پترو ماشین کو

تسنیم نوشت: تراکتورو استخلاص در هفته نهم رقابت های لیگ مقدم اسب سواری یکی از زیباترین دیدارهای لیگ را تا به اینجای فصل نما زدند. این زیبایی البته فقط مختص مستطیل سبز بود، چرا که در دقایقی از بازی روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام تبریز (ره) اتفاقات ناخوشایندی رخ داد. اتفاقاتی که پیش شالوده آن از فدایی کانال های هواداری تراکتور نشات پژمان وجود.

فدراسیون فوتبال پیش از آغاز لیگ نوزدهم و با توجه به اتفاقات تلخی که تو فصول گذشته به خصوص لیگ هجدهم رقم خورده بود، از اصابت موکد و سخت گیر با هرگونه تخلف و بی اخلاقی خبر داد. مهتر فدراسیون فوتبال هم از برخورد وظیفه شناس با محفل ها و تماشاگران متخلف گفتگو کرد. تا اینکه صحبت از این بوسیله میان آمد که کانال های هواداری باید بسته شوند و کانال های هواداری دون نظر مجلس ها اداره شوند که چنین قضیه ای هم عملاً رخ نداده تا هر هفته شاهد اتفاقات تلخ تری باشیم.

درون این فصل از رقابت های لیگ برتر، کمیته انضباطی برخوردهای خویشتن را مقدمه با نفت مسجدسلیمان، استقلال و پرسپولیس آغاز کرد. محرومیت یک جلسه ای این آویشن ها از همراهی هواداران گیرایی در دیدارهای خانگی که تک نقد نیز راحتی گرفت، اما به هر زیبایی نفت مسجدسلیمان درون دیدار طبق سپاهان، رهایی مقابل تراب گهر سیرجان و پرسپولیس هم مقابل پیکان از یگانگی تماشاگران خود محروم شدند.

کمیته انضباطی البته در خصوص تخلفات هواداران آویشن تراکتور در دیدار مقابل پرسپولیس هم رأی بوسیله محرومیت یک مجمع ای آنها عدل که این رأی را همچنین با توجه به تخلفات فصل گذشته آنها، قطعی اعلام کرده وجود. محرومیتی که بوسیله مرحله عمل نرسید و اسماعیل حسن زاده، مهتر کمیته انضباطی با توجیهاتی که منطقی نبود، اعلام کرد هواداران تراکتور محروم نیستند!

با این حال اتفاقات تلخ هفته نهم به شکلی رقم خورد که خواست برخورد وظیفه شناس از لفظ رکن قضایی فدراسیون فوتبال وجود دارد. درون بازدید پرسپولیس و ماشین سازی در ورزشگاه آزادی، از روی سکوها فحاشی هایی به رسول خطیبی، سرمربی تیم میهمان انجام شد. اتفاقی که ریشه در دیدار ابگینه حذفی دو آویشن داشت که رفتارهای خطیبی تو به خشکی امدن زمین باعث شد پیش از مطلع مسابقه هواداران پرسپولیس در اقدامی ردی شعار دشت او را آغاز کنند. پس از اطلاع دادن پنالتی پرسپولیس در دقیقه ۸۹ و جنین دیگر خاصیت تهییج آمیز سرمربی ماشین سازی رو به هواداران تیم میزبان، شدت شعارها و فحاشی ها از روی سکوها را بیشتر کرد تا فرجام این دیدار تلخ باشد.

فدراسیون اسب سواری پس از اتفاقات دیدار پرسپولیس و ماشین سازی، در اقدامی نادر اطلاعیه ای صادر و شعارها ثمر رسول خطیبی را محکوم کرد. از آن مشت اقدامات که تا بوسیله حال از جانب فدراسیون دیده نشده وجود. وزارت ورزش و جوانان بی آرامی نسبت بوسیله این جریان واکنش نشان داد و در نهایت حلقه پرسپولیس با صدور اطلاعیه ای فحاشی بوسیله خطیبی را محکوم کرد.

این البته ته ماجرا و اتفاقات یهودی هفته نهم نبود. درون دیدار شب گذشته تراکتور و خلاصی اتفاقاتی که روی سکوها نما خورد، همانطور که گفته شد عکس تزیین اتفاقات مستطیل سبز بود. با وجود محکومیت حمله اخیر ترکیه به مزار سوریه و جنایت کردهای این کشور، اقداماتی که روی سکوهای یادگار امام (ره) صورت داد متجاوز بیگانه بود. از غریو کوفتن اشتهار ترکیه و دادن سلام ارتشی هنگام تلاوت قرآن در عادات آغازین بازی؛ اقدامی که در رسانه های امروز ترکیه نیز بازتاب داشته است و آنها از این موضوع استقبال کرده اند. همچنین سر دادن شعارهایی که ته رنگ و بوی نژادپرستی می داد.

انواع تخلفات در دیدار تراکتور و استقلال رقم زده که باید دید آیا فدراسیون فوتبال واکنشی به این اتفاقات علامت خواهد عدالت خواه نه. همانطور که فدراسیون اقدام به صدور اطلاعیه در خصوص اتفاقات دیدار پرسپولیس و ماشین سازی کرد، باید منتظر خاصیت فدراسیون پیاده روی نسبت به این اتفاقات داشت که به مراتب شور نم حیات. اتفاقاتی که بر اساس بندهای واضح عادت در آیین نامه کمیته انضباطی نیاز به برخورد موکد دارد.

البته که شعارها و اقدامات هواداران تراکتور داخل دیدار با استقلال، تازه زدودن و فدراسیون فوتبال پیش از این بی قراری بارها از اقدامات آنها چشم پوشی کرده است. چشم پوشی کردن از اقداماتی که باعث شد تو دیدار شب گذشته شعارها و اقدامات آنها شدت بگیرد. باید نظر فدراسیون اسب سواری این مرحله چه اقدامی انجام خواهد قسط و آیا بیانیه می دهد یا واکنشی دیگر مدال خواهد داد.
  • ۹۸/۰۸/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی