافیک) به طور معمول چهار سال طول می کشد و دربرگیرنده دروس عمومی، دروس پایه در طراحی گرافیک و واحدهای درسی تخصصی به قرار زیر است:

الف- اصول گزارش نویسی و مستندسازی

ب- عرضه ی نتایج امر و جریان فعالیت ها (presentation)

پ- ادا فرمان گروهی

ت- طبقه بندی و پردازش داده ها

ث- نصیب گیری از رایانه

ج- برقراری ارتباط مؤثر تو هوا کار

چ- سازماندهی و راه اندازی کردن افراد زیر سرپرستی و آموزش آن ها

ح- خودآموزی و یادگیری پیوسته در راستای بالندگی شغلی

خ- خلق تصرف و کارهای کوچک و کارآفرینی

د- تجلیل اخلاق حرفه ای و رفتار مستخدم

ذ- اجرای الزمات بهداشت ، پناه و محیط زیست (HSE)

ر- تامل نقادانه و اقتضایی

ز- خلاقیت و نوآوری



هنرجویان مهارت های دیگری را نیز در مقطع کارشناسی کسب می کنند:شهرت دورهتوضیحاتمهارت هاکارآفرینیعلم کارآفرینی و بازاریابی سعی دارد با مفاهیم و اصول خویشتن راهکارهایی را خلق کردن کند تا آثار هنری با بیشترین نوبت اشتراکی رو بوسیله رو گردد.بوسیله کارگیری اصول تئوریک داخل انجام

دانش کسب و کار، بازاریابی و تکنیک های تبلیغات.

 نقشه کشی پرتفولیوپرتفولیو از الزامات اشتغال نقشه کشی گرافیک به احصائیه می رود. این موضوع تنها به نمایش پورتفولیو بوسیله دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش در مقاطع ممتاز ختم نمی شود، بلکه به همراه داشتن نمونه آثار گرافیکی یکی از ارکان مهم در جلب نظر کارفرمایان است.روش طراحی و ساخت پرتفولیو و آلبوم نمونه ی کار که نمایشی از روند نمو مهارت ها و خلاقیت شما تو گذر زمان است.

تصرف توانایی ارائه ی پرتفولیو و اشعار مهارت ها و توان های صنف ای خویشتن.

 



 مقطع کارشناسی بزرگ

کارشناسی بزرگ هنر تو دانشگاه های ایران در ۱۲ رشته نمایش می شود:کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی درون ۶ خواست:ارتباط تصویری (گرافیک)تصویرسازیتصویر متحرک (انیمیشن)نقاشیعکاسیو مرمت اشیای فرهنگی و تاریخیکارشناسی مبصر نقشه کشی صنعتیکارشناسی بزرگ نقشه کشی شهریگرایش های کارشناسی ارشد معماریرشته های کارشناسی ارشد کلکسیون هنرهای نمایشی و سینماکارشناسی بزرگ صنایع دستیکارشناسی ارشد پژوهش هنرکارشناسی ارشد فلسفه ی هنرکارشناسی بزرگ اقتصاد هنرکارشناسی ارشد هنر اسلامی (با ۵ اشتیاق)کارشناسی بزرگ فرش (با ۳ امید)و هوی های کارشناسی ارشد موسیقی.



درون این میان، کلکسیون ی هنرهای تصویری و مدل سازی داخل دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه (اقبال دوم)، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی دانشجو می پذیرد. مجموع ظرفیت تصویب در مقطع کارشناسی بزرگ هنرهای تصویری و طراحی سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر است، که این رقم بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد است.

معرفت آموختگان مقطع کارشناسی بزرگ هنرهای تصویری درکنار دروس تخصصی و عمومی خویشتن از جمله بستگی تصویری، وضع تحقیق درون هنر، ارتباط شناسی، فرایند چاپ، گرافیک محیطی، رایانه داخل طراحی و اصول دیزاین، تسلط های دیگری نیز کسب خواهند کرد که تبحرشان داخل این مهارت ها موقوف به کیفیت مواد آموزشی و مهارت های فرادرسی آن ها خواهد بود:سواد بصریتفکر خلاقنوآوری و قریحه هنریمشارکتشمّ تجاریدانش آموختگان مقطع کارشناسی مبصر هنرهای تصویری برای ایجاد یک محصول نهایی گیرا و جذاب، در موضوعاتی بسان اختلاط بندی، تئوری ته رنگ و تایپوگرافی مهارت آموزی می کنند.چنانچه خلاق نباشید، ایده های جدید را کشف نمی کنید. تفکر خلاق به معنای اقتدار دید آنچه که سایرین نمی توانند (خواه نمی خواهند) ببینند است. گرافیست ها داخل طول دوره ی آموزشی خویشتن یاد می گیرند که حافظه شان را کوشا نگه دارند و از وجوه متضاد نهراسند.دانشجویان می آموزند که چطور امضای شاخص و منحصربه فرد خود را پای آثارشان داشته باشند و به تله تقلید و امتداد روی کورکورانه نیافتند.علم چگونگی تعامل سازنده با آویشن های طراحی، فنی و نیز مشتریان، مرز بین توفیق و شکست درون رشته ی گرافیک را رقم می زند.فارغ از اینکه برای خودتان کار می کنید یا کارمند یک شرکت هستید، باید به احاطه درون فروش، بازاریابی و ارتباط با مشتری مسلط باشید. دانش اصول تجارت، کارآفرینی و بازاریابی عاملی تعیین کننده تو موفقیت شغلی شما محسوب می شود.جعبه ابزار طراحان گرافیک: تسلط ها، ابزارها و فناوری ها

طراحان گرافیک با ترکیبی از مهارت های تحلیلی و شم هنری قادر هستند تصاویری گیرا تولید کنند که پیام تک دید کارفرما و برند را به شکلی اثربخش و شفاف به مخاطبان انتقال دهد. آن ها درکنار مهارت های طراحی دستی باید تو کاربرد از درنگ افزارهای اختصاص نیز تبحر داشته باشند. به علاوه، زمان یدکی از گرافیست ها صرف وابستگی با مشتریان و هماهنگی با کارکنان تیم نقشه کشی می شود، بنابراین تسلط آن ها به اصول ارتباطات انفراد همچنین حائز اهمیت است. اما یک طراح گرافیک زیاد از هر چیز باید سواد بصری بالایی داشته باشد. به این مفهوم که معنای تصاویر را بوسیله دهش دریافتن کند. سواد بصری با عمل رویت پرورش می یابد.

علاوه براین، طراحان حرفه ای گرافیک بوسیله میانجی ی سواد بالای فنی می دانند که چگونه به بهترین شکل ابزارهای دیجیتال را درون خدمت حل چالش های سازمانی به کار گیرند و زیادترین نفوذ کردن را برجای گذارند.بیشتر کارفرمایان، متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی را اولویت می دهند

بهینه گواه بر حسن سابقه و لیاقت های حرفه ای طراحان گرافیک، «آلبوم فقره» و پرتفولیوی طرز کار آن ها است. طبق داده های دفتر آمار ایالات متحده آمریکا (BLS)، قبض مدرک دانشگاهی درون شالوده ی گرافیک همچنین یکی از اجزای مهیب موفقیت در این رشته است. چرا که بیشتر کارفرمایان، متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی را به سایر کارجویان اولویت می دهند.

مهارت های لازم برای گرافیست شدنارتباطات

طراحان گرافیک ایده ها را ازطریق متن و تصویر احاله می دهند. بنابراین، مهارت های ارتباطی از ضرورت های این شغل است. بااین حال، ارتباطات در مدل سازی گرافیک از گنجایش های دیگری نیز اهمیت دارد.مقاله مرتبط:چگونه مهارت های مدنی را تکثیر دهیم

طراحان گرافیک باید بتوانند ایده های خود را بوسیله شرکت ها، مشتریان، و کارفرمایان معرفی کرده و نهایتا بفروشند. توفیق در این فقره مستلزم مهارت بر فن مذاکره، سخنوری، مهارت ارائه و همچنین نصیب مندی از قلمی شیوا برای نگارش اثرگذار پروپوزال است. گرافیست ها به علاوه باید بتوانند بوسیله شکلی ارزان و مؤثر ازطریق تلفن، ایمیل و دیگر بسترها نظیر اسکایپ با مشتریان و کارفرمایان ارتباط قائم کنند. طراحان گرافیک باید به نیازهای مشتریان خود شنوایی فرا دهند و راه حل های متقاعدکننده و متناسب با آن را ارائه دهند.طراحان گرافیک باید بتوانند ایده های خویشتن را بوسیله مشتریان شان بفروشند

مهارت های ارتباطی شامل موارد بی حد دیگری همچنین می شود:توکل به نفسمهارت نمایش ی مشاورهتوانمندی تو خدمات دهی بزرگوار به مشتریتوانایی مناظره و برقراری توافق با مشتریمهارت تفسیر آثار هنری برای عموم مردمشناخت ذائقه ی مشتریانروابط محکم بین فردیمهارت گوش دادن فعالپذیرش نقدهای سازنده درباره ی آثار هنریمهارت فروشمهارت رابطه کلامی و غیرکلامیقدرت تعاملمهارت داخل ارتباطات نوشتاریخلاقیت و ذوق هنری

طراحان گرافیک باید متفکرانی خلاق باشند. آن ها باید بتوانند ایده های خویشتن را بوسیله شکلی خلاقانه و ازطریق متن و شمایل منتقل کنند. گرافیست ها باید به اسلوب های مبتکرانه، متد کارهایی نوآرانه را برای مشتریان خویشتن فراهم کنند. برای مثال، ممکن است یک گرافیست موظف شود که با رعایت عناصر هویت برند یک شرکت، ضمن بهره گیری از عناصر تصویری و نقشه کشی یک امانت بندی متناسب، بوسیله بیع محصولی ویژه کمک کند. موفقیت در این بنیاد در گرو خلاق اندیشی، توانایی حل مسئله و مهارت های دیگر است:تزیین شناسیتفکر طراحیتوجه به جزئیاتبرقراری موازنه میان عناصر هنرمندانه و ذائقه ی مخاطبانقدرت تجسممهارت نمایش بصری ایده هامهارت مدل سازی و اتودزنیتوانایی تشکیل جلسات طوفان مغزیدرک فناوری و تسلط به انواع درنگ افزار

طراحان گرافیک باید بر نرم افزارهای مختلفی مسلط باشند. داخل منصب ی نخست، آن ها باید به بطی ء افزارهای متداول طراحی شبیه نرم ابزار صفحه آرایی کوارک اکسپرس، و نیز ایندیزاین و مجموعه درنگ افزارهای ادوبی اشراف داشته باشند.

تلفیقی از دانش و ذوق هنری با مهارت کاربرد از ابزارهای جدید طراحی، لازمه ی موفقیت درون شغل گرافیک است. این ابزارها بسیار متنوع اند و طراحان گرافیک ودیعه به تخصص خود و بن ی شغلی موردنظرشان، باید دست ناچیز بوسیله تعدادی از این ابزارها احاطه کافی داشته باشند:ابزارهای ضروری برای طراحان چاپیابزارهای ضروری برای طراحان دیجیتالابزارهای ضروری برای طراحان وبابزارهای ضروری برای موشن کارهاQuarkXPress

Adobe FrameMaker

Adobe InDesign

Adobe PageMakerAdobe Illustrator

CorelDraw Graphics Suite

Adobe Fireworks

Adobe FreeHandAdobe Flash Player

Adobe Dreamweaver

Macromedia HomeSiteAutodesk Maya

CINEMA 4D

3D Studio Max

MoGraph

Adobe After Effects

البته براساس مطالعات روی آگهی های شغلی، از هر ۱۰۰ آگهی ۷۴ مورد پهلو احاطه کارجویان بوسیله سه نرم افزار فتوشاپ، ایندیزاین و ایلاستریتور تاکید داشته اند:



آشنایی به تعبیر های مختلف برنامه نویسی از جمله HTML و CSS و همچنین سیستم های مدیریت محتوای  وب مانند WordPress نیز می تواند به پیشرفت شغلی گرافیست ها و توفیق آن ها در طراحی وب کمک شایانی بطی ء.آشنایی با UX/UI

UX یا امتحان ی کاربری به مشتری آن چیزی را ارائه می دهد که واقعا لازم دارد، نه آن چیز که زیباتر باشد. به طور مثال، شاید ظاهر سس های نامدار هاینز عجیب و ناآشنا باشد، اما از این سس اسایش تیز مصرف می کنید چون نیاز به تکان دادن ندارد.مقاله مرتبط:آموزش طراحی امتحان ی کاربری (UX)

رابط کاربری یا همان UI، همچنین به معنی چیزی است که کاربر مشاهده می کند و با آن بنده است. مواردی مثل اینکه محصول، سایت یا نرم وسایل شما چه شکلی است. رابط کاربری برضد تجربه ی کاربری عزب به علنی و کاربرپسندی آن اهمیت می دهد.

گرافیست هایی که تو بن ی مدل سازی تجربه ی کاربری و رابط کاربری تبحر دارند، قابلیت درآمدزایی بالاتری همچنین از اشتغال گیرایی دارند:

مهارت مدیریت زمان

اغلب طراحان گرافیک در آن واحد چندین پروژه را داخل مشت دارند. از آنجایی که چندوظیفه گری و اجرا پروژه های چندگانه در این شغل بسیار رایج است، گرافیست ها باید مهارت کافی داخل مدیریت زمان داشته باشند.مقاله مرتبط:آموزش مدیریت زمان پروژه

طراحان گرافیک باید بتوانند چندین حکم را به طور هم زمان عمل دهند و در منبع حال تمام سررسیدهای تعیین شده را رعایت کنند. به عنوان یک طراح گرافیک، ممکن است داخل دفتر یک همکاری امر کنیدیا افسون شده باشید و در کارگاه کوچک شوهردار خویشتن کار کنید؛ درهرصورت معمولا در طول روز باید چندین وظیفه را ادا دهید.اندوه زمان درکنار چندین پروژه، علاقمندید تکنیک های جدید نقشه کشی را فرا بگیرید، جستجو کنید، به جلسه بروید، و بیشتر و بیشتر! بنابراین، باید مدیریت درستی پیاده شدن زمان خود داشته باشید تا همگی این وظایف را بوسیله اجرا برسانید.

 مهارت هایی که درون ادامه رمز می شود، به گرافیست ها در مدیریت بهینه ی زمان کمک می درنگ:فکر انتقادیقاطعیتتهیه ی فهرست عملیاتی بخاطر پروژه هاتوانایی مدیریت سررسید پروژه هامهارت تدوین استراتژی و گلچین صدمه العجلتوانایی کنترل عوامل حواس پرتی تقسیم پروژه های مبصر به چند خرده پروژه ساماندنی محیط کار و جداسازی محیط کار و استراحتمهارت های سازمانیمهارت چند شهریه گریمهارت اولویت بندیمهارت حل مسئلهانعطاف پذیری بالامهارت تایپوگرافی (ریختگی نوشتاری)

مدل سازی گرافیک دارای سبک های متنوعی از جمله تایپوگرافی است. استفاده ی درست و به مکان از هر یک از این سبک ها باتوجه به شرایط متنوع می تواند منجر به خلق اثری منحصربه فرد و تأثیرگذار شود. تایپوگرافی، هنر و تکنیک نقشه کشی و چینش دست خط و کاراکترها است. طراحی و چیدمان مسیر و کاراکترها بخشی از هنر تایپوگرافی است که شامل اندازه ی نقاط، طول خطوط، فاصله ها و محل قرارگیری آن ها است. تایپوگرافی نقش مهمی تو محکمی برند و نیز ایجاد فرع به دشت درون میان مخاطبان دارد.

طراحان گرافیک باید با فونت های ویژه و مواردمرتبط با آن آشنا باشند:گزینش فونت مناسبطراحی لوگوتایپطرح بندیاصلاح طرح هافاصله گذاریطراحی استوری بورد و طرح ابتدایی



یک طراح گرافیک موفق توانمندی ها و ویژگی های دیگری نیز دارد:دقتبردباریابتکار عملخلاقیت و قدرت تداعی آزادمهارت های تحلیلیقاطعیتاستقلال عملشناخت رنگدانش تئوری رنگترکیب بندیمدل سازی سه بعدیتوانایی طراحی اینفوگرافیکچاپ دیجیتالتوانایی برآورد هزینهدانش تصویرگریطراحی محتوای تصویری متناسب با هر شبکه ی اجتماعیمهارت طراحی آگهی اثرگذار و خلاقانهرنگ بندی و روان شناسی فام هادانش بازاریابیدانش برندینگمهارت مذاکرهشبکه سازیعکاسیتوانایی کار با دوربین های DSLRبرنامه ریزیمهارت ارائهتسلط بر فرایند تولیدتوانایی مدیریت پروژهمهارت ویراستاری متونتفکر استراتژیکمهارت دوست رفتار مصرف کننده و درک ذائقه ی بصری انواع مشتریانتوانایی کار گروهیمهارت کاربردپذیر کردن طرح هاو مشت کم ۲ تا ۳ سال سابقه

موافق داده های پژوهشی، ۸۳ درصد از آگهی های شغلی مستلرم حداقل یک سال تجربه اند. گرچه بیشتر آگهی های استخدامی و حدود ۵۰ درصد از شریک شدن ها شرط دو تا سه سال تجربه را در وضعیت احراز شغل قید کرده اند.نیمی از شریک ها تعهد دو تا سه سال تجربه را در شرایط احراز شغل قید کرده اند

سخن پایانی

عوامل مختلفی از جمله انفراد های شخصیتی، علایق، مهارت ها، اقتضائات مدنی و شرایط خانوادگی، داخل انتخاب خوش نویسی شغلی مؤثر هستند. یکی از مهم ترین عوامل دخیل در انتخاب شغل مناسب، در نظرگرفتن ویژگی های شخصیتی است. شناخت ثابت قدم شخصیت و انتخاب اشتغال زیبنده با روحیات و وضعیت موجب می شود تا داخل آن کار موفق شوید و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته باشید. گرافیک از یکسره شغل هایی است که اگر با روحیات تان سازوار باشد، درهای موفقیت را پیش روی تان می گشاید.بیشتر بخوانید:تپش چگونه امر ما را زیر تأثیر قرار می دهد؟بعد منفی داشتن شغل دلخواهنسخه جدید تبلت Intuos Pro Small وکام معرفی کردن شدهمه چیز درباره ی بازاریاب شدن؛ شغلی که باید از تازه شناختمایکروسافت فرم ورک Fluid را به نیت یکپارچه سازی اسناد آفیس شناساندن کرد
  • ۹۸/۰۳/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی