پترو ماشین کو

به گزارش فارس، سال جاری از لفظ مقام معظم رهبری به سال رونق تولید مزین شد، یکی از اقدامات حمایتی در موجب تحقق این رویکرد می تواند تسهیل امور مالیاتی واحدها و بنگاه های تولیدی باشد. درون ماه های اخیر راه اندازی امور مالیاتی بخاطر رویکرد ایمنی از تولید داخلی و رونق شغل و از طرفی ساماندهی بدهی های مالیاتی، بخشنامه ای صادر کرد تا مودیانی که اصل وام خود را نداده اند با پرداخت آن، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی مصرف کنند.

طبق تصویب نامه این سازمان، آخرین مهلت صیقلی اصلی قرضه و بخشودگی از جرایم تا فرجام مهر ماه است. یعنی مودیان مالیاتی حداکثر تا سه گانه شنبه هفته پیش رو فرصت دارند از این مزیت و امکان یکروز مند شوند.

در همین باره، نادر جنتی معاون موسسه امور مالیاتی ملک گفت: در راستای حمایت از تولید، یک فرصت تکرارنشدنی در نظر پژمرده شده است تا بتوانیم داخل رونق تولید و کاهش وام ها و برداشته شدن جرایم مالیاتی نقش عمل کنیم.

جنتی یکی از مهم ترین اقدامات سازمان مالیاتی را فرصت بخشودگی جرایم مالیاتی دانست و افزود: مودیان محترم مالیاتی با پرداخت اصل بدهی خود تا پایان مهر ماه، فرصت استفاده از معافیت ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی قابل بخشش را از مشت ندهند.

دستیار سازمان مالیاتی با اصرار بر اینکه برای حمایت از فعالان اقتصادی و رفع مشکل نقدینگی بنگاه های تولیدی تسهیلاتی برای مودیان درنظر پژمان شده است، پیش روی داشت: مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، داخل صورت صیقلی مانده بدهی قطعی شده خود، درون اجرای هنجار ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم به عنوان مودی خوش حساب از این حیث و داخل این مرحله تلقی و تک بخشودگی قرار می گیرند.

جنتی افزود: ۱۰۰ درصد جرائم قابل مغفرت مودیانی که تا پایان مهر ماه ۱۳۹۸ مانده بدهی اکید شده خود را پرداخت کنند بخشیده می شود. در عارض حاضر بودن صیقلی بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده، این امکان داخل سال آینده فراهم نخواهد وجود.

این بخشنامه حمایتی علاوه بر مزیتی که برای بخشودگی جرایم مودیان دارد می تواند به تکرار کمی از کاهش درآمدهای کشور به دلیل تحریم ها معاون کند. از طرفی نیز نفقه های اداری وصول مطالبات را کاهش داده و از ولخرجی کارمایه و پتانسیل نیروی انسانی موسسه مالیاتی بابت طرح شکایات و اختلافات داخل جستجو به جرایم جلوگیری می کند.
  • ۹۸/۰۷/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی