پترو ماشین کو

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مجلس خبرنگاران جوان، مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: بیش از ۷۰ درصد پسماندهای خانگی دهات مشهد از مواد آلی تشکیل شده که به خشکی امدن اساس برآوردها، حدود ۵۰ درصد این میزان پسماند، اول به آب پسماند و نهایتا پس از فعل و انفعالاتی به شیرابه تبدیل می شود.

ابوالفضل کریمیان افزود: بر مبنا آنالیزهای عمل شده تو اداره تحقیق و پژوهش اداره مدیریت پسماند شهرداری مشهد با توجه بوسیله این که پسماندهای خانگی تو مشهد مشابه سایر شهرهای کشور، عمدتاً از جنس زیرفون است، درون مراحل متنوع جمع آوری، حمل و دفن آن ها، حجم متناسب توجهی آب پسماند و شیرابه تولید می شود. شیرابه ها عامل پا بر جا آلودگی خاک و محیط زیست به احصائیه می سیلان و لازم است که تولید آن کاهش پیدا بطی ء.

کریمیان بیان کرد: داخل هر میلی گرم شیرابه، بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری مضر وجود دارد که این نمونه باکتری عامل ارجاع بسیار از ۱۱۸ جنس بیماری حاد و تهدیدی جدی برای مصونیت آدم و محیط زیست است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی احداث بزرگترین لندفیل مهندسی–بهداشتی (دفن پسماند) کشور داخل مشهد از پارسال آغاز شده تصریح کرد: این اولین لندفیلی است که با اهداف زیست محیطی و با استفاده از لوله گذاری و جهیز مکانیزه جمع آوری شیرابه در ناحیه احداث می شود. با توجه به فصل تابستان و مصرف زیاد میوه های پرآب، مسئولیت شهروندان در قبال جلوگیری از تولید شیرابه افزایش روشن می کند که در این خصوص خانواده ها با آب گیری زباله های تر و یا خشک کردن آنها، می توانند حجم شیرابه ها را از ساختمانی و به تعبیر دقیق پر حرارت از آشپزخانه، به مدل زیادی کاهش داده و مانع از آلودگی بیشتر محیط زیست شوند.
  • ۹۹/۰۶/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی