پترو ماشین کو

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از خبرآنلاین، در هفته جاری و پس از تعطیلات، مقدار دلار در صرافی های بانکی بوسیله بیش از ۲۳ هزاره تومان و در بازار به بسیار از ۲۴ هزاره تومان افزایش یافت. این تکثیر ارزش ها تا دیروز بعدازظهر ادامه داشت، تا این که از بعدازظهر قیمت ها روند نزولی به خود گرفت و ارزش دلار درون صرافی های بانکی بوسیله اندک از ۲۳ هزاره تومان کاهش یافت.

در حال مهیا آنچه از وضعیت قیمت ها داخل میدان دلار مشاهده می شود، زیاده چرب یا شیرین داخل حدود ۲۴ هزاره و ۳۰۰ تومان است. مقدار دلار درون صرافی های بانکی اندوه ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اما چرا بها ارز تو روزهای گذشته تا این حد لرزش داشته است؟ برخی از تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند که تعطیلات روزهای گذشته باعث افزایش تقاضای مقطعی در میدان شده که این امر تو نوسانات روزهای اخیر بی فایده نبوده است و با کاهش این تنگ کردن درون روزهای آتی، گواه ثبات و اعتدال در بازار خواهیم بود.

به باور آنها، سفته بازان و نوسان گیران به دنبال سوءاستفاده از این وضعیت هستند و از ضابطه معاملات صوری و شبانه، سعی تو دستکاری مقدار ها و فروش ارزهای خود تو نرخ های رفعت هستند. نرخ ارز پایین می آید؟

نکته ای که در این میان مطرح است، این که می نبوغ انتظار تعادل قیمت ها در روزهای آینده را داشت؟ احمد حاتمی یزدی، کارشناس اقتصادی داخل این خصوص داخل گفت وگو با خبرآنلاین ابرام دارد؛ در همین شرایط بازار ارز به درستی مدیریت شده و طبیعی است در این تنگنا و فشار نوسانات کمی افزایش یابد، اما بوسیله نظر می رسد دامنه رعشه در همین محدوده باشد.

از لفظ دیگر، به رویت می رسد همچنین با متعادل و منطقی شدن روند بازار سرمایه در روزهای اخیر، بورس توان اثرگذاری خویشتن کنار بها ارز را از دست داده و بازار ارز توجیهی برای افزایش قیمت از محل شاخص راسته سرمایه ندارد. این تو شرایطی است که گفته می شد وضعیت میدان سرمایه در هفته های اخیر، داخل لرزش نرخ ارز بی اثر نبوده است.

تو این میان، کارشناسان معتقدند برخلاف این که جوسازی هایی رخ می گرفت که با فعال شدن مکانیسم ماشه، راسته ارز دچار به هم سبک می شود، اما  فعال شدن مکانیسم ماشه از طرف آمریکا غیرمحتمل بوسیله نظر می رسد؛ چراکه اطلاع دادن روزهای اخیر رسا علامت می دهد که طرف های اروپایی، روسی و نیز چین اعلام کرده اند که آمریکا نمی تواند این طور موثر عمل دهد و آنان بوسیله برجام پایبند خواهند ماند.

بوسیله اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اندکی از نوسانات نرخ ارز داخل روزهای گذشته مربوط به همین عامل بوده و معلول آن پیش خور شده است. اتفاقاتی که به کاهش نرخ ارز دستیار می کند

در این شرایط، آنچه از شرایط ارزی ناحیه سزاوار سرزنش رصد است، این که درون پی سیاست های جدید بازگشت ارز خراج از صادرات، شواهد مشعر از استقبال این سیاست ها و نمایش ارز توسط صادرکنندگان درون بازار دوم به عارض وجه و حواله بوده است؛ به طوری که در دو روز مفید گذشته بی مو معاملات زیاد از ٣٠٠ میلیون دلار بوده است.

به عبارتی، از ابتدای شهریور جریان نمایش ارز تو نیما بوسیله شکل شایان دوراندیشی ای افزایش یافته و انحصار ارز عادت معمولی دارد. این امر بوسیله اعتقاد کارشناسان، موید استقبال صادرکنندگان از بها های کنونی ارزش ارز و بهبود روند صادرات غیرنفتی سرزمین پس از شوک شاگرد از شیوع ویروس کرونا است و تداوم آن دست بازارساز برای مطمئن و انحصار ارز کالاهای وارداتی به ملک و کنترل بازار را بازتر خواهد کرد.

در این میان، با توجه به این که اقدامات بانک مرکزی و وزارت امورخارجه بخاطر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران داخل فدایی از کشورها شدت یافته، در قیافه تحقق این فرمان تو راسته ارز امکان کاهش ارزش ها بود خواهد داشت.
  • ۹۹/۰۶/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی