پترو ماشین کو

راهنمای معامله بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه بوسیله استراحت بلیط جت تمهید کنیم؟چگونه بلیط جت مفت به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان بخاطر خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟



از چند روز قبل  بلیط هواپیما  را خریداری کرده اید و هم حالا روز پرواز فرا رسیده است. چمدان بسته و راهی فرودگاه می شوید، ولی درون کمال ناباوری کنسلی تصعید اطلاع دادن می شود.

البته بارش برف، باران یا طوفانی شدن هوا با شانس شما ارتباطی ندارد! و تغییر آب و فضا امری طبیعی است؛ اما بوسیله هر حال درون این هوای نامناسب پرواز شما کنسل شده و همه ی برنامه ریزی ها بر باد رفته اند. اما دلیل کنسل شدن پرواز هواپیماها چیست؟

درون همه جای گیتی پروازهای زیادی تو طول سال به دلیل هوای نامساعد جوی کنسل شده یا با تأخیر اجرا می شوند. بارندگی، تندباد و پیشرفت یاجنبش سریع وعظیم و صاعقه می تواند فرودگاه را فلج کند.  

متهم اصلی شرایط رود است؛ بجای شرایطی خلق می یواش که امنیت نشست و برخاست و مدت تصعید هواپیما را از بین می برد. شرکت های سازنده ی هواپیما و شرکت های هواپیمایی قانون های ویژه ای دارند که مشخص می کنند در چه شرایط آب و هوایی امکان پرواز بود ندارد.



دراین میان تیر کوچک و برق و یخ زدن باران یا برف زیادترین خطر را دارند. برفی که روی بدنه ی هواپیما یخ می زند، معادل جت را بیشتر کرده، کنار ائرودینامیک بال ها اثر منفی می گذارد. روش محلول این مشکل یخ زدایی (de-iced) هواپیما است که با وسیله های گران نرخ و ویژه انجام می شود. متد فقره اسپری کردن ترکیبی از آب و اتیلن گلیکول بر هواپیما است. ولی تا اینکه چنانچه هواپیما یخ زدایی شده باشد، ممکن است یخ زدن و سُر شدن باند پرواز، علت لغو شدن پرواز باشد؛ بجهت بدترین شرایط برای یخ زدایی باند پرواز، دمای پایین و نتابیدن آفتاب است!



البته داخل ایران همدستی های هواپیمایی زیادی نیستند که مجهز به این مایه های گران قیمت باشند و به غیر از ایران ایر که یخ زدای قدیمی تو اصالت دارد و برای هواپیماهایش از آن بهره می برد، شرکت های دیگر این دستگاه ها را خریداری نمی کنند. احتمالا به دلیل قیمت بالای دستگاه و اینکه تعداد روزهای یخبندان در سال چندان زیاد نیست، ترجیح می دهند نفقه نکنند.



خلبان ها تا حدی می توانند شرایط آب و هوایی را اداره کنند، ولی هنگامی که آب بیشتر از ۱.۲۷ سانتی متر باشد یا برف جمع شده باشد، مدیریت تصعید شاق خواهد بود و قبل از پایان یافتن باند فرودگاه، امکان بلند شدن از زمین مجهز نمی شود.

وجود آب بارش خواه برف در باند پرواز، موجب از بین عدول کردن مالش شده، ایجاد هیدروپلنینگ (hydroplaning) می کند؛ به این معنی که باعث منحرف شدن چرخ های هواپیما از دست خط واقعی شده و امنیت پرواز را بوسیله مخاطره می اندازد.



خلبان برای داشتن یک تصعید بدون نقص به رویت کافی نیاز دارد. برف اندک، تاثیری در پرواز ندارد، ولی برف سنگین دید خلبان را بی نظم می کند. باد شدید و رعد و برق رویت کافی را از بین می برند و موجب یخ زدگی سطوح می شوند. اما حتی چنانچه برف بوسیله فرجام رسیده باشد، باد شدید می تواند برای پرواز مشکل ایجاد درنگ. جریان هوا در روزهای آفتابی و هوای صاف مدیریت می شود، ولی وقتی همه جا یخ بزند، دیگر باید باطل شدن پرواز را منحصر به فرد دانست. اگر سرعت نفخ تا ۴۶.۳ کیلومتر بر زمانه باشد، حرکت هواپیما قابل کنترل است؛ بادهای شدیدتر، بلند شدن، فرود و پرواز را دچار مشکل می کند. 



یخی که روی اندام ی هواپیما و چرخ ها می نشیند، می تواند موجب مشکلات عملیاتی یا حرکتی شود و توقف به موقع دشوار خواهد بود. باران ریز و موکد اندوه در زمانی که دمای هوا به صفر نزدیک می شود، می تواند انگیزه کنسل شدن تصعید شود؛ زیرا در آن صورت سرعت یخ زدن بدنه ی هواپیما، از سرعت یخ زدایی بیشتر است.



به نظر می رسد تا اینکه اگر لغو شدن پرواز، حسابی برنامه ی سفر شما را به غصه بریزد، بهترین گزینه در شرایط بد آب و هوایی، تعطیلی فرودگاه است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از کجارو می توانید  بلیط هواپیما چارتر  خواه سیستمی کم ارزش به مقصد تک نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر خریداری کنید.بیشتر بخوانید:چگونه برای سفر با ماشین شخصی برنامه ریزی کنیم؟تجربه های غیرتوریستی درون ایران که نباید از مشت دهیدجذاب ترین عید های ترکیه ای که ارزش سیر کردن دارندچرا غذای خلبان جت با کادر پرواز و مسافران متفاوت است؟جنگل های ارسباران؛ جواهری پنهان تحت لایه ای از مه
  • ۹۸/۰۳/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی