پترو ماشین کو

مایکروسافت اخیرا روند پراکندن مرورگراج (Microsoft Edge)را ازطریق پاره به روزرسانی ویندوز ۱۰ موسوم به Windows Update آغاز کرده است تا این مرورگر را بخاطر رایانه ی شمار درخورتوجهی از کاربران در دسترس قرار دهد. نسخه ی متاخر اج که پهلو پایه ی موتور کرومیوم ساخته شده است در ماه ژانویه ی گذشته منتشر شد و هنگام ماه های اخیر موفق شده توجه کاربران اضافی را به خود فراخوانی بطی ء.

تا پیش از رفتار جدید مایکروسافت، کاربران ویندوز مجبور بودند اج را بوسیله صورت دسترسی ازطریق وب سایت این مرورگر روی سیستم خود دانلود کنند. مایکروسافت دربیانیه ای جدیدمی گوید اج ازطریق Windows Update منتشر شده است، بدین معنی که مرورگر موردبحث بوسیله زودی روی رایانه ی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا نصب خواهد شد. 

بیانیه ی مایکروسافت نشان می دهد مرورگر اج به رخساره خودکار ازطریق به روزرسانی متاخر ویندوز ۱۰ روی سیستم کاربران نصب می شود و دیگر امکان حذف آن وجود نخواهد داشت؛ این اتفاق برای نسخه ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ و نسخه های جدیدتر رخ خواهد داد که حصه اعظمی از نسخه های تحت پشتیبانی ویندوز ۱۰ را شامل می شود. بدین ترتیب چنانچه تاکنون اج را نصب نکرده اید در آینده ای نزدیک مجبوربه گمارش آن خواهید شد. همچون همیشه، پراکندن مایکروسافت اج ازطریق Windows Update به صورت تدریجی انجام می شود و داخل روز شروع همه ی کاربران آن را اخذ نمی کنند.

این نخستین باری ازاله که مایکروسافت تکاپو می کند اج را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهد. مایکروسافت مدتی پیش سراغ بخش نبض و جوی ویندوز ۱۰ رفت تا با اعمال اصلاحاتی در آن، در راستای افزایش محبوبیت اج شلنگ بردارد. بر همین زمینه هرگاه نام مرورگرهای وب را جست و فضای اطراف هر جسمی کنید، لینک مربوط به اجرای اج بی قراری به نمایش درمی آید. همچنین اگر اج را نداشته باشید و ازطریق بخش جست و جوی  ویندوز  اشتهار مرورگری شبیه  موزیلا  فایرفاکس را تایپ کنید، لینک دانلود مایکروسافت اج به نشانی اولین خراج به عرضه درمی آید (نمونه عکس).

مایکروسافت اج به هنگام انتشار در ماه ژانویه ی گذشته مرورگری معمولی حیات و برخی قابلیت های کاربردی داشت، اما ردموندی ها هنگام ماه های اخیر مجاهدت کرده اند از جوانب اضافی آن را گشایش دهند و همچنان خودشان را به گشایش اج کفالت دار می دانند. همین چند لحظه پیش بود که مایکروسافت از افزایش شدن قابلیت همگام سازی افزونه ها بوسیله اج روی دستگاه های متنوع خبر داد، با این حال متأسفانه این مرورگر هنوز هم از قابلیت همگام سازی کتاب ی جست و واحد فشار هوا و تب های بازشده پشتیبانی نمی کند. مایکروسافت می گوید داخل تابستان پیش رو امکان همگام سازی تاریخچه ی نبض و مجرای لنف و تب ها را به اج اضافه می کند.

مایکروسافت درون جریان برگزاریکنفرانس بیلد ۲۰۲۰ اعلام کرد می خواهد تب های عمودی را به مرورگر اج افزایش کند. این مرورگر همچنین قرار است درون نوار کناری (سایدبار) میزبان بخش ضربان و لوله کوچک شود. در ماه های آینده میانبر پینترست غم استراحت است به مایکروسافت اج اضافه شود. ردموندی ها همچنین از مدتی پیش شرکت نزدیک با گوگل را مبدا کرده اند تا بتوانند غلط یاب املایی را داخل مرورگر اج گشایش بخشد. به علاوه مایکروسافت از بهبود در پشتیبانی از اپلیکیشن های عرشه وب (PWA) درون اج شناسایی می دهد.

اطلاع دادن جدید مشعر از آن است مایکروسافت اج همچنان به اضافه تسهیم خود از راسته مرورگرهای وب دنباله می دهد. گزارش مؤسسه ی نت مارکت شر اخبار می کند که مرورگر اج در مارس ۲۰۲۰، ۷/۵۹ درصد از سهم بازار را در اصالت داشت، اما این عدد تو آوریل بوسیله ۷/۷۶ درصد رسیده است که گرچه مقدور چندان به چشم نیاید، اما در هر صورت روند روبه رشد اج را نشان می دهد. مایکروسافت اج مدتی پیش در آزمون HTML5 Accessibility امتیاز تمام را کسب کرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد رفتار مایکروسافت دارید؟ بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های اندرویدی مایکروسافت تو سرفیس دوئو چه معنوی خواهند داشت؟ نسخه بتا اندروید 11 برای شماری از گوشی های پیکسل منتشر شد وان پلاس لانچر 4.4.2 با برخی تغییرات منتشر شد iOS 13.5.1 با هدف غیرفعال سازی جیلبریک جدید منتشر شد سرویس نقشه مایکروسافت بینگ از TomTom به عنوان سرویس اصلی داده نقشه کاربرد می کند
  • ۹۹/۰۳/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی