پترو ماشین کو

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از شان خبری مدیکال نیوز، مری بارت وضعیتی است که در پی تهییج مداوم مری توسط اسید معده (ریفلاکس) ایجاد می شود و می تواند منجر بوسیله بروز سرطان مری شود.

 این آزمایش جدید که با عنوان Cytoponge شناخته می شود، توسط پرستار نیز قابل انجام بوده و در اطلاع سلول های غیرعادی و امتیاز سرطان تو مراحل اولیه همچنین دارای دقت فوقانی است.

این آزمایش به شکل یک قرص کوچک است که لفافه ای به آن هموار شده است و باید توسط بیمار بلعیده شود. زمانی که سفت وارد معده شد، به لباس یک اسفنج کوچک در می آید و بعد پرستار با استفاده از رشته مذکور، اسفنج را از معده بیمار خارج می نرم تا بدین مایه سلول های ابتدای مری توسط اسفنج جمع آوری شوند. در مرحله پس ازآن این سلول ها با استعمال از یک نشانگر آزمایشگاهی موسوم بوسیله TFF۳ تک آزمایش صبر می گیرند.

آزمایش خونی که سرطان را سال ها زودتر شناسایی می کند

این آزمایش زننده و ساده، بوسیله فراغت توسط بیماران اجرا می شود و نیاز به آندوسکوپی های غیرضروری برای میزان برداری از سلول های مری را از بین می سرما.
محققان در یک دوره یک ساله ۱۳ هزار و ۲۲۲ مریض را به صورت ناگهانی با مصرف از آزمایش Cytoponge و اندوسکوپی مورد آزمایش قرار دادند و بی پرده شد ظن تشخیص مری بارت توسط این آزمایش جدید ۱۰ برابر بالاتر از آندوسکوپی است. در واقع ۱۴۰ بیمار با کاربرد از این سر و ۱۳ بیمار با استفاده از آندوسکوپی شناسایی شدند. علاوه بر این محققان توانستند ۴ ناتندرست مبتلا بوسیله عطارد مری را تو مراحل نخستین این بیماری با مصرف از Cytoponge و یک بیمار را با استفاده از وضع آندوسکوپی خبر کنند.

انجمن تحقیقات سرطان آمریکاآماری را تو مورد سرطان های شایع سال ۲۰۱۸ میلادی (که آخرین آمار مربوط به عطارد است) منتشر کرده است. داخل این آمار تمام سرطان های شایع به استثنای عطارد غشا غیر ملانوم لحاظ شده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۸ میلیون تک عطارد درون سراسر جهان وجود داشت که ۹.۵ میلیون مورد در مردان و ۸.۵ میلیون مورد در زنان شیوع داشت. داخل حال حاضر پیشگیری از سرطان مهمترین صعب بهداشت اشتراکی است و متخصصان تغییر رژیم غذایی و ریختگی زندگی، اضافه فعالیت بدنی و کاهش معادل و حاضر بودن استفاده دخانیات و الکل را مهمترین اصول داخل پیشگیری از عطارد می دانند.

بر اساس این آمار سرطان های کبد و سینه شایع ترین سرطان های دنیا هستند که هریک ۱۲.۳ درصد از کل آمار را به خویشتن خاص می دهند. سرطان روده بزرگ سومین عطارد شایع با ۱.۸ میلیون مورد جدید در سال ۲۰۱۸ گزارش شده است.
عطارد مری با ۵۷۲ هزاره و ۳۴ مورد ابتلا، ۳.۴ درصد از طاس آمار سرطان را به خود اختصاص می دهد.
گزارش کامل این تحقیقات داخل نشریه Lancet منتشر شده است.
  • ۹۹/۰۵/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی