پترو ماشین کو

داخل روزهای گذشته تصاویری از جلسه ی خصوصی افراد با وزیر ارتباطات تو پلتفرم اسکای روم داخل شبکه های اجتماعی منتشر شد و واکنش های فراخ ای را به همراه داشت. ماجرا از جایی آغاز شده بود که یکی از افراد حاضر در جلسه با نشر توییتی از کیفیت اسکای روم انتقاد کرد و گفت داخل طول کنفرانس ی آنلاین با یکی از وزیران، چندین جنین از کنفرانس خارج شده است؛ حساب رسمی اسکای روم همچنین درون پاسخ بوسیله این کاربر با انتشار تصویری از کنفرانس و وضعیت اینترنت کاربر، توضیح می دهد که برهان تجربه ی او چونی بد اینترنت بوده و پلتفرم ایرادی نداشته است. اسکای روم همچنین گفته وجود که به عنوان یکی از مدعوین در کنفرانس حضور داشته است.مقاله ی مرتبط:اسکای روم اطلاعات خصوصی حضار در جلسه با وزیر ارتباطات را منتشر کرد

سرایت این تصویر از لفظ اسکای روم تاثیر های گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت و عده ای این رفتار را باطل سازی حریم خصوصی کاربر دانسته بودند. زومیت بخاطر جلوه گر شدن این موضوع با مجید خواهانی، مدیرعامل اسکای روم صحبت کرد تا دید او را بابت این موضوع جویا شود. او در تک این ماجرا توضیح داد:ما داخل این نشست که با فعالان توییتری برگزار شده بود، بوسیله عنوان ادمین فنی جلسه و با هماهنگی حکیم ناظمی (رییس سازمان فناوری معلومات ایران) و اداره فناوری اطلاعات حضور داشتیم. تو جلسات آنلاین انحصاری باید جناب داشته باشد که میکروفون و وب ناچیز ها را مدیریت نرم. مسئولیت این حکم به ما بسته شده و ما قبل از برگزاری جلسه، تست شهود از مدعوین را آغاز کردیم و بعد از آنلاین شدن آقای جهرمی هم تو مجمع حضور داشتیم. ازآنجایی که شخصی برای مدیریت جلسه محضر نداشت این فرمان به عهده داری ی من و یکی دیگر از همکاران پشتیبانی افتاد و حضور ما در مجمع کاملا علنی بود؛ اسم غلام و همکارم با آواتار قزل داخل بالای لیست کاربران روشن است.

پیش فرض اسکای روم به این شکل است که ما بوسیله هیچ مجمع ای دسترسی نداریم اما چنانچه برگزارکننده به پشتیبانی فنی نیاز داشته باشد درخواست می دهد و سپس ما با آواتار قرمز در رویداد حضور پیدا می کنیم و اسم ما در بالای لیست کاملا مشخص است. ما می دانیم داخل این اساس یعنی امنیت محتوای کاربران حس بود دارد و به همین دلیل تنها با اذن ی خویشتن برگزارکننده تو جلسه محضر محسوس می کنیم. در مورد جلسه ی آقای جهرمی همچنین ما از قبل حضور داشتیم و تقریبا تا ته مجمع تیمار آن ها را همراهی کردیم.

مدیرعامل اسکای روم در امتداد ی صحبت های خویشتن داخل مورد فعالیت این شرکت توضیح عدالت:اسکای روم یک شریک استارتاپی است که فعالیت خویشتن را در مرکز رشد دانشگاه علم وصنعت آغاز کرد. ما با تمام مشکلاتی که در اکوسیستم استارتاپی وجود دارد نمو کردیم و بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور استعمال از سرو ما متجاوز متجاوز شد و مجبور شدیم کندرو اسکیل (تغییر نمونه) کنیم و اکنون حدود ۱۹ هزار درخت سرو فعال محتوی آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه های مطرح و نهادهای دولتی داریم. استارتاپ ما بخاطر فرود امدن به جایگاه فعلی خود سطر طبیعی را طی کرده است و حتی جذب تنخواه همچنین نداشتیم. شاید بخاطر شماره ای این ذهنیت پیش آمده باشد که ما نهاد دولتی هستیم و در زیرمجموعه ی بخت فعالیت می کنیم؛ درصورتی که این طور نیست، ما استارتاپ کوچکی هستیم که مسیر طبیعی را تا اینجا خلال کردیم. 

ثمر ما براساس تکنولوژی WebRTC هست که گوگل این تکنولوژی را ترقی می دهد و در حوزه ی های تک است و مذاکره امن به طور کامل در آن رعایت شده است. قطعا چنانچه زنهار ما مشکلی داشت بانک ها از ما سرو نمی گرفتند زیرا که در حوزه ی آی تی زیاد ابدار گیر هستند. 

خواهانی در مورد سرایت توییتی که حاوی اطلاعات مخصوص کاربر از نحوه ی یکدلی او بوسیله اینترنت بود توضیح داد:

«توییتی که از طرف ما زده شد باید بوسیله رخساره خصوصی برای کاربر توییتری ارسال می شد که متأسفانه به اشتباه، عمومی منتشر گردید، ما این موضوع را می پذیریم و بابت سرایت آن معذرت خواهی می کنیم. شرایط یکدلی کاربر یکی از امکانات عادی پلتفرم اسکای روم است که درون نرم افزارهای مشابهی مانند ادوبی کانکت همچنین حیات دارد. به طور کلی زیرا درون حوزه ی لایو اسریم اینترنت کاربر بسیار حساس است، پلتفرم وضعیت یکدلی را مرتب رصد می کند و هم به برگزارکننده و ادمین ها گزارش می دهد و هم نرم ادوات به نعوظ هوشمند کیفیت صدا و تصویر را با اینترنت کاربر تنظیم می کند و این موضوع حریم خصوصی نبوده که بخواهیم بگوییم بطلان شده است. همه ی کاربران ما می توانند درون منوی تنظیمات اسکای روم وضعیت پیوند خویشتن را مشاهده کنند، اپراتورها و ادمین ها همچنین می توانند وضعیت همراهی دیگران را مشاهده کنند.

اسکای روم اصلا نبوغ ضبط ندارد. البته درخواست بخاطر افزودن شدن این امکان متجاوز ارتفاع است زیرا کامل مجموعه های آموزشی بوسیله ویدئوی بازپخش نیاز دارند اما ثمر ما هنوز امکان رکورد را حاضر نکرده است. این تصور که ما میتینگ را ضبط کرده ایم و اطلاعات شرایط اتصال کاربر را از آن استخراج کردیم، صحت ندارد.»

همان طور که پیش نمدار نیز گفتیم، اسکای روم در پاسخ بوسیله کاربری که از کیفیت مجمع شکایت کرده وجود تصویری از وضعیت اتصال او به اینترنت را منتشر کرد. انتشار این شمایل از سوی اسکای روم این تردید را بین کاربران ایجاد کرده حیات که مجمع ی آن ها ضبط شده و این انبازی بوسیله محتویات آن دسترسی دارد. مدیرعامل اسکای روم اما این موضوع را کاملا رد کرده و تو پاسخ بوسیله این سوال که «چرا داده ها وضعیت کاربر سپس از تمام شدن جلسه و شکایت کاربر منتشر شد؟» توضیح داد:

«تمثال جلسه فاتحه توسط یکی از مدعوین در توییتر منتشر شد و بعد از آن آقای ناظمی آن را ری توییت کردند و از حالت خصوصی درآمد و روبرو شد. ما تو پست خودمان هم اسامی باهم اتحاد کردن کنندگان را محو کردیم. تمثال شرایط اتصال کاربر در حین نشست پژمان شده است بجهت در لحظه درون حال مانیتورشدن است. درون پیش بنیان ی اسکرین شات، تصویری از جلسه است و روی آن شرایط اتصال کاربر نشان داده است.

غلام درون لمحه برگزاری جلسه چون می دانستم تعدادی از مشارکت کنندگان اختلال دارند (این موضوع از کیفیت نغمه و بیرون افتادن آن ها از جلسه برملا بود)، چند مورد را اسکرین شات گرفتم و در طول کنفرانس برای پیشگاه دکتر ناظری فرستادم. بمنظور پلتفرم های ایرانی زیر مورچه بین هستند و درمورد چونی آن ها قضاوت می شود. درواقع می خواستم بخاطر آقای ناظمی که از تصمیم گیران مملکت ی آی تی ناحیه هستند، شفاف سازی کنم که اشکالی از طرف اسکای روم وجود نداشته است و این تمثال نباید تو توییتر منتشر می شد.»

مدیرعامل اسکای روم در پایان داخل پاسخ به این سوال که «آیا درنهایت اسکای روم امکان بایگانی جلسات را دارد خواه نه» گفت نه اسکای روم این امکان را ندارد اما امکان پذیر است شرکت کنندگان تو سیستم خود با مصرف از نرم افزارهای مخصوص این کار را انجام دهند، اما اسکای روم امکان بایگانی رکورد ندارد.

اسکای روم نیز بیانیه ای را در تک این موضوع تو توییتر منتشر کرد:



رویت شما تو این خصوص چیست؟بیشتر بخوانید:وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ درصد دانش آموزان بوسیله اینترنت دسترسی ندارند [تکذیب شد]سرعت سرویس های اینترنت شاتل در تهران و قم، چندین موافق می شودهمه گیری ویروس کرونا داخل ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۱ فروردین ۹۹]اسکای روم معلومات خصوصی حضار در کنفرانس با وزیر ارتباطات را منتشر کردارائه خدمات ضروری وسیله ها بوسیله صورت الکترونیکی تسریع می شود
  • ۹۹/۰۱/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی