پترو ماشین کو

بسیاریSGHAROOOON از افراد فرض می کنند سیاهچاله ها سامان های حریص و نابودگری هستند که همه چیز را از فضای اطراف خود می بلعند؛ اما این رفتار داخل تمام سیاهچاله ها چاکری نمی کند. فضای اطراف سیاهچاله های غول آسا پیچده است. موافق یافته های گروهی از پژوهشگران در سال گذشته، احتمال وجود هزاران سیاره در منطقه ی ایمن اطراف سیاهچاله های غول آسا زیاد است.

اینک تیمی به رهبری کیچی وادا، از دانشگاه کاگوشیمای ژاپن، نام جدیدی به سیاره های موجود در مدار سیاهچاله ها داده است: بلانت . این آویشن چگونگی شکل گیری بلانت ها از ذرات غبار اطراف سیاهچاله را محاسبه کرده و مقاله ی آن برای انتشار درون مجله ی The Astrophysical Journal تأیید شده است. پژوهشگران این مقاله می گویند:در این مقاله، فرایندهای شلوغی غبار و وضعیت فیزیکی شکل گیری بلانت ها را بررسی می کنیم. مقابل نتایج بوسیله دست آمده، بلانت ها احتمالا درون حوالی هسته های کهکشانی فعال با درخشش نسبتا کم تشکیل شده اند.

تاکنون، وجود ستاره ها در مدار پرگیر سیاهچاله های غول آسا تأیید شده است. برای مثال، هنرپیشه شناسان دَه ها سال است که رقص پیچیده ی ستاره ها در دوره ساگیتاریوس A* A را معاینه می. کنند این سیاهچاله در مرکز کهشان راه شیری قرار. دارد نیز موافق فرضیه های جدید، سیاره های فراخورشیدی هم می توانند درون دام سیاهچاله ها دستگیر. شوند این سیاره ها می توانند به بازیگر هایی دلبستگی داشته باشند که قبلا در دام سیاهچاله محذوف اند خواه مستقلا وجود داشته.

باشند بااین همه، تیم وادا گروهی متاخر از سیاره های فراخورشیدی را شناساندن می کنند که مستقیما در اطراف سیاهچاله های غول آسای مرکز کهکشان ها لباس پژمان. اند سیاهچاله های فعال معمولا با معتمد برافزایشی مهارت شده اند که چنبره ای غول آسا از گازهای اطراف است و سیاهچاله از لبه های تویی این درست ها تغذیه می.

کند فرایند لباس گیری بلانت ها شباهت زیادی بوسیله شکل گیری سیاره ها تو پرگیر ستاره ها: دارد توده ای از ابر گازی پهلو معلول گرانش انبوه می شود و به دور خویشتن می. چرخد بدین ترتیب، هنرپیشه ی اولین بوسیله بود می. آید با چرخش توده ی گازی، مواد سحاب اطراف آن قرصی را لباس می دهند که خبردار مجعد می شوند و در فاصله ای اندکی دورتر از ستاره، یعنی جایی که مواد وضعیت پایدارتری دارند، سیاره ها لباس می.

گیرند داخل فرایند لباس گیری سیاره، ذرات غبار قرصی را تشکیل می دهند که براثر نیروهای الکترواستاتیک متراکم می. شود بسرنوشت شوم دچار کردن های بزرگ تر با یکدیگر برخورد می کنند و روی هم مملو می شوند تا جایی که معصیت به دست آمده به معادل ی کافی و برای شکل گیری نیروهای گرانشی وزین می. شود چنانچه اختلالی درون این فرایند رخ ندهد، پس از چندمیلیون سال، سیاره ای جدید تولد خواهد.

شد وادا و تیمش درون مقاله ی سال گذشته ی خویشتن متوجه شدند شکل گیری بلانت در فاصله های مشخصی از سیاهچاله ها بهینه برنده از فرایند شکل گیری سیاره داخل اطراف ستاره ها است؛ زیرا سرعت مدار برقرار برافزایشی می تواند از گریز اجرام از مدار و خمیدگی آن ها به سمت سیاهچاله جلوگیری. درنگ بااین حال، باز هم مشکلاتی در محاسبات وادا و تیمش وجود: داشت. ۱ در صورتی که سرعت برخورد توده های سرگین به اندازه ی کافی سریع باشد، غبار اولیه می تواند باعث دور شدن توده ها از یکدیگر شود؛. ۲ توده ها داخل مرحله ی برخورد با سرعت بسیاری رشد می کنند و این سرعت منطبق با مدل تراکم غریزی غبار.

نیست باتوجه به انفراد های یادشده، پژوهشگران مقیاس شکل گیری بلانت را خارج از خط برفی شمارش. کردند خط برفی به فاصله ای منکر مرکزی گفته می شود که در آن خیساندن های هزیمت به یخ تبدیل می. شوند طبق یافته های این پژوهش، درصورتی که مدل لباس گیری سیاره ای بی عیب باشد، باید شرایطی بی آرامی برای شکل گیری بلانت ها وجود داشته. باشد اگر چسبندگی قرص کمتر از آستانه ی مشخصی باشد، مانع از نابودی مجعد ها در فرایند برخوردی می. شود ازآنجاکه شکل گیری بلانت ها متشابه سیاره ها با محدودیت همراه نیست، این اجرام می توانند واقعا وزین.

باشند بلانت های سرحد برفی معمولا داخل فاصله ی ۷۰ تا ۸۰ میلیون سال نوری از سیاهچاله های غول آسا شکل می. گیرند هرچه بلانت ها از سیاهچاله دورتر باشند، بیشتر نمو می. کنند براساس محاسبات جدید، معصیت بلانت ها تو فاصله ی ۱۳ سال نوری از سیاهچاله، بین ۲۰ تا ۳۰۰۰ معصیت سماوی متغیر است که متجاوز بیشتر از محدوده ی خطا سیاره ای.

است برای سیاهچاله ای بوسیله کمیت ی تقریبا دَه میلیون معصیت خورشیدی، بلانت ها تو ناحیه کوتوله های قهوه ای راحتی می. گیرند کوتوله های قهوه ای اجرامی هستند که داخل طیفی بین هنرمند ها و غول های گازی استراحت می گیرند و در هسته ی آن ها فرایند گداخت دوتریوم رخساره می دهد؛ اما برای گداخت هیدروژنی به اندازه ی کافی سنگین.

نیستند البته هنوز امکان رصد بلانت ها وجود ندارد؛ به همین دلیل، وجود آن ها فعلا در حد فرضیه است؛ ولی این اجرام را می قابلیت تو گروه اجرام کیهانی فرضی مثل قمرقمرها و پلونت ها قرار. داد قمرقمرها، قمرهایی هستند که خود قمر دارند و پلونت ها، قمر سیاره های فراخورشیدی مبصر هستند که از مدار سیاره ای مسبوق مدار هنرپیشه ای می شوند و شبیه یک سیاره رفتار می کنندمقاله های:مرتبط اخترشناسان نزدیک ترین سیاه چاله به زمین را شناسایی کردندستاره شناسان برای ابتدایی بار نور تلاقی دو سیاهچاله را کشف

کردند به گفته ی پژوهشگران، بلانت ها می توانند پژوهش های مربوط بوسیله فضای اطراف سیاهچاله های غول آسا را بسط. دهند آن ها داخل مقاله ی خود می:نویسند موافق نتایج به دست آمده، بلانت ها در پرگیر هسته های کهکشانی درخشان و فعال شکل می. گیرند پوشش گازی بلانت از جرم آن می تواند متجاوز کمینه باشد؛ بنابراین، سیستم بلانت ها با سیاره های معیار مشابه زمین متفاوت. است پایداری دینامیک چنین منظومه ای در گرداگرد سیاهچاله های غول آسا می تواند موضوع جذابی برای پژوهش های آینده.

باشد پژوهش مذکور برای گستردن در نامه ی Astrophysical Journal تأیید شده و نسخه ی الکترونیکی آن داخل arXivموجود.است بیشتر:بخوانید حرام یوفو؛ چرا جهان هنوز اجسام پرنده ناشناس را شدید نمی گیرد؟دانشمندان از ماه به نشانی آینه برای خیز وجوی حیات فرازمینی استفاده می کنندکلسیم دهان و عظم ما از انفجار ستارگان نشئت می گیردویرجین گلکتیک هواپیمای مسافربری با سرعت سه ماخ می سازدکشف سیاره ی فراخورشیدی با استفاده از امواج رادیویی و هنرپیشه
  • ۹۹/۰۵/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی