پترو ماشین کو

به گزارش ایستنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به زودی بطلان محدودیت واردات گوشی با مقدار بالای ۳۰۰ یورو را ابلاغ خواهد کرد.

با دستور حسین مدرس خیابانی، حامی وزارت صمت، واردات گوشی مقابل روال گذشته امتداد خواهد یافت و محدودیت اخیر ایجادشده برای واردات گوشی با مقدار بالای ۳۰۰ یورو تا خبر ثانوی حذف می شود.مقاله های مرتبط:گزارش زومیت از وضعیت بازار موبایل پس از محدودیت واردات گوشی

ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو دو روز پیش با انتشار اطلاعیه ی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم خانگی اعلام شد. پس از آن، سیلی از تعرض ها در فضای رمزی روانه شد که نفوذ کردن وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات را نیز برانگیخت.

آذری جهرمی در توییت خود نوشت این عادت اشکالات مهم دارد و باید بازنگری شود. امیر ناظمی نیز درتوییتی نوشت که این ممنوعیت واردات، قیمت گوشی را رفعت برده و باعث قاچاق بیشتر موبایل می شود.

به روزرسانی:

سعادتمند عباسپور، مدیرکل دفتر هنجار صادرات و واردات وزارت صمت اخبار کرده که اعمال ممنوعیت واردات گوشی های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو بوسیله گمرکات ابلاغ نشده است و درون این رابطه، کمیته ی مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم بازپسین را اخبار خواهند کرد.

عباسپور درمورد خبری که داخل این رابطه منتشر شده، گفته که مصوبات صورتجلسه ی کمیته ی تحدید ارز بانک مرکزی هنوز به تائید کمیته مشترک بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده و بنابراین بوسیله گمرکات نیز ابلاغ نشده است؛ این درحالی است که سندیکا واردکنندگان موبایل و شرکت های واردکننده ی گوشی تلفن همراه اخبار کرده اند تصمیم منع واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو و ثبت سفارش نشدن آن ها بیش از سه ماه است که بوسیله آن ها ابلاغ شده است.

به گفته ی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، براساس صورتجلسه ی مربوطه، واردات بوسیله صورت مسافری با رعایت فرآیندهای مرتبط با رجیستری کالا در مورد گوشی های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو نیز ممنوع نبوده؛ اما درنهایت، غرض گیری نهایی با تائید کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رخساره خواهد گرفت که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بوسیله روزرسانی:

وزارت صنعت، معدن و تجارت، درنهایت اخبار کرد که براساس آخرین مذاکرات بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا این لحظه هیچ اسلوب تغییری در رویه ی واردات گوشی تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو ساختن نشده است.

داخل کمیته ای که این سه گانه طبیعت امروز برگزار کردند، مقرر شد تا هیچگاه سیاق تغییری در رویه ی واردات گوشی تلفن همراه، اعم از تجاری و همراه مسافر خلق کردن نشود. بر این اساس، تمامی واردکنندگان می توانند براساس هنجار و دستورالعمل های ابلاغی به گمرکات سراسر کشور، نسبت به واردات گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

اشتیاق است با ابلاغ این تصمیم ازسوی وزارت صمت، قیمت انفجاری گوشی تلفن همراه داخل بازار که چند روزی است درحال تکثیر است و از دیروز با افزایش بسیار، و دست کم قیمت دوبرابری مواجه شده بود، به زودی کاهش یابد و به نرخ اصلی به معامله برسد.بیشتر بخوانید:واردات و رجیستر گوشی هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به کشور ممنوع است [اطلاعیه متاخر انجمن واردکنندگان اضافه شد]وزیر ارتباطات: ممنوعیت واردات گوشی های گرانبها نمدار از ۳۰۰ یورو بازنگری می شودگران فروشی اپراتورهای موبایل بوسیله سازمان تعزیرات و ایمنی مصرف کنندگان گزارش شدمرکز نوآوری و توسعه کسب وکارهای داده پایه موسسه اسناد و هیئت دولت ملی ایران افتتاح شدبیش از ۱۱۸ میلیون مشترک همراه درون ملک فعال هستند؛ ضریب نفوذ کردن ۱۴۲ درصدی شبکه همراه
  • ۹۹/۰۴/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی