پترو ماشین کو

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از گاردین نانسی پلوسی، رئیس کمیسیون نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی درباره اشتی روانی ترامپ که در قصر سفید دون تداوی کرونا است، گفت او «ارتباطش را با واقعیت از دست داده است.»

پلوسی گفت روز جمعه ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در کنفرانسی خبری درباره لایحه ای بخاطر تشکیل کمیسیونی بخاطر نظارت بر حکم ترامپ بر بنیاد متمم بیست وپنجم قانون بنیادی آمریکا واج خواهد گفت. این متمم درباره شرایط از مشت دادن اقتدار رئیس جمهور و ارجاع غلبه است.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر احصائیه یدکی از توئیت ها و اظهارات غیرعادی و متناقض داشته است که باعث سردرگمی کارکنان کاخ سفید شده و نگرانی ها درباره اعتدال قضیه او را برانگیخته است.

ترامپ ۷۴ ساله روز پنجشنبه در مصاحبه ای با کانال فاکس بیزنس که نخستین مصاحبه اش پس از رنجور شدنش بود، گفت: «من از بیمارستان برگشتم برای اینکه که معیار کامامل سلامت جسمانی هستم و بسیار جوانم. غلام از این شمارش خیلی خوش شانسم»

پلوسی ۸۰ ساله که با ماسک تو مجمع خبری سالیانه اش بخاطر طرح تحریک اقتصادی کووید-۱۹حاضر شده بود، در این باره گفت: «به نظر ما ترامپ تو یک وضعیت نامتعادل قرار دارد و از دست دادن رابطه با واقعیت چنانچه به این نتایج مرگبار نمی رسید، خنده دار بود.»

ترامپ تو نفوذ به این سخنان خشمگینانه توئیت کرد: «نانسی شکاف دار یکی از کسانی است که باید عرشه دید باشد. بیخود نیست که می گویند دیوانه است!»

پلوسی در این مجمع خبر به طور غیرمترقبه اخبار کرد که نمایندگان حزب دموکرات که در باشگاه نمایندگان اکثریت دارند، بخاطر تمرکز بر متمم بیست و پنجم طریق اساسی آمریکا ملاقات خواهند کرد. یکی از مواد این متمم در در موارد ناتوانی جسمی یا جریان رئیس جمهور اجازه برکناری او بر خلاف میلش را می دهد.

دفتر پلوسی بعدا اعلام کرد که او و یک نماینده دیگر کنگره روز جمعه صبح در یک کنفرانس خبر طرحی را بخاطر خلق کردن کمیسیونی بخاطر مطالعه اقتدار رئیس جمهور بخاطر ادامه کار را اطلاع دادن خواهند کرد.

گرچه متمم بیست و پنجم به پلوسی اجازه ایجاد هیاتی برای وارسی سلامت و توانایی مهتر جمهور را می دهد، مجلس نمایندگان عاری توافق مایک پنس، معاون مهتر جمهور و اعضای کابینه ترامپ نمی تواند او را برکنار یواش.
  • ۹۹/۰۷/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی